SAS Plus - OSLZRH

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da fikk jeg vel som en av de første muligheten til å prøve EuropaPlus på denne andre dag i service. Kom fra Mosjøen via Sandnessjøen med Widerøe, og det var ikke så mye å melde fra de turene. Tralle => Kjøpe => Sjokolade => Samle inn søppel => Ferdig! Siden jeg kjøpte lefse fikk jeg to sjokoladebiter. ;)

Kjøpesenteret var stint, selv på en mandag efta. Fikk med meg litt sjokolade og tuslet ut til 35B, som var et nytt bekjentskap for meg. Gikk en Primera-charter fra kjellergaten, og det var mange gamlinger som slet tungt med å komme seg ned trappa. Disse gatene burde vært byttet ...

Velvel - det ble buss til fjernparkering og jeg klatret ombord og satte meg i 4C. Selv om det ikke var gardin, fikk jeg litt retrofølelse ved at Premiumkabinen var relativt stor - 8-9 rader. Det var jo slik det var i de hine Euroclass-tider. Ca 75% fullt .. Omtrent like mye ledig i begge klasser. Hadde selv ledig midtsete.

Avgang på tid og serveringen begynte så fort vi var i cruise. De tre godt voksne damene skred til verket og rullet ut tre traller. Mye spørsmål og kommentarer om det nye konseptet gjorde at det tok litt tid, men stemningen var god og damene var smilende og hyggelige. Alle fikk det de ville ha fra tralla, og jeg hørte ingen uttrykke misnøye med noe av det de fikk. Selv tok jeg en wrap, men den var svært smaksløs. GT'en var det derimot ingenting i veien med.

Etter at mat og drikke var distribuert, var det omtrent hele tiden en vertinne i pereferien som passet på at alle i Plus fikk det de ville ha. Pratet litt med purseren etter at serveringen var ferdig, og hun var stort sett positiv til opplegget. Siden menyen er mer fleksibel og har flere valgmuligheter, trodde hun at det ville fungere greit så fort folk ble vant til det.

Kort flytid gjorde at vi landet et kvarter før rute og kofferten min kom som nummer to - til tross for at den ikke hadde pri-tag .. :lol:

plus1.jpg

Vi klatrer ombord på fjernparkering.

plus2.jpg

Knyttenevetest: Bestått

plus3.jpg

Den berømte menyen. Gratis på Plus. BOB på Go.

plus4.jpg

Måltidet ..

plus5.jpg

Den gardinløse kabinen.
 
Fin og enkel reportasje! Dersom du var skrubbsulten, kunne du da ta deg ti wraps eller er det en stykk enhet per passasjer..?
 
God tur, og takk for første PLUS rapport!

Fin og enkel reportasje! Dersom du var skrubbsulten, kunne du da ta deg ti wraps eller er det en stykk enhet per passasjer..?

Vi burde starte en innsamlingsaksjon for å sende ut en forumist for å spise 10 wraps og 7 sjokolader mellom Oslo og Bodø. Bare for å få det avklart en gang for alle.
 
Vi burde starte en innsamlingsaksjon for å sende ut en forumist for å spise 10 wraps og 7 sjokolader mellom Oslo og Bodø. Bare for å få det avklart en gang for alle.

Elefanten tar vel sjokkisene?

Takk for rapporten. Sikkert greit opplegg, men jeg lurer litt på hvordan f.eks. en på Swiss-codesharebillett ville reagert om han forventet middag.
 
God tur, og takk for første PLUS rapport!



Vi burde starte en innsamlingsaksjon for å sende ut en forumist for å spise 10 wraps og 7 sjokolader mellom Oslo og Bodø. Bare for å få det avklart en gang for alle.

Skal OSL-EVE i kveld. Kan prøve da... :)
 
Grei rapport Andreas,
Jeg vil savne gardinen. Helt greit med klasseskille for meg!
 
Hvem er førstemann som prøver seg på 10 GT, 4 rødvin, 2 hvitvin, 5 pils og en aldri så liten cognac på en tur da?
 
Ser ikke for meg det er så mange standardturister i PLUS til LPA egentlig, eller tar jeg feil her?
De flyr vel mest "Charter Plus", som nå faktisk har et vesentlig bedre mattilbud enn Plus. Det er dog begrensninger i alkolholflyten, om jeg har forstått det riktig. Det såkalte 'Trønderdirektivet'.

Mitt stalltips er at SAS gjeninnfører et varmt måltid på ruter rundt 3 timer og oppover. Ser allerede at det koker litt på mysasidea rundt dette.
 
Hvordan er plus billettene priset i forhold til Biz? Opplegget virker greit, men maten ser litt stusselig ut for biz, synes jeg da.
 
Hvordan er plus billettene priset i forhold til Biz? Opplegget virker greit, men maten ser litt stusselig ut for biz, synes jeg da.

Kommer vel ann på ruten, men de runtene jeg har sjekket ser SAS plus ut til å ligge noen tusen under det SAS tok for business.
 
Takk for fin rapport! Synes Plus-konseptet er veldig bra på bakken og med tanke på EuroBonus - her kan man jo få "full pakke" med egen innsjekking, lounge, fast track, etc. for ganske få kroner. Det er mye for pengene om man ikke allerede har gullkort. I luften virker det ikke like bra - greit nok på turer på under en time, men synes det er kjipt å ikke skulle få varmmat og ordentlig middag på f.eks. ettermiddags- og kveldsflighter fra London, Paris, Frankfurt, etc.
 
Kommer vel ann på ruten, men de runtene jeg har sjekket ser SAS plus ut til å ligge noen tusen under det SAS tok for business.
De billigste Plus-billettene (klasse A og P) ligger langt under det SAS tok for Economy Extra hvis vi holder oss til utenlandsruter. De dyreste Plus Full Flex-billettene (klasse C) ligger omtrent på samme pris som SAS tok for business, kanskje en del lavere (varierer sikkert mellom ulike destinasjoner).
 
Back
Top