Air France vurderer to daglige Stavanger-Paris

Det begynner å bli mange som vil ha en bit av oljetrafikken, veldig positivt for SVG. Direkterute til Paris har vært etterspurt lenge (mer den det weekend-tur tilbudet SAS har).
 
Det ville vært veldig spennende om SVG fikk AF, både som direkterute til Paris men også til forbindelser videre i verden!
 
Kansje ikke Lyingblue blir så ubrukelig nå, før var det kun KLM Flighter som kunne bli kjøpt for poeng ved reise fra SVG. Nå må KLM/AF få mer poeng per tur.! så blir det kansje FlyingBlue til slutt.. :) Håper AF klarer og få til en rute fra SVG. !
 
Veldig spennende :) Regner med ruta til SAS forsvinner rimelig fort hvis dette blir realitet dog. Hvilke destinasjoner i AF-KLM-nettverket er det som bare går fra Paris?

Regner med det blir opererert av Hop. Er det stadig like problematisk med transfer fra/til terminal 2G som nevnt i diverse tråder her inne, eller har det bedret seg med de siste ombyggingene?
 
Regner med det blir opererert av Hop. Er det stadig like problematisk med transfer fra/til terminal 2G som nevnt i diverse tråder her inne, eller har det bedret seg med de siste ombyggingene?

Deler bekymringen! Hovedproblemet med CDG er egentlig at alt av skilting er helt bak mål, den får jo selv veiskiltingen i Trondheim til å virke tilforlatelig.
 
Etter at AF har samlet sine bevegelser på 2E-F-G er det blitt mye greiere. Landside går shuttle direkte fra F til G og omvendt. Airside er det vel fra E og F til G som gjelder, eller?
 
Ja, hvis man bare klarer å finne shuttelen så... :p

Det er nok ikke nok... Hoppet av på feil stopp for noen år siden og ble stuck med to sinte fyrer med automatvåpen. En supervisor/høyere offiser senere så ordnet det meste seg, men utrolig ubehagelig grytidlig om morgenen etter en trang flight fra Singapore.

Min opplevelse av 2G, dog med Sky Priority, er at det går vel så greit landside. Lengere å gå, men kortere busstid. Sjelden jeg har opplevd lang tid i security på 2G, som det uansett ikke haster nevneverdig å komme seg inn i.
 
Veldig spennende :) Regner med ruta til SAS forsvinner rimelig fort hvis dette blir realitet dog.

Trenger nødvendigvis ikke det. Noen som hoster opp en statistikk kan sikkert se hvordan SK vs. BA ligger ann, etter at BA startet 2 x dgl. Tror ikke SK har tapt så mye på LHR.
Når er muligens CDG en litt annen type destinasjon enn LHR men dog.
En annen ting, de kommer til å konkurere litt med seg selv, AFKL, kommer til å spise noe av lasset til KL.
Men spennende med nytt selskap, endel år siden de var her sist
 
Noen som veit hvordan SAS sin rute gjør det? Jeg mener jo de burde gassa på, og heller økt frekvensen allerede nå når AF truer. Burde jo være en lønnsom rute for SAS.
 
Hyggelig for Sola og Air France om dette ordner seg. Det maa jo bety at KLM gjoer det bra paa stavanger-AMS, hvilket ikke var noen overraskelse.

Et kjapt soek og med forbehold om Wikipedias riktighet tilbys disse ruter fra Paris og ikke fra Amsterdam av AFKL:

Abidjan, Abuja, Algiers, Amman–Queen Alia, Antananarivo, Bamako, Bangalore, Bangui, Beirut, Bilbao, Bogotá, Bologna,Boston, Brazzaville, Brest, Clermont-Ferrand, Cancún, Caracas, Casablanca, Conakry, Cotonou, Dakar, Djibouti, Douala, Figari, Florence ,Fort-de-France, Freetown, Genoa, Ho Chi Minh City, Jeddah, Kinshasa–N'djili, Libreville, Ljubljana, Lomé, Malabo, Mauritius, Miami, Minneapolis/St. Paul, Monrovia, Montpellier, Montevideo, Montréal–Trudeau, Moscow–Sheremetyevo, Mumbai, Nantes, Naples, N'djamena, New York–JFK, Niamey, Nouakchott, Ouagadougou, Papeete, Pau, Pisa, Pointe-à-Pitre, Pointe-Noire, Port Harcourt, Punta Cana, Rabat, Rennes, Riyadh, St Petersburg, Santo Domingo–Las Américas, Santiago de Chile, Sofia, Turin, Tunis, Verona, Vigo, Yaoundé, Wuhan, Yerevan, Zagreb
 
Et kjapt soek og med forbehold om Wikipedias riktighet tilbys disse ruter fra Paris og ikke fra Amsterdam av AFKL:

Abidjan, Abuja, Algiers, Amman–Queen Alia, Antananarivo, Bamako, Bangalore, Bangui, Beirut, Bilbao, Bogotá, Bologna,Boston, Brazzaville, Brest, Clermont-Ferrand, Cancún, Caracas, Casablanca, Conakry, Cotonou, Dakar, Djibouti, Douala, Figari, Florence ,Fort-de-France, Freetown, Genoa, Ho Chi Minh City, Jeddah, Kinshasa–N'djili, Libreville, Ljubljana, Lomé, Malabo, Mauritius, Miami, Minneapolis/St. Paul, Monrovia, Montpellier, Montevideo, Montréal–Trudeau, Moscow–Sheremetyevo, Mumbai, Nantes, Naples, N'djamena, New York–JFK, Niamey, Nouakchott, Ouagadougou, Papeete, Pau, Pisa, Pointe-à-Pitre, Pointe-Noire, Port Harcourt, Punta Cana, Rabat, Rennes, Riyadh, St Petersburg, Santo Domingo–Las Américas, Santiago de Chile, Sofia, Turin, Tunis, Verona, Vigo, Yaoundé, Wuhan, Yerevan, Zagreb

Og endel av de er det endel aktivitet innen energisektoren.

Dog er ikke listen helt rett, JFK, Montreal, Bombai og Minneapolis kan definitivt nås med enten KLM eller partneren Delta, og det gjelder nok et par andre steder også ;)
 
Og endel av de er det endel aktivitet innen energisektoren.

Dog er ikke listen helt rett, JFK, Montreal, Bombai og Minneapolis kan definitivt nås med enten KLM eller partneren Delta, og det gjelder nok et par andre steder også ;)

Til Napoli kjem ein seg med codeshare med Transavia frå AMS. (Gjorde det i oktober, i allefall.)
 
Hyggelig for Sola og Air France om dette ordner seg. Det maa jo bety at KLM gjoer det bra paa stavanger-AMS, hvilket ikke var noen overraskelse.

Et kjapt soek og med forbehold om Wikipedias riktighet tilbys disse ruter fra Paris og ikke fra Amsterdam av AFKL:

Abidjan, Abuja, Algiers, Amman–Queen Alia, Antananarivo, Bamako, Bangalore, Bangui, Beirut, Bilbao, Bogotá, Bologna,Boston, Brazzaville, Brest, Clermont-Ferrand, Cancún, Caracas, Casablanca, Conakry, Cotonou, Dakar, Djibouti, Douala, Figari, Florence ,Fort-de-France, Freetown, Genoa, Ho Chi Minh City, Jeddah, Kinshasa–N'djili, Libreville, Ljubljana, Lomé, Malabo, Mauritius, Miami, Minneapolis/St. Paul, Monrovia, Montpellier, Montevideo, Montréal–Trudeau, Moscow–Sheremetyevo, Mumbai, Nantes, Naples, N'djamena, New York–JFK, Niamey, Nouakchott, Ouagadougou, Papeete, Pau, Pisa, Pointe-à-Pitre, Pointe-Noire, Port Harcourt, Punta Cana, Rabat, Rennes, Riyadh, St Petersburg, Santo Domingo–Las Américas, Santiago de Chile, Sofia, Turin, Tunis, Verona, Vigo, Yaoundé, Wuhan, Yerevan, Zagreb

Man kan og nå Bologna, St Petersburg og Moscow–Sheremetyevo med KLM fra AMS.
 
Jeg mistenkte at det var endel feil. Det er uansett en god del steder man kan naa direkte fra Paris og ikke fra Amsterdam, og sikkert omvendt ogsaa.
 
Hyggelig for Sola og Air France om dette ordner seg. Det maa jo bety at KLM gjoer det bra paa stavanger-AMS, hvilket ikke var noen overraskelse.

Sola ruten til KLM går veldig bra. Det var/er KLMs nest mest lønnsome Europa rute kun bak Moskva.
 
Men de er nødt til økning, da KLM(AMS), blir jo så si samme flyselskap til samme destinasjoner, regner med at det er transfer trafikk de i hovedsak er på jakt etter. Så spørs om de ikke skyter seg selv i foten om de skal både ha KLM og AF inn?
 
Back
Top