![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sikkert helt greit å bruke EK til Dubai, men jeg velger Thai any day til Thailand og resten av sør Asia/Australia isteden. grøss og gru med 3-4-3 konfigurasjonen i økonomi hos EK..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Værst var ground staff. De udviste total arrogance, da der var delay på 7 timer retur fra MNL (fra midnat til kl 07). Der var ingen hotel, mat eller whatsoever. Missede min connection med 2 timer i DXB og de ville have jeg skulle vente 22 timer på næste afgang, så jeg ville miste endnu en arbejdsdag. De hævdede, at der ikke var mulighed for ombookning, da alt var udsolgt (yeah, right). De valgte således også at lyve overfor mig. Efter at have talt med meget store bogstaver blev jeg ombooket DXB-FRA-CPH. Flyver man på økonomiklasse får man følelsen af, at man bare er et nummer. Det hele handler blot om volumen. Daddelselskab! Flyver man med TG bliver man taget hånd om. Og så får man Star Alliance benefits. Klart at foretrække. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Jeg fløy NCL-DXB for noen uker siden i economy, for en som er 191cm var det jaggumeg et rent h...., jeg forstår ikke hvorfor folk forherliger dette selskapet. Servicen var ikke mye mer/bedre enn det man får på DY/DU. De av dere som ikke menger seg med den gemene hop og sitter lenger frem ser vel ikke problemet, men det langt ifra alle som tar seg/har råd til dette eller har en jobb som betaler for å sitte langt fremme. Skal jeg fly EK igjen blir det 100% sikkert ikke economy. Skal man til Dubai kan man like gjerne fly Norwegian, like lite komfortabelt.
Ser også at check-in.dk melder at DXB-CPH-DXB kommer til å tape passasjerer pga denne ruten, visste ikke at så mange fløy til CPH fra OSL/Andre norske byer for å fly EK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Mange av mine landsfrender her nede (inkludert meg selv) velger EK via CPH når DY har sommerpause da det er en kjapp fin rute, kort siste/første flight (mange er ganske skeptiske til fly med én midtgang), dagflighter begge veien og (spør du meg og en stor del av deres kundegruppe) et meget bra produkt. Når du ser antall reisene de har, den generelle omtalen de får og ikke minst prisene de faktisk kan ta - så er det nå ikke så ille som det som kommer frem i denne tråden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() Jeg håper selvfølgelig ruten blir en suksess og at flere selskap kommer til OSL i fremtiden, selv om han tassen på airliners.net i scandinavian aviation tråden skriver at EK sin etablering ikke er ledelsen på OSL sin fortjeneste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Ikke skjønner jeg helt hva folk prater om, både fattern og jeg har EK som favoritt når det gjelder economy og vi er begge over 190 cm i høyden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det så er sagt, så er formen på sædet også ret afgørende, ikke mindst, hvor langt sædebunden går ned. Hvis den går langt ned, kan den bagvedsiddende ikke strække benene, og det oplever man blandt andet med SAS A319 eller Lufthansas A346, særligt sidstnævnte er noget af det værste longhaul fly ifht benplads. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Må si at maten og opplevelsen ombord var svært bra. God service med varme kluter, tidlig drikke før maten, god mat( mye kylling varianter, men med mye smak), god frokost, god rødvin og mye nye filmer på En bra skjerm. Fikk vel og merke en eldre 77W på siste leg til ARN med en mindre skjerm av dårligere kvalitet. Setene er gode, mer enn nok plass til meg på 182cm. Eneste minuset jeg kan finne er at jeg savnet noe snacks mellom måltidene, men det hadde jeg selv. Emirates anbefales helt klart i economy. Jeg betalte KUN kr 4300 for denne rundreisen, noe som er under kr 900 pr leg, vil si tilnærmet gratis.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Legger ved et lite bilde fra ARN-DXB.
Last edited by LN-CGJ; 18-03-2014 at 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
EK sin økonomiklasse er ikke noe særlig. Jeg har noen turer med EK i economy og business og synes de har et veldig middelmådig produkt i begge de klassene. Så min entusiasme er ikke så veldig stor. Har enda ikke prøvd F.
Synes QR er bedre og enda bedre blir det når nye DOH lufthavn åpner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ble ganske skuffet over Emirates egentlig. At de har gått fra et 5 stjerners til et 4 stjerners selskap skjønner jeg.
Etter min mening kan ikke produktet deres måle seg med Qatar i business. First er muligens bra, men jeg ser at i dag er det en 77W uten F som opererer på OSL. Muligens et signal om at salget av F seter kanskje ikke er det helt store? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Hva var er det som gjør at du synes det har gått fra 5 til 4 stjerner? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg kan ikke uttale meg om C og F. Men en ting er sikkert. På eco knuser Emirates Qatar. Betydelig bedre seter, betydelig bedre benplass, betydelig bedre AVOD. Dette er med tanke på matriellet Qatar benytter til OSL. Om man ser på Qatar sine Boeing 777 maskiner vil en del av forsjellene bli jevnet ut. Min erfaring med disse to selskapene er at Emirates også har bedre mat en Qatar.
Har en kamerat som har opplevd å ikke bli vekket i C hos Qatar ved landing. Da han våknet var de tre minutter til landing. Det er ikke mye 5 stjernes over det vil jeg si. Og sete var da i liggestilling. Last edited by grindstein; 05-10-2014 at 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 |
Joker
|
![]()
Jeg hater å bli vekket. Med mindre de spør om du vil bli vekket før du sovner tror jeg de færreste selskap vil vekke deg før det er aboslutt nødvendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Må si meg enig i at Emirates er mye bedre enn Qatar på økonomi.
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Min mening er at de har blant de beste economy classene jeg har flydd og under snittet i biz de var trange, ukomfortable og ikke flate.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LOT med longhaul og andre ruter fra Budapest | RIBRO | Flyforum | 8 | 04-02-2025 10:33 |
Rocketmiles og Norwegian 50 cashpoints/natt eller 1000 miles hos andre | Discus | Reiseforum | 12 | 27-05-2017 10:32 |
Emirates 777 og andre heavies i Skottland | RJon | Bilder & foto | 9 | 24-04-2015 20:43 |
2 eller 3 piloter pa longhaul? | Stoarn | Flyforum | 12 | 15-11-2011 21:52 |
'Emirates Express'... lowcost, Longhaul | LN-OSS | Flyforum | 9 | 07-11-2005 20:25 |