Bestilling og søk gjennom Wideroe.no - spørsmål

737-405

ScanFlyer Gold
Bestilling og søk gjennom Wideroe.no - spørsmål

Hei!

Jeg skal gjøre en bestilling av en SAS-reise gjennom wideroe.no.
Reisen går til USA.
I denne forbindelse lurer jeg på hvilken side man skal legge inn passopplysninger når billetten kjøpes gjennom wideroe.no?
Kan man gå inn på "Se/endre bestilling" på sas.no og legge det inn der?

Det andre jeg lurer på er setevalg.
Har dere noen triks til hvor dere kan velge seter gjennom bestilling på wideroe.no?
Min samboer kjøpte nettopp BGO-EWR/EWR-SFO/SFO-BGO gjennom siden. Vil setereservasjonen for OSL-EWR gå gjennom, selv om dette er et betalingssete i utgangspunktet :)?

Håper på innspill!

Re: Bestilling gjennom Wideroe.no - spørsmål

Widerøe er i dette tilfellet bare reisebyrået, API-info legges inn hos flyselskapet selv, i dette tilfellet hos SAS.

Dersom du ikke får logget inn hos SAS er det ikke noe problem, da API-info også kan samles inn ved innsjekk.

Når det gjelder sete, så tviler jeg på at SAS gir et betalsete gratis. Men man vet jo aldri med SAS IT.

Hei!

Kan man gå inn på "Se/endre bestilling" på sas.no og legge det inn der?

Det skal vel gå greit. Ellers så ordnes det på flyplassen.

Har dere noen triks til hvor dere kan velge seter gjennom bestilling på wideroe.no?

Det kunne du ha krysset av for på siden der du la inn navn. Kontakt oss på chat eller send meg en pm.

Widerøe er i dette tilfellet bare reisebyrået, API-info legges inn hos flyselskapet selv, i dette tilfellet hos SAS.

Dersom du ikke får logget inn hos SAS er det ikke noe problem, da API-info også kan samles inn ved innsjekk.

Når det gjelder sete, så tviler jeg på at SAS gir et betalsete gratis. Men man vet jo aldri med SAS IT.

Det skal vel gå greit. Ellers så ordnes det på flyplassen.

Det kunne du ha krysset av for på siden der du la inn navn. Kontakt oss på chat eller send meg en pm.

Takker for gode svar, både RSL og LN-MOW :-) Da vet jeg hva jeg skal gjøre.

Vel.. man kan krysse av på siden der man legger inn navn. Men jeg har fått feilmelding 100% av gangene jeg har prøvd på nåværende nettside (senest for 10 minutter siden). Men dersom man har is i magen og _ikke_ krysser av på siden hvor man skriver inn navn men venter til neste side hvor man får opp bekreftelsen, finnes det en opsjon for å endre sete nederst. Og denne funker.

Men jeg har aldri lykkes i å endre sete på sas.no etterpå, det har jeg måttet gjøre manuelt.

Vel.. man kan krysse av på siden der man legger inn navn. Men jeg har fått feilmelding 100% av gangene jeg har prøvd på nåværende nettside (senest for 10 minutter siden). Men dersom man har is i magen og _ikke_ krysser av på siden hvor man skriver inn navn men venter til neste side hvor man får opp bekreftelsen, finnes det en opsjon for å endre sete nederst. Og denne funker.

Pussig - jeg testet det selv for å være sikker på at det virket .. men ok .. :)

Pussig - jeg testet det selv for å være sikker på at det virket .. men ok .. :)

Det kan jo godt være noe hos meg som ikke systemet liker. Kan det ha noe med netttleser/operativsystem å gjøre?

Hvordan reservere sete på SAS flight bestilt gjennom Wideroe?

Hvordan reservere sete på SAS flight bestilt gjennom Wideroe? Er EBG, men får ikke opp noen mulighet til setereservasjon når jeg får bestillingen opp hos SAS.no.

Re: Hvordan reservere sete på SAS flight bestilt gjennom Wideroe?

Håper at det blir fikset snart. SAS gjorde noen endringer som gjorde at vi ikke fikk adgang til seteplanene via web. Men chat eller email kan fikse det på no time. (Bare trykk svar på bekreftelsen)

Evt send meg en pm .. ;)

Re: Hvordan reservere sete på SAS flight bestilt gjennom Wideroe?

Det går bara att välja säte på SAS hemsida om man bokat resan på hemsidan. Inte ens om man bokar via telefon hos SAS går det. Enligt SAS är det avsiktligt. Det går dock att välja säte tex vis Thais hemsida.

Utreisen er overtatt av innsjekkingssystemet, men CPHOSL kan jeg ordne. Hva ønsker du?

Finner ikke de laveste bookingklassene på wf.no
Tar denne her i stedet for tråden om sas.no.

Hei. Har for tiden utgangspunkt i NCE. Skulle booke en tur til FRA og en tur til TXL, men så tryna jo selvfølgelig SAS.NO. Ble her på forumet rådet til å bruke wf.no, men det fikk følgende pussige utslag:

NCE-ARN-TXL-ARN-NCE koster på wf.no kr 3.353 (bookingklasse W er eneste tilgjengelig) dato 2.-4.10.
Samme tur finner jeg på ITA MATRIX til 230 Euro eller ca 1.900 kr. (Bookingklasse o og l).
Da sas.no kom opp igjen fikk jeg booket denne til kr. 1.735. Finnes også på sas.no og ITA MATRIX via CPH til ca samme pris. Denne finner jeg ikke på wf.no.

NCE-CPH-FRA-CPH-FRA 27.9. Med retur 28.

Wf.no kr. 3.530 i bookingklasse W som er eneste tilgjengelige.(dette er vel økonomi?)
ITA MATRIX 230 Euro er ca 1.900 kr
Sas skal ha 1.882 på sas.no

Søkte også på turer til DUS, HAM, AMS. Opplever det samme. Hva gjør jeg feil?????

Desverre er det slik at SAS ikke lar oss selge noen av de billigste billettkategoriene. Trolig fordi marginene er så små ...

Desverre er det slik at SAS ikke lar oss selge noen av de billigste billettkategoriene. Trolig fordi marginene er så små ...

Ok. Ellers har jeg veldig gode erfaringer med dere. Booka for en stund siden OSL-BRU-NCE-BRU-OSL og HAM-BRU-NCE-BRU-HAM med Bruxel Airlines. Da fikk jeg en uslåelig pris hos dere.

Ser også at NCE-FRA-NCE varierer fra 1.770-3.000 på samme fly hos aktørene på momondo.no. Sikkert samme grunn. Takk forn svaret.

Sliter WIAS idag?

Vi skulle kjøpe billetter til CFU nå for sommeren, og la inn alt av kortnummer og sånt rett, og fikk likevel at det var en feil med betalinga SELV om det var mer enn nok dekning der, å har dobbeltsjekket kortet vi bestilte med at alt er korrekt.

Likevel så er det feil og da vi sjekket saldoen etterpå var vi trekt 2 x beløpet!

Å ingen svar å få fra WIAS i dag, så vi har i teorien kjøpt 2 flybilletter vi IKKE får!

Å de sendte at reisa blir kansellert etter 2 timer, om vi ikke legger inn kortinformasjon på nytt igjen.

Er det noen her som kan hjelpe oss i nøden?? Dette er veldig uproft av WIAS å har aldri hatt problemer med de tidligere før i dag....

Det vi frykter for nå er at vi må kjøpe 2 nye billetter som koster MYE mer enn de vi opprinnelig kjøpte!

Back