Flyplasser egnet for "Mileage run"

fuglern

ScanFlyer Blue
Hvilke flyplasser egner seg for mileage run? Hvor lang tid må man beregne, tips og triks, lounges, osv. Har lite erfaring selv, men desto mer behov for informasjon.

WAW - veldig grei er min opplevelse. (OSL-CPH-WAW-CPH-OSL) Hadde 40 min til disposisjon der, og selv med bussing til/fra gate var det ikke noe stress. Kom inn i terminalen rett ved gate, og gikk ned til samme buss som fraktet meg fra flyet. Hadde da sjekket inn hele reisen på OSL samme dag. Dog ingen erfaringer fra selve terminalen, da jeg befant meg der i maks 5 minutter.

Flyplasser - "Mileage run"

Cph, Muc og Arn, BCN (og Lis tror jeg) kommer du rett inn i avgangsområdet.

Alle dissefem har dessuten OK eller bra lounger om en rekker.

Lhr (egentlig alle i Uk pga utenfor Schengen), Osl, Fco, Fao (om du ikke godsnakker med purser) er uegnet.

Re: Flyplasser - "Mileage run"

Hvorfor er FCO uegnet? Det er vel ikke *A gull-lounge der, men med en turnaround på under en time gjør ikke det så mye. Bedre serveringssteder enn f.eks. MAD, og man kommer rett inn inn i avgangshallen uten security.
NCE så må man ut og gjennom sikkerhetskontrollen (tror jeg), og i MXP og ALC kommer man inn i "kjelleren"

VCE er et sjansespill, men det går bra om du holder hodet kaldt og ikke roter. Ved fjernparkering busses du inn til terminalen og må passere en kvasisikkerhetskontroll før du enten tar heis eller løper opp trappene til gatene. MAD er godt egnet.

MAD er godt egnet.
Ikke hvis man har tenkt å besøke både lounge og SubWay i løpet av en 15-20 minutter ;)

Det begynner å bli noen år siden sist, men hadde flere runs til LIN en periode. Funket bra da. Rakk alltid et loungebesøk for drikkepåfyll til returen.

Hvorfor er FCO uegnet? Det er vel ikke *A gull-lounge der, men med en turnaround på under en time gjør ikke det så mye. Bedre serveringssteder enn f.eks. MAD, og man kommer rett inn inn i avgangshallen uten security.
NCE så må man ut og gjennom sikkerhetskontrollen (tror jeg), og i MXP og ALC kommer man inn i "kjelleren"

Mulig jeg roter, men trodde det var skille mellom avgang og ankomst i Roma?

Kanskje den første posten kan oppdateres med gode forslag?

Ikke hvis man har tenkt å besøke både lounge og SubWay i løpet av en 15-20 minutter ;)

Det begynner å bli noen år siden sist, men hadde flere runs til LIN en periode. Funket bra da. Rakk alltid et loungebesøk for drikkepåfyll til returen.

Det rekker man i MXP også. 5 minutter å gå, men de har litt mat og litt drikke. Barbera og prosecco på formiddagen går alltid bra.

Re: Re: Flyplasser - "Mileage run"

Mulig jeg roter, men trodde det var skille mellom avgang og ankomst i Roma?

Du som roter :) Dog blandes man ikke med en gang siden man går nede ved ankomst på piren LH/SK benytter, men man kommer raskt bort til området der man går opp til utgangene, der også alle de andre som reiser fra Roma kommer etter å ha vært gjennom sikkerhetskontrollen etter innsjekk.

Flyplasser - "Mileage run"

Malaga meget godt egnet! Stor fresh lounge uten annen mat enn corn flakes. Øl vin og sprit. Ikke dusj i lounge.

Malaga meget godt egnet! Stor fresh lounge uten annen mat enn corn flakes. Øl vin og sprit. Ikke dusj i lounge.

Bekrefter herved det som Chriscross nevner her. Malaga er særdeles godt egnet til Milage Run - ned et par trapper, opp en rulletrapp og vips, velkommen til avgangshallen igjen. Siden vi landet tidlig som SK 4651, fikk vi hele 25 minutter i loungen. Her gikk det særdeles greit å komme inn i loungen med SAS Plus-billett, det hjelper godt på når det er trykket en "C" på boardingkortet.

Takk for gode innspill.
Dersom jeg får (satt av) tid en kveld skal jeg forsøke å oppdatere starten av tråden med korte oppsummering av de velegnede flyplassene. Om det kommer flere tips her så vær gjerne presis mht hva som er bra ved flyplassen (slippe sikkerhetssjekk, korte avstander, gode lounge-muligheter, shopping etc). Da er det lettere å lage en god oppsummering også. Skal selv prøve både HEL og TXL utover høsten, så får oppdatere i etterkant.

Gir gjerne en presis tilbakemelding om hva som er godt egnet med AGP: 1) Man slipper en ny sikkerhetssjekk. 2) Det tar maks to minutter å gå fra flyet til du er oppe i loungen. 3) Loungen har flaske-øl og chips. 4) Tax-free butikken er stor, men dessverre med overvekt på sprit og parfyme, ikke det største utvalget av vin. 5) Lengden på flygningen er slik at du kan velge ubegrenset med mat i SAS Plus. 6) Muligheter for solstråler gjennom vinduene.

Skal selv prøve både HEL og TXL utover høsten, så får oppdatere i etterkant.

Hvis du skal fly med SAS begge plasser, er HEL veldig bra. Du ankommer en gate og slipper rett ut i avgangsområdet. Fra gatene SAS bruker i HEL er det kort vei til SAS loungen.

TXL er noe skikkelig dritt. Du slippes rett ut i uren sone, ved baggage claim, og må dermed gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Lufthansa loungene ligger dessuten utenfor security.

Hvad med KEF? Set flere der var interesserede i mileagerun der? Kan man nå, at komme tilbage på flyet turn around tid på 50 minutter i KEF?

Hvad med KEF? Set flere der var interesserede i mileagerun der? Kan man nå, at komme tilbage på flyet turn around tid på 50 minutter i KEF?

På KEF kommer man rett ut i avgangshallen. 50 min Schengen-Schengen er no problem der!

Booket den for 2 timer siden, 4000EB poeng/5000 for EBG. Betalte totalt 1619kr.

På KEF kommer man rett ut i avgangshallen. 50 min Schengen-Schengen er no problem der!

Vet du hvor Saga lounge er på flyplassen? er flyplassen stor ?

Booket den for 2 timer siden, 4000EB poeng/5000 for EBG. Betalte totalt 1619kr.

Vet du hvor Saga lounge er på flyplassen? er flyplassen stor ?

God pris!

Saga loungen ligger nede i kjellern :p Flyplassen er veldig kompakt. Non-Schengen/Schengen-problematikken "løses" på en måte på samme måte som D-gatene i CPH. I KEF er Schengen 2.etasje, mens Non-Schengen vel er i kjellern.

God pris!

Saga loungen ligger nede i kjellern :p Flyplassen er veldig kompakt. Non-Schengen/Schengen-problematikken "løses" på en måte på samme måte som D-gatene i CPH. I KEF er Schengen 2.etasje, mens Non-Schengen vel er i kjellern.

Skjønner, blir vil ikke mye tid i loungen på 50min turnaround. Ja, riktig god pris synes jeg. Ungdomsbiletter er tingen! :cool:

5 min turnaround hadde ikke vært noe problem, man skal ut og inn samme gate, ingen sikkerhetskontroll eller annet i mellomtiden.

Loungen ligger ned en trapp/heis ved gate 6. Merk at infotavlene i loungen er ubrukelig, de ble aldri oppdatert, måtte spørre dragen for info. Men har man tilgang til loungen i det hele tatt som EBG/*G? Det er en kontraktslounge, ikke *A-lounge, så man har i hvert fall ikke automatisk tilgang.

Last edited:
Back