Det begynte med en SMS fra forummedlem BSSW forrige fredag. Den lød:
Jeg falt ikke helt umiddelbart for forslaget, men så kom jeg meg hjem fra jobb, søkte litt selv, og fant faktisk en routing til rett under 2000 kroner. Planleggingen fortsatte via Skype, og litt utpå lørdagsnatten var billetten booket ^_^
Det skal sies at jeg ikke hadde noe mål om noen status hos EB, og "trengte" således ikke en MR. Jeg sparer allikevel hos Eurobonus via Trumf og tanking hos Shell, og tenkte at det var et greit påfyll på kontoen, og om ikke annet, så var det gøy å fly litt ^_^
Olav skulle fly fra Stavanger via København, men selv fristet ikke CRJ-900 for en mann av min størrelse, så jeg booket heller en routing via Stockholm med Boeing 717-200 på begge legs, og en Boeing 737-600 direkte tilbake til Oslo, forøvrig samme flight som Olav hadde booket.
Jeg fant midlertid ut hvor håpløst kollektivtilbudet fra Neskollen kunne være, og siden både taxi og parkering på OSL er dyrt, betalte jeg heller 156 kroner ekstra til SAS og booket om til en senere avgang fra OSL, og reduserte connectiontiden på ARN ned til 50 minutter. Booker normalt helst ikke connections på under timen, men på Arlanda innen Schengen er det strengt tatt ikke noe problem.
Dette blir ikke en vanlig Martin-TR, med "gjett-hvor-jeg-skal" (siden turen gikk så kjapt at jeg ikke rakk å skrive underveis
), men mer en slags betraktning om SAS sitt Pluss-produkt, og muligens en liten sammenligning mellom SAS Plus og BA sitt Club Europe-produkt (siden det på en måte er min favoiritt).
Et par observasjoner underveis i bookingprosessen, var at Plus-kabinen ble utvidet da jeg booket. Den bestod av DEF-setene på rad 1 (siden det ikke finnes noen ABC på den raden på 737-600), og da jeg booket det siste setet (Olav booket først), utvidet de med en rad til.
Oppdaget også at midtseter vistes som blokkert på Expertflyer, så det her lovet jo bra
Derimot ble Plus-kabinen på Blue1-flighten redusert til bare rad 1, noe jeg var mer skeptisk til. Mer om det senere.
Siden jeg underveis ikke var helt innstilt på å skrive om turen, ble det lite bilder, så denne TR'en blir helt uten bilder (nesten, da..)
Jeg klarte også å glemme velferdsoffiser Lillebjørn. og det har jo vist seg at å reise uten velfferdsoffiser kan straffe seg. Bare spør Fnate.
Bli med på MR til TXL 5/4?
Rett over 2K for deg. Wrap
Jeg falt ikke helt umiddelbart for forslaget, men så kom jeg meg hjem fra jobb, søkte litt selv, og fant faktisk en routing til rett under 2000 kroner. Planleggingen fortsatte via Skype, og litt utpå lørdagsnatten var billetten booket ^_^
Det skal sies at jeg ikke hadde noe mål om noen status hos EB, og "trengte" således ikke en MR. Jeg sparer allikevel hos Eurobonus via Trumf og tanking hos Shell, og tenkte at det var et greit påfyll på kontoen, og om ikke annet, så var det gøy å fly litt ^_^
Olav skulle fly fra Stavanger via København, men selv fristet ikke CRJ-900 for en mann av min størrelse, så jeg booket heller en routing via Stockholm med Boeing 717-200 på begge legs, og en Boeing 737-600 direkte tilbake til Oslo, forøvrig samme flight som Olav hadde booket.
Jeg fant midlertid ut hvor håpløst kollektivtilbudet fra Neskollen kunne være, og siden både taxi og parkering på OSL er dyrt, betalte jeg heller 156 kroner ekstra til SAS og booket om til en senere avgang fra OSL, og reduserte connectiontiden på ARN ned til 50 minutter. Booker normalt helst ikke connections på under timen, men på Arlanda innen Schengen er det strengt tatt ikke noe problem.
Dette blir ikke en vanlig Martin-TR, med "gjett-hvor-jeg-skal" (siden turen gikk så kjapt at jeg ikke rakk å skrive underveis

Et par observasjoner underveis i bookingprosessen, var at Plus-kabinen ble utvidet da jeg booket. Den bestod av DEF-setene på rad 1 (siden det ikke finnes noen ABC på den raden på 737-600), og da jeg booket det siste setet (Olav booket først), utvidet de med en rad til.
Oppdaget også at midtseter vistes som blokkert på Expertflyer, så det her lovet jo bra

Derimot ble Plus-kabinen på Blue1-flighten redusert til bare rad 1, noe jeg var mer skeptisk til. Mer om det senere.
Siden jeg underveis ikke var helt innstilt på å skrive om turen, ble det lite bilder, så denne TR'en blir helt uten bilder (nesten, da..)
Jeg klarte også å glemme velferdsoffiser Lillebjørn. og det har jo vist seg at å reise uten velfferdsoffiser kan straffe seg. Bare spør Fnate.
Last edited: