![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Med så mye kaos og tapte inntekter for kjøpere av Dreamliner, hva gjør Boeing for å prøve å opprettholde troverdighet. Tilbyr de gratis Leiefly til de selskapene som nå taper penger og omdømme ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
Hvis rykter fra Arlanda pä hösten ifjor er troverdige, skal Boeing ha antydet til DU ä ville spandere med oppgradering fra 788 til 789, for at Kjos' smil kommer tilbake ... noen som vet om slik storstilt gavmildhet er blitt konfirmert ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]()
Lot fikk erstatning, men man vet ikke hvor mye.
http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2733053.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,603
|
![]()
Erstatning/kompensasjoner mellom flyselskap og produsenterer er forskjellig fra selskap til selskap avhengig av en rekke faktorer.
Dette reguleres gjennom avtaler som er konfidensielle av hensyn til konkurransen både flyselskapene i mellom og produsentselskapene. Jeg kjenner ikke til noen situasjoner der har blitt opplyst størrelsen på erstatning/kompensasjoner tidligere og tror ikke vi vil få innsyn i dette fremover heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Det skal heller ikke glemmes at flere operatører er fornøyde med sine eksemplarer .. En ny flytype har alltid barnesykdommer, og de som tar høyde for dette, og har anpasset tine operasjoner, klarer seg stort sett greit. Hadde vi hatt sosiale media da f.eks. 747 og DC-10 ble innført, hadde det nok blitt langt mer støy enn det ble den gangen .. Spesielt med DC-10, som hadde en rekke uhell. Med A380 begynte vi å se konturene av dette, men 787'en er den første flytypen (av de store) som har blitt faset inn i full 'social media age' ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Mye krisemaksimering ute og går. Dette er på ingen måte vitenskaplig, men her er noen få sitat fra idag og igår:
Gårsdagens utgående kabinsjef: "Everytime I'm scheduled to fly on something else than the 787, I'm disappointed." Dagens innkommende kaptein på spørsmål om hva han synes om maskinen: "Love it, never flown anything better". Pax som boardet gjennom dør 2 idag: "Wooow..." Og så dro vi 7 minutter før rute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Boeing kommer til Oslo i morgen og skal i følge Standby så skolerett:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]() Quote:
Regner med det er flere enn Norwegian og deres kunder som er spent på hva Boeing kommer med i morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Tror nok dette er mer for å prøve å spre litt kunnskap og fakta. Boeing er ikke pressesky.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,716
|
![]()
En leverandør vil sjelden sette kundene i et direkte dårlig lys.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,537
|
![]()
Det får vi se ..
![]() Men siden dette ikke er i regi av DY, vil jeg tro de vil prøve å holde seg mest mulig 'high level' .. men de får sikkert spørsmål om dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,716
|
![]()
Pressekonferansen startet kl. 9, streames av Aftenposten:
http://www.aftenposten.no/nyheter/Bo...e-7445183.html
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Jeg finner dette opplegget med pressekonferanse noe spesielt. Et norsk flyselskap har hele 3 Dreamliner-fly som de har hatt noen innkjøringsproblemer med, og så drar man i gang med en stor pressekonferanse som streames direkte i flere medier. Ganske utrolig i mitt hode.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]()
Og språket Mike Fleming snakker er så teknisk avansert at jeg tipper at ingen (utenom "flyfolk") sitter igjen med noe av denne pressekonferansen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ja, altfor teknisk som journalistene fort kan finne på å utnytte på andre negative måter. En ting er jeg i hvert fall sikker på, og det er at Boeing hadde ikke dratt igang denne pressekonferansen hvis ikke DY hadde bedt dem om det. Synes også at Sandaker-Nielsen uttaler seg litt merkelig og later som han er spent på å høre hva Boeing har å si om hvordan de skal få opp kvaliteten på sin leveranse til DU.....akkurat som om DU ikke kjenner til det fra diverse møter:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
At pressen velger å streame direkte har lite med Boeing å gjøre men sier vel litt om lesernes interesse for temaet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]()
Man må jo gi credd til DY som har fått hit "Director of 787 Services and Support" Mike Flemming OG i tillegg fått han til å holde en pressekonferanse om hvorfor flyene ikke går som de skal.
Ingen tror vel at dette er noe Boeing gjør på eget initiativ, kun på direkte ordre fra DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Aftenposten/NTB skriver følgende fra pressekonferansen (min markering):
Quote:
Ref http://www.aftenposten.no/nyheter/Bo...l#.UuI1F3kha8U |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegians Dreamliner sine destinasjoner | patrickdidrikson | Småprat | 28 | 17-08-2013 15:48 |
SAS pisser på sine beste kunder! | Bizflyer | Reiseforum | 18 | 29-09-2009 21:27 |
SQ gjør om sine 340-500 til all-business class | Someone | Flyforum | 16 | 18-05-2008 15:48 |
Selskapet som elsker sine kunder... | EB | Flyforum | 6 | 07-03-2007 21:08 |
Og nå begynner SAS Braathens råtne behandling av sine kunder i Molde å få konsek | enml | Flyforum | 72 | 02-02-2007 13:14 |