![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mener jeg har lest en plass på forumet her at om en flyr med SAS til USA i pluss og skal videre domestic med United så har en rett på å bli plassert i First? Dette måtte dog gjøres manuelt av kundeservice.
Det var noen referanser til salesinfo, men jeg klarer ikke finne den infoen igjen. Har jeg drømt at jeg leste dette eller er det tilfelle? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
United domestic har sin egen eco-comfort som er rimelig trist. Litt mer pitch på setet, men du må fortsatt betale for både mat og drikke. Jeg har sittet på denne fra SFO til IAH (hadde betalt for C) etter at UA hadde møkket det til på SFO. Flighten var forsinket grunnet dårlig vær over NY. Jeg fikk vite at flyet skulle komme gå klokken X og satte meg på United Club og begynte å jobbe. En tur på toalettet nesten tre timer før klokken X gikk jeg på toalettet og så at flightnummeret mitt var med status "gate closed". Gikk og kjeftet og fikk sete langt baki bussen på neste flight, kjeftet mer og fikk comfort. Kofferten min derimot reiste uten meg med det flyet jeg skulle sittet på og ventet på meg på IAH når jeg kom noen timer senere. Spurte pent ombord om jeg virkelig måtte betale for maten når jeg jo faktisk hadde betalt for biz. "oh, I'm so sorry for you - I see how this is annoying. I advice that you keep your receipt and file a claim with the airline service office" (hvilket ikke er på flyplassen, for serviceskranken der kan bare håndtere flights i fremtiden ikke ting som allerede har skjedd). Jeg kom BKK-NRT-SFO-IAH og skulle ha 10-dagers ferie med mye innhold og fant aldri tid til å prioritere klage. Returen IAH-NRT-BKk gikk uten trøbbel og flyvertinnen hadde stor forståelse for at Galaxy Quest er en film som trenger mye alkohol og var innom med rødvinsflasken hvert 10. minutt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Den dealen du henviser til gjelder noen bookingklasser med tg og ca. Tror til og med de billigste klassene i C havner i eco hos UA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg kan ikke mye om bookingklasser hos UA.
Men vi booket C på gjennomgående billett til Honolulu. Fikk da Domestic First med United. Dette var kun et 2 klasse fly. Kun Coach og Domestic First. Så noen av C klassene gir i alle fall Domestic First. Men at SAS + skal gi Domestic First, det synes jeg høres rart ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
Har flydd flere ganger videre med UA innenriks etter å ha brukt SAS Plus over dammen, og har enda til gode å havne i First hos UA. Nesten utelukkende med Business man havner der, og det er viktig å se at connection har klassene A, P, C, J eller Z... Har man en annen klasse er faren stor for at man havner langt bak i bussen ja.. ![]() Det som er litt forvirrende ofte er at man må manuelt sjekke dette når man booker på SAS ssin hjemmeside, da billetter til samme pris ofte har forskjellig klasse innenriks med UA.. Påse at det står FIRST på UA-strekket, ellers har du tapt... Har hatt noen tap for å si det sånn oppgjennom,.. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar! Det har vært slik de andre gangene jeg har flydd videre med UA også, men denne gangen er det litt lenger så tenkte det var verdt å få det verifisert om det skulle være slik.
Ser også ut som det blir LAN bussen fra CPH til ORD også. Får håpe Optiontown går gjennom da den vel ikke har "skikkelige" pluss seter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Merkelig - jeg har fløyet tre turer i år via HUB i US med SAS. Alle gangene har jeg fått first United, men for 25US i tillegg på prisen. Tror dette er noe nytt som kom nå i Desember.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Her er det mange varianter, og man blander kabin og bookingklasse i diskusjonen her.
Når man booker en gjennomgående billett så er det ikke sikkert det er samme bookingklasse på begge legs. SAS hadde business-salg til SFO for en stund siden, men domestic-legen (UA-flight) ble booket i en billig økonomi-klasse. Det er bookingklassen som bestemmer hvor man sitter, ikke hva slags billett man kommer over dammen med.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa og United til Orlando, lounge domestic i USA? | viking83 | Reiseforum | 5 | 04-03-2014 19:20 |
United domestic first class ? | apeks | Reiseforum | 17 | 08-04-2013 15:30 |
ER 31 min nok til connecting på EWR? (domestic-domestic) | JELSC | Reiseforum | 2 | 26-01-2013 14:43 |
Servering på United domestic First. | SudCaravelle | Reiseforum | 11 | 27-08-2012 21:51 |
IAD: 52 minutter flybytte fra USA Domestic til International | seilfly | Reiseforum | 9 | 21-03-2010 22:19 |