![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvilke flyplasser egner seg for mileage run? Hvor lang tid må man beregne, tips og triks, lounges, osv. Har lite erfaring selv, men desto mer behov for informasjon.
WAW - veldig grei er min opplevelse. (OSL-CPH-WAW-CPH-OSL) Hadde 40 min til disposisjon der, og selv med bussing til/fra gate var det ikke noe stress. Kom inn i terminalen rett ved gate, og gikk ned til samme buss som fraktet meg fra flyet. Hadde da sjekket inn hele reisen på OSL samme dag. Dog ingen erfaringer fra selve terminalen, da jeg befant meg der i maks 5 minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Cph, Muc og Arn, BCN (og Lis tror jeg) kommer du rett inn i avgangsområdet.
Alle dissefem har dessuten OK eller bra lounger om en rekker. Lhr (egentlig alle i Uk pga utenfor Schengen), Osl, Fco, Fao (om du ikke godsnakker med purser) er uegnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvorfor er FCO uegnet? Det er vel ikke *A gull-lounge der, men med en turnaround på under en time gjør ikke det så mye. Bedre serveringssteder enn f.eks. MAD, og man kommer rett inn inn i avgangshallen uten security.
NCE så må man ut og gjennom sikkerhetskontrollen (tror jeg), og i MXP og ALC kommer man inn i "kjelleren" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
VCE er et sjansespill, men det går bra om du holder hodet kaldt og ikke roter. Ved fjernparkering busses du inn til terminalen og må passere en kvasisikkerhetskontroll før du enten tar heis eller løper opp trappene til gatene. MAD er godt egnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Kanskje den første posten kan oppdateres med gode forslag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Malaga meget godt egnet! Stor fresh lounge uten annen mat enn corn flakes. Øl vin og sprit. Ikke dusj i lounge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for gode innspill.
Dersom jeg får (satt av) tid en kveld skal jeg forsøke å oppdatere starten av tråden med korte oppsummering av de velegnede flyplassene. Om det kommer flere tips her så vær gjerne presis mht hva som er bra ved flyplassen (slippe sikkerhetssjekk, korte avstander, gode lounge-muligheter, shopping etc). Da er det lettere å lage en god oppsummering også. Skal selv prøve både HEL og TXL utover høsten, så får oppdatere i etterkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gir gjerne en presis tilbakemelding om hva som er godt egnet med AGP: 1) Man slipper en ny sikkerhetssjekk. 2) Det tar maks to minutter å gå fra flyet til du er oppe i loungen. 3) Loungen har flaske-øl og chips. 4) Tax-free butikken er stor, men dessverre med overvekt på sprit og parfyme, ikke det største utvalget av vin. 5) Lengden på flygningen er slik at du kan velge ubegrenset med mat i SAS Plus. 6) Muligheter for solstråler gjennom vinduene.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
TXL er noe skikkelig dritt. Du slippes rett ut i uren sone, ved baggage claim, og må dermed gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Lufthansa loungene ligger dessuten utenfor security.
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvad med KEF? Set flere der var interesserede i mileagerun der? Kan man nå, at komme tilbage på flyet turn around tid på 50 minutter i KEF?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
EuroBonus Gold
|
![]() Quote:
Vet du hvor Saga lounge er på flyplassen? er flyplassen stor ?
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Saga loungen ligger nede i kjellern ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
EuroBonus Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
5 min turnaround hadde ikke vært noe problem, man skal ut og inn samme gate, ingen sikkerhetskontroll eller annet i mellomtiden.
Loungen ligger ned en trapp/heis ved gate 6. Merk at infotavlene i loungen er ubrukelig, de ble aldri oppdatert, måtte spørre dragen for info. Men har man tilgang til loungen i det hele tatt som EBG/*G? Det er en kontraktslounge, ikke *A-lounge, så man har i hvert fall ikke automatisk tilgang.
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 26-08-2013 at 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fraport "tar over" 14 Greske flyplasser | jameson82 | Flyforum | 9 | 17-04-2017 13:27 |
Flyplasser som ligger langt unna byen eller i "feil by" | Hypern | Småprat | 7 | 09-03-2017 12:12 |
Forslag til "Mileage Run" oktober 2011 | ENSO | Reiseforum | 1 | 22-07-2011 14:01 |
"Ikke alle flyplasser har en like ideell beliggenhet i forhold til reisemålet" | Falcon | Flyforum | 8 | 16-02-2010 17:56 |
"Ryanair truer norske flyplasser" | jb1 | Flyforum | 13 | 14-12-2009 16:00 |