• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.

Discus

Galley Slave
Medlem
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Tråd om Norwegians status/regularitet på longhaul. Skal du bare sutre så er det fint om du finner et annet sted å gjøre det...

Det finnes egne tråder om SK vs DY, om 787ens tekniske meritter og om erstatninger ved forsinkelse m.v.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126871
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121629

2013-tråden finnes her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=118294

Forøvrig:
787 - teknologi og kvalitet: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=120281
Utflagging og ansatte i utlandet: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=118721
Status irsk AOC:: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121930&highlight=irsk
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kanskje vi da skulle starte med en oversikt over hvor de forskjellige 787, er nå pr kl 16 31.12.2013 og om hvilke innleide maskiner som skal gjøre hva ? Anyone ???
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNC er i hvert fall på vei fra OSL til FLL nå, på rute.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kanskje vi da skulle starte med en oversikt over hvor de forskjellige 787, er nå pr kl 16 31.12.2013 og om hvilke innleide maskiner som skal gjøre hva ? Anyone ???

LNA står fast på JFK
LNC er på vei til FLL fra OSL
LNB tror jeg står på OSL og skal til JFK i kveld.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

767 -TRN stående på JFK med crewrest.
777 på vei til JFK (rescueflight), her må vel crew ha hviletid før retur OSL.
A346 til ARN for å operere ARN-BKK.. kanskje, om det løser mht. stickers.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Blir -LNA kvar på JFK nu då en 777 är påväg som rescueflight för OSL paxen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Lønner seg å drive adhoc wetlease selskap i Portugal for tiden.

Ny avgang fra JFK i morgen 08.30EST.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hva kommer det av DU's USA ruter "alltid" lander 2000, og "alltid er på rute i USA:8:
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Av ren nysgjerrighet; må Norwegian alltid leie inn fly når de får såpass mye delay (oppimot 24t++) på et fly/flygning?

Siden flyene er i lufta i 18 av 24 timer som skrives her - og mye av bakketiden er vel turnaround-tid - er det noe tidspunkt i løpet av døgn/uke (f.eks. avsatt til ymse checks) der det faktisk er mulig å "ta igjen" rutetabellen med eksisterende flypark?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Det står ett fly på Arlanda i 24 timer 2 ganger i uka. Ellers er de ute og flyr. I morgen blir LNC ledig etter ankomst fra FLL.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

A346 til ARN for å operere ARN-BKK.. kanskje, om det løser mht. stickers.

Problemer her som gjør at de stadig utsetter med 15 min til?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Er det ikke mulig i henhold til regelverk at DU å leie inn et Amerikansk selskap for å gjøre flygningen JFK-OSL?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Er det ikke mulig i henhold til regelverk at DU å leie inn et Amerikansk selskap for å gjøre flygningen JFK-OSL?

Burde ikke være noe problem. SAS brukte jo Omni.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Regner med at evnt ledige seter på LNB på returen fra JFK i natt blir fyllt opp av ventende passasjerer. Det flyet er vel først tilbake i morgen i rute får tro.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Men ... er det ikke Norwegian som instruerer handlingagenten om hvordan de skal opptre da ..? :rolleyes:

http://www.aftenposten.no/okonomi/N...alvt-dogn-forsinket-7420736.html#.UsL-7vuwV24


Det er andre gangen han flyr langdistanse med Norwegian. Begge gangene har han blitt kraftig forsinket.

- I august ble vi 25 timer forsinket. Jeg søkte erstatning, men fikk det ikke. Det regner jeg med at vi får nå, sier Engen.

Hahaha, jadda, det er noen som er optimister gitt
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Rett skal være rett, de sendte ihverfall noen rundt på hotellene, står det å lese. Så det er positivt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top