Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2014, 22:50   #1
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Måtte vente 36 timer

Nok en klage-sak. Denne gangen i Dagbladet. Den opprørende historien innbefatter et barn på 1,5 og en som fikk angst.

Personlig får jeg mer angst av dårlig sak og graverende skrivefeil, som "selv om passasjerene vikk hotell og mat er det ikke anturlig at dem skal måtte bli der nese så lenge, mener Arias."

http://www.dagbladet.no/2014/06/16/n...fart/33866719/

Quote:
Samboeren min turte til slutt ikke å fly hjem. Jeg har ikke vært borti maken
Men en med så lang erfaring fra bransjen, burde han ikke klage til Apollo, ikke SAS?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 23:13   #2
Wishmaster
avsluttet

Wishmaster's Avatar

Default Re: Måtte vente 36 timer

Apollo har kun leid inn SAS til å fly div. ruter.
SAS er operatøren (og underleverandør av pakke), mens Apollo er charter/leverandør. Og det står vel oppgitt at SAS opererer de og de rutene.
SAS er forpliktet til å levere varen til Apollo.

Tja ... si det, jeg vet ikke. Apollo er jo forpliktet til å levere varen - og har underkontraktert SAS - som også er forpliktet til å levere varen ...
--- Er det noen advokater her inne? ---
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2014, 23:24   #3
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er Apollo selv som står for passasjerhåndteringen. De tar avgjørelsene om hva som skal gjøres med passasjerene. Dette gjøres selvfølgelig i samråd med flyselskapet, som informerer om fremdrift og forventet avgangstid ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 06:17   #4
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Nok en klage-sak. Denne gangen i Dagbladet. Den opprørende historien innbefatter et barn på 1,5 og en som fikk angst.

Personlig får jeg mer angst av dårlig sak og graverende skrivefeil, som "selv om passasjerene vikk hotell og mat er det ikke anturlig at dem skal måtte bli der nese så lenge, mener Arias."

http://www.dagbladet.no/2014/06/16/n...fart/33866719/

Men en med så lang erfaring fra bransjen, burde han ikke klage til Apollo, ikke SAS?

Lurer på hvilken avdeling han har jobbet i de 17 årene han jobbet i flybransjen? Førsta gang i "karrieren" han opplever en lengre delay,
krølle is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 08:02   #5
OttoL
ScanFlyer Crusty

Ser vedkommende skriver følgende i kommentarfeltet:
Quote:
Hei Grunnen til klagen er at min ektefelle ble nektet sin innsjekket bagasje når forsinkelsen oppstod, hadde denne blitt mottatt kunne han kjøpt en ny ruteflybillett på SAS maskinen 2 timer senere!!
Selvfølgelig skal sikkerheten gå først, men normalt sett blir en annen maskin satt inn ved store forsinkelser....
Jeg tror rett og slett ikke på at han har jobbet 17 år i luftfarten med disse uttalelsene. Tror mer på at han kjenner noen i Dagbladet slik at tullesaken ble publisert. Nok en ikke-sak i en ikke-avis.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2014, 08:17   #6
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
- Han kommer tilbake til Norge på onsdag. Han fikk rett og slett angstanfall, han har aldri hatt flyskrekk eller noe, men nå turte han rett og slett ikke å reise med det flyet. Jeg anbefalte ham også om å ikke bli med den maskina. Jeg hadde heller ikke satt meg på det flyet, sier Arias.
Akkurat, så han fikk angstanfall og redd for å være med flyet pga. forsinkelsens lengde?

Kjipt at 17 års erfaring ikke hjelper stort på innsikt. Ser vedkommende jobber i Flytoget. Kanskje det er en feil når de skriver at det er i bransjen
TCAS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules