Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-03-2014, 08:55   #1
amatør
ScanFlyer Gold

Default Norwegian, Emirates eller andre å foretrekke på longhaul?

Sikkert helt greit å bruke EK til Dubai, men jeg velger Thai any day til Thailand og resten av sør Asia/Australia isteden. grøss og gru med 3-4-3 konfigurasjonen i økonomi hos EK..
amatør is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2014, 10:50   #2
EBGflyer
ScanFlyer Blue

SAS Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Sikkert helt greit å bruke EK til Dubai, men jeg velger Thai any day til Thailand og resten av sør Asia/Australia isteden. grøss og gru med 3-4-3 konfigurasjonen i økonomi hos EK..
Også her. Jeg falder ikke på halen over EK. Fløj med dem i Juli/August. Cabin crew var høflige, men servicen på alle 4 flyvninger kom vældig sent (efter 2 timer). Desuden var mængden/kvaliteten af mad under gennemsnittet af, hvad jeg oplever hos SQ, TG og endda SK.

Værst var ground staff. De udviste total arrogance, da der var delay på 7 timer retur fra MNL (fra midnat til kl 07). Der var ingen hotel, mat eller whatsoever. Missede min connection med 2 timer i DXB og de ville have jeg skulle vente 22 timer på næste afgang, så jeg ville miste endnu en arbejdsdag. De hævdede, at der ikke var mulighed for ombookning, da alt var udsolgt (yeah, right). De valgte således også at lyve overfor mig.

Efter at have talt med meget store bogstaver blev jeg ombooket DXB-FRA-CPH. Flyver man på økonomiklasse får man følelsen af, at man bare er et nummer. Det hele handler blot om volumen. Daddelselskab!

Flyver man med TG bliver man taget hånd om. Og så får man Star Alliance benefits. Klart at foretrække.
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2014, 16:36   #3
OttoL
ScanFlyer Crusty

Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Jeg fløy NCL-DXB for noen uker siden i economy, for en som er 191cm var det jaggumeg et rent h...., jeg forstår ikke hvorfor folk forherliger dette selskapet. Servicen var ikke mye mer/bedre enn det man får på DY/DU. De av dere som ikke menger seg med den gemene hop og sitter lenger frem ser vel ikke problemet, men det langt ifra alle som tar seg/har råd til dette eller har en jobb som betaler for å sitte langt fremme. Skal jeg fly EK igjen blir det 100% sikkert ikke economy. Skal man til Dubai kan man like gjerne fly Norwegian, like lite komfortabelt.

Ser også at check-in.dk melder at DXB-CPH-DXB kommer til å tape passasjerer pga denne ruten, visste ikke at så mange fløy til CPH fra OSL/Andre norske byer for å fly EK.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2014, 17:03   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by OO-VLM View Post
Jeg fløy NCL-DXB for noen uker siden i economy, for en som er 191cm var det jaggumeg et rent h...., jeg forstår ikke hvorfor folk forherliger dette selskapet. Servicen var ikke mye mer/bedre enn det man får på DY/DU. De av dere som ikke menger seg med den gemene hop og sitter lenger frem ser vel ikke problemet, men det langt ifra alle som tar seg/har råd til dette eller har en jobb som betaler for å sitte langt fremme. Skal jeg fly EK igjen blir det 100% sikkert ikke economy. Skal man til Dubai kan man like gjerne fly Norwegian, like lite komfortabelt.

Ser også at check-in.dk melder at DXB-CPH-DXB kommer til å tape passasjerer pga denne ruten, visste ikke at så mange fløy til CPH fra OSL/Andre norske byer for å fly EK.
Det er nok som tidligere ikke DYs OSL-DXB de ser på som hovedområde.

Mange av mine landsfrender her nede (inkludert meg selv) velger EK via CPH når DY har sommerpause da det er en kjapp fin rute, kort siste/første flight (mange er ganske skeptiske til fly med én midtgang), dagflighter begge veien og (spør du meg og en stor del av deres kundegruppe) et meget bra produkt.

Når du ser antall reisene de har, den generelle omtalen de får og ikke minst prisene de faktisk kan ta - så er det nå ikke så ille som det som kommer frem i denne tråden

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2014, 17:35   #5
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Når du ser antall reisene de har, den generelle omtalen de får og ikke minst prisene de faktisk kan ta - så er det nå ikke så ille som det som kommer frem i denne tråden
Det har du rett i. Jeg har heller ikke noen problemer med selskapet, economy på langruter blir kvegtur uansett hvem du velger for en som er så lang som meg. 3-4-3 er som pesten, men man forstår jo hvorfor de velger et slikt oppsett

Jeg håper selvfølgelig ruten blir en suksess og at flere selskap kommer til OSL i fremtiden, selv om han tassen på airliners.net i scandinavian aviation tråden skriver at EK sin etablering ikke er ledelsen på OSL sin fortjeneste.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2014, 17:46   #6
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by OO-VLM View Post
Det har du rett i. Jeg har heller ikke noen problemer med selskapet, economy på langruter blir kvegtur uansett hvem du velger for en som er så lang som meg. 3-4-3 er som pesten, men man forstår jo hvorfor de velger et slikt oppsett

Jeg håper selvfølgelig ruten blir en suksess og at flere selskap kommer til OSL i fremtiden, selv om han tassen på airliners.net i scandinavian aviation tråden skriver at EK sin etablering ikke er ledelsen på OSL sin fortjeneste.
Han "tassen" vet hva han snakker om og det han sier er 100% sant. Faktisk er det en ganske OK tass
Old 17-03-2014, 17:54   #7
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Ikke skjønner jeg helt hva folk prater om, både fattern og jeg har EK som favoritt når det gjelder economy og vi er begge over 190 cm i høyden.

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2014, 06:15   #8
grindstein
ScanFlyer Silver

Default Re: Norwegian, Emirates eller andre på økonmiklasse?

Quote:
Må få komme med litt fakta. Thai har faktisk dårligere benplass en Emirates på sine B77W. Emirates oppererer med 33 og 34 tommer. mens thai har 32. Ser man på thai sine B772 har de samme benplass som Emirates med 34 tommer.
Old 18-03-2014, 09:36   #9
EBGflyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by grindstein View Post
Må få komme med litt fakta. Thai har faktisk dårligere benplass en Emirates på sine B77W. Emirates oppererer med 33 og 34 tommer. mens thai har 32. Ser man på thai sine B772 har de samme benplass som Emirates med 34 tommer.
Det er ikke helt rigtigt. EK har 3 versioner af sine 77W. Version 1+2 er 3 class config og har kun 32" pitch. Version 3 har 33+34".

Når det så er sagt, så er formen på sædet også ret afgørende, ikke mindst, hvor langt sædebunden går ned. Hvis den går langt ned, kan den bagvedsiddende ikke strække benene, og det oplever man blandt andet med SAS A319 eller Lufthansas A346, særligt sidstnævnte er noget af det værste longhaul fly ifht benplads.
EBGflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2014, 17:03   #10
LN-CGJ
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Ikke skjønner jeg helt hva folk prater om, både fattern og jeg har EK som favoritt når det gjelder economy og vi er begge over 190 cm i høyden.
Må si meg enig her. Fløy ARN-DXB-HKG-BKK-DXB-ARN i høst. Tre leg i 77W og to i A388, all economy.

Må si at maten og opplevelsen ombord var svært bra. God service med varme kluter, tidlig drikke før maten, god mat( mye kylling varianter, men med mye smak), god frokost, god rødvin og mye nye filmer på En bra skjerm. Fikk vel og merke en eldre 77W på siste leg til ARN med en mindre skjerm av dårligere kvalitet.

Setene er gode, mer enn nok plass til meg på 182cm. Eneste minuset jeg kan finne er at jeg savnet noe snacks mellom måltidene, men det hadde jeg selv.

Emirates anbefales helt klart i economy. Jeg betalte KUN kr 4300 for denne rundreisen, noe som er under kr 900 pr leg, vil si tilnærmet gratis..
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2014, 17:15   #11
LN-CGJ
ScanFlyer Silver

Legger ved et lite bilde fra ARN-DXB.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1205
Size:	67.0 KB
ID:	36462  

Last edited by LN-CGJ; 18-03-2014 at 17:20.
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2014, 10:04   #12
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

EK sin økonomiklasse er ikke noe særlig. Jeg har noen turer med EK i economy og business og synes de har et veldig middelmådig produkt i begge de klassene. Så min entusiasme er ikke så veldig stor. Har enda ikke prøvd F.
Synes QR er bedre og enda bedre blir det når nye DOH lufthavn åpner.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 07:39   #13
AN0510
ScanFlyer Blue

Default Re: Emirates kommer til Oslo 2. September! Bli med på fest!

Ble ganske skuffet over Emirates egentlig. At de har gått fra et 5 stjerners til et 4 stjerners selskap skjønner jeg.
Etter min mening kan ikke produktet deres måle seg med Qatar i business.
First er muligens bra, men jeg ser at i dag er det en 77W uten F som opererer på OSL. Muligens et signal om at salget av F seter kanskje ikke er det helt store?
AN0510 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 10:34   #14
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Originally Posted by AN0510 View Post
Ble ganske skuffet over Emirates egentlig. At de har gått fra et 5 stjerners til et 4 stjerners selskap skjønner jeg.
Etter min mening kan ikke produktet deres måle seg med Qatar i business.
First er muligens bra, men jeg ser at i dag er det en 77W uten F som opererer på OSL. Muligens et signal om at salget av F seter kanskje ikke er det helt store?

Hva var er det som gjør at du synes det har gått fra 5 til 4 stjerner?
storg is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 10:43   #15
grindstein
ScanFlyer Silver

Jeg kan ikke uttale meg om C og F. Men en ting er sikkert. På eco knuser Emirates Qatar. Betydelig bedre seter, betydelig bedre benplass, betydelig bedre AVOD. Dette er med tanke på matriellet Qatar benytter til OSL. Om man ser på Qatar sine Boeing 777 maskiner vil en del av forsjellene bli jevnet ut. Min erfaring med disse to selskapene er at Emirates også har bedre mat en Qatar.

Har en kamerat som har opplevd å ikke bli vekket i C hos Qatar ved landing. Da han våknet var de tre minutter til landing. Det er ikke mye 5 stjernes over det vil jeg si. Og sete var da i liggestilling.

Last edited by grindstein; 05-10-2014 at 10:49.
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 10:46   #16
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Hva var er det som gjør at du synes det har gått fra 5 til 4 stjerner?
http://www.airlinequality.com/Forum/emrts.htm

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 10:48   #17
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by grindstein View Post
Har en kamerat som har opplevd å ikke bli vekket i C hos Qatar ved landing. Da han våknet var de tre minutter til landing. Det er ikke mye 5 stjernes over det vil jeg si.
Jeg hater å bli vekket. Med mindre de spør om du vil bli vekket før du sovner tror jeg de færreste selskap vil vekke deg før det er aboslutt nødvendig.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 10:54   #18
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Må si meg enig i at Emirates er mye bedre enn Qatar på økonomi.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2014, 11:01   #19
grindstein
ScanFlyer Silver

Quote:
Jeg hater å bli vekket. Med mindre de spør om du vil bli vekket før du sovner tror jeg de færreste selskap vil vekke deg før det er aboslutt nødvendig.
Det er greit nok. Men er det tre minutter til landing er man godt under 10000ft, og da skal sete være oppreist enten du vill eller ikke.
Old 05-10-2014, 13:15   #20
Glean EBG
ScanFlyer Gold

Min mening er at de har blant de beste economy classene jeg har flydd og under snittet i biz de var trange, ukomfortable og ikke flate.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules