Om hvordan Ryanair drives (og den vanlige diskusjonen...)

Re: Ryanair størst på internasjonal trafikk

Huff da, ikke på'n igjen.... VLE kom med statement ikke opinion ...

Ingen bør da være overrasket over de høye passasjertallene til Ryanair. Å antyde at det har noe som helst med det vi som jobber i bransjen mener er feil med måten selskapet drives på er rimelig på bærtur. Gratulerer. :)

Å antyde at det har noe som helst med det vi som jobber i bransjen mener er feil med måten selskapet drives på er rimelig på bærtur. Gratulerer. :)

De som driver Ryanair er også i bransjen.

Å se på forskjellen i resultatene hos de som driver Ryanair og resultatene hos de som mener at Ryanair drives på feil måte er er ganske slående. Kanskje de som mener hvordan Ryanair burde drives burde bruke mer tid på hvordan deres flyselskap drives?

Vidar

Re: Re: Ryanair størst på internasjonal trafikk

De som driver Ryanair er også i bransjen.

Å se på forskjellen i resultatene hos de som driver Ryanair og resultatene hos de som mener at Ryanair drives på feil måte er er ganske slående. Kanskje de som mener hvordan Ryanair burde drives burde bruke mer tid på hvordan deres flyselskap drives?

Vidar

Det er helt riktig observert, det er rett og slett slående hvilken rovdrift Ryanair driver på egne ansatte. Ingen ved sine fulle fem ville ønsket seg dette som fremtidens arbeidsvilkår for europeiske arbeidere. Mulig du kun ser på bunnlinja, men den eneste grunnen til at andre selskaper tvinges ned til samme lest som FR er nettopp det at de har senket standarden (og høster gevinst for det). Få en slutt på det, så kan mange selskaper gå i pluss uten at de behøver å slakte arbeidsvilkårene av den grunn.

Nå blir dette litt repeat av en diskusjon vi har hatt tusen ganger tidligere, og det gidder jeg ikke en gang til. Lykke til videre.

Kleskjeden H&M er da verdensomspennende og ekstremt suksessfull, selv om arbeiderne i Bangladesh dør "en-masse" pga dårlig HMS. Ingen går og tenker på menneskene som har laget klærne når de handler, gjør de? At noe er suksessfullt er ikke synonymt med at det er etisk korrekt. De fleste som har noe i mot Ryanair mener ikke nødvendigvis kundeservicen og produktet er grusomt, selv om det er under pari sammenliknet med nettverksselskap. Det man reagerer på er arbeidsforholdene.

Skivebom å dra inn andres meninger om Ryanair her, det er ikke relatert til saken. De har suksess, folk kjøper det. Utvilsomt. Det er vel det denne forum topicen bør handle om? ;)

Ja, og Justin Bieber lager verdens beste musikk, ikke sant? ;)

Kleskjeden H&M er da verdensomspennende og ekstremt suksessfull, selv om arbeiderne i Bangladesh dør "en-masse" pga dårlig HMS. Ingen går og tenker på menneskene som har laget klærne når de handler, gjør de? At noe er suksessfullt er ikke synonymt med at det er etisk korrekt. De fleste som har noe i mot Ryanair mener ikke nødvendigvis kundeservicen og produktet er grusomt, selv om det er under pari sammenliknet med nettverksselskap. Det man reagerer på er arbeidsforholdene.

Skivebom å dra inn andres meninger om Ryanair her, det er ikke relatert til saken. De har suksess, folk kjøper det. Utvilsomt. Det er vel det denne forum topicen bør handle om? ;)
Men barnearbeidere i Bangladesh har ikke ansvar over livet ditt på 30.00 fot ;)

Uansett hadde det vært veldig fint om denne tråden ikke ble til en "arbeid i FR"-diskusjon...

Men barnearbeidere i Bangladesh har ikke ansvar over livet ditt på 30.00 fot ;)

Uansett hadde det vært veldig fint om denne tråden ikke ble til en "arbeid i FR"-diskusjon...

Da bør du kanskje ikke kaste bensin på bålet, før du maner til edruelighet i tråden ;-)

Uansett, utrolig høye passasjertall. Viser at pris for veldig mange er utslagsgivende for valg av selskap når de KUN skal fra A til C. ( FR flyr jo ikke til B pga landingsavgiften!)

Det er helt riktig observert, det er rett og slett slående hvilken rovdrift Ryanair driver på egne ansatte.

Har du etter utallige diskusjoner ennå ikke fått med deg at de fleste flygende crew ikke er ansatt i Ryanair, men selvstendige næringsdrivende. Altså ansatt hos seg selv. Og fremdeles driver du på og kaller de ansatt. De er innleid arbeidskraft.

Det er like morsomt hver gang, og like galt utgangspunkt for diskusjonen å ta utgangspunkt i at de er ansatt i Ryanair. Man diskuterer epler og pærer. Det er f.eks ingen som har sagt noe om det flygende crewet som er ansatt i Ryanair har like vilkår som det innleide crewet? Uten at jeg aner noe om det kan det være at de som er ansatt i Ryanair kan ha gode vilkår.

Vidar

Imponerende hva de har klart å få til. De har gått sin egen vei, og vært ekstremt nøye på alt de gjør, til minste detalj. Og til tross alle gebyrer for alt mulig rart, så blir selskapet bare større og større. Og det med god lønnsomhet også.
Over 300 fly, samtlige helt like. Unikt det også i et så stort selskap, så vidt jeg vet.

Det at bransjen "utsettes" for konkurranse fra andre med dårligere vilkår er ikke unikt for flybransjen. De fleste bransjer har det sånn. Det er derfor klærne våre stort sett er laget i østen, mobilene våre like så, eller møblene på Ikea. Bygg og anleggsarbeidere er under press fra billig arbeidskraft fra østeuropa. Samme i lastebil bransjen. Og gode gamle Tandberg Radiofabrikk har vel heller ikke mange ansatte lenger. Bare for å nevne noe.

Det nytter lite å sitte å sutre over at verden endres. Ryanair har banet vei for at folk flest kan reise rundt i Europa til en billig penge. Før dro bedrifter her på tur med de ansatte med Peter Wessel til Fredrikshavn. Nå tar de samme firmaene de ansatte med på langweend til Bergamo. Peter Wessel er historie.

Flotte og ikke overraskende nyheter… Heller ikke overraskende reaksjoner på forumet her – og de reaksjonene er uten tvil også hvorfor noen av de andre aktørene går sakte men sikkert at dundas med de holdingene deres ansatte og tilhengere sitter med.. Trist og kanskje til og med litt stusselig?

Får litt dejavu av den konstante trollingen mot Ryanair, Norwegian osv. og kommer da igjen til å tenke på denne jeg la under småprat – her kan man byttet ut ”people” med ”bedrifter” eller "ansatte i bedrifter" så forklarer den en del..

Tenk.jpg

Flotte og ikke overraskende nyheter… Heller ikke overraskende reaksjoner på forumet her – og de reaksjonene er uten tvil også hvorfor noen av de andre aktørene går sakte men sikkert at dundas med de holdingene deres ansatte og tilhengere sitter med.. Trist og kanskje til og med litt stusselig?

Får litt dejavu av den konstante trollingen mot Ryanair, Norwegian osv. og kommer da igjen til å tenke på denne jeg la under småprat – her kan man byttet ut ”people” med ”bedrifter” eller "ansatte i bedrifter" så forklarer den en del..

View attachment 34981

Skal vi se.. En person som har suksess han:

-- Leser hver dag, mens han som ikke har suksess ser på TV
-- Han skriver dagbok hver dag, mens de som ikke har suksess gjør det ikke

jau jau jau

Skal vi se.. En person som har suksess han:

-- Leser hver dag, mens han som ikke har suksess ser på TV
-- Han skriver dagbok hver dag, mens de som ikke har suksess gjør det ikke

jau jau jau

Ja hvis det er det du satt igjen med etter å ha kikket på den så - jau jau jau ;)

Ja hvis det er det du satt igjen med etter å ha kikket på den så - jau jau jau ;)

Vel, jeg fikk jo også en god latter. Klarer ikke å se at ett selskap skal ville at andre skal lykkes, tilgi andre, dele informasjon og data etc.

Som person, vet jeg om relativt mange som er stålorganisert, men fortsatt jobber i samme deadend jobben de alltid har gjort, mens folk som er mye mindre organisert har formuer på hundrevis av millioner dollar.

Men ydmykhet er viktig. Klarer liksom ikke å se hvordan det er relatert til Ryanair og hva folk her skriver.

Hva hadde du forventet? At alle skriver: Grattis til Ryanair, fantastisk prestasjon, kjempebra jobbet!

Hadde blitt ett skikkelig kjedelig forum da, gitt.

Vel, jeg fikk jo også en god latter. Klarer ikke å se at ett selskap skal ville at andre skal lykkes, tilgi andre, dele informasjon og data etc.

Som person, vet jeg om relativt mange som er stålorganisert, men fortsatt jobber i samme deadend jobben de alltid har gjort, mens folk som er mye mindre organisert har formuer på hundrevis av millioner dollar.

Men ydmykhet er viktig. Klarer liksom ikke å se hvordan det er relatert til Ryanair og hva folk her skriver.

Hva hadde du forventet? At alle skriver: Grattis til Ryanair, fantastisk prestasjon, kjempebra jobbet!

Hadde blitt ett skikkelig kjedelig forum da, gitt.

Flirer jo litt selv når jeg ser reaksjonen din - traff jeg? ;)

Jeg tror mye av denne positive og nytenkende attityden viser seg å fungere på de fleste bedrifter/personer - men by all means - dette kan nok også tolkes så feil man bare vil.

Flirer jo litt selv når jeg ser reaksjonen din - traff jeg? ;)

Jeg tror mye av denne positive og nytenkende attityden viser seg å fungere på de fleste bedrifter/personer - men by all means - dette kan nok også tolkes så feil man bare vil.

Det er mye bra på den grønne siden - etter 12 år i veldedig organisasjon som virkelig fulgte den modellen med suksess, men som satte de ansatte i sentrum er jeg ikke sikker på at hverken FR eller DY passer inn - det kommer vel an på øyene som ser - diskujonene er uansett artige og bare vent til den første boken i Flyenium Trilogien kommer ut på Flyprat Forlag "Menn som hater Piloter" :p

Back