![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tenkte at det kanskje var på tide å bidra litt tilbake til forumet, og hva er vel bedre enn en tripreport?
I mars innspå jeg at april kom til å bli en hinsides hektisk måned og for å bøte på det måtte det lages en belønning i andre enden. Ved å grine til seg en fridag 16. mai fikk man plutselig tid nok til å reise litt lenger bort en en eller anen by i Europa. Misforstå meg ikke, Europa er ok det, men det var noe i meg som ønsket meg lenger bort en noen timer sørover. Så kom jobben med å sitte og studere flytider for å se hvor langt det var mulig å komme seg uten at hele helgen turen forsvant i reisetid, og det var rimelg fort et alternativ som bemerket seg. Singapore. De fleste guidebøker sier at 3-4 dager i Singapore er grei lenge på et opphold der, så jeg bestemte meg for å gi det et forsøk og dro på "helgetur" (det faktum at de fleste guidebøker sier at 3-4 dager er ok for en stop-over på vei til et annet sted valgte jeg glatt å overse). De fleste jeg turde å fortelle det til (og det var ikke så mange) himlet med øynene og sa jeg var riv ruskende gal, men jeg regner med at det her på Flyprat er litt høyere under taket når det gjelder lange (tilsynelatende) meningsløse flyreiser. Rutingen var egentlig så optimal som kan kan få det: BGO - OSL SK287 16:45 - 17:35 OSL - ZRH LX1217 19:40 - 22:00 ZRH - SIN LX178 22:45 - 17:15 Returen kliss lik, men i motsatt rekkefølge 3 dager etterpå: SIN - ZRH LX179 23:10 - 06:10 ZRH - OSL LX1210 06:55 - 09:15 OSL - BGO SK257 10:40 - 11:30 For de som ikke har fått det med seg så er LX178/9 en splitter ny rute. Første avgang var 12. mai og det var faktisk en stor og lystig gjeng fra Flyertalk og Vielfliegertreff med på første turen. Siden det skulle feires at ruten var ny hadde (har fremdeles) Swiss og Miles&More en kampanje om 2 X miles i økonomiklasse, og ved å plukke riktige fare buckets som gir 100% hos Miles & More kan man, hvis man er FTL, SEN eller HON, inkassere 30662 miles, hvilket ikke er så gale for en økonomibillett. SK287 Første flight, BGO - OSL, er så kjedelig og dagligdags at den hoppes lett og elegant over. Det er egentlig bare en ting å si og det er bye bye Bergen. LX1217 Som en skarve FTL er det ikke så mye å ta seg til på OSL annet enn å finne noe å spise og surfe litt. Det slår meg hver eneste gang jeg er på OSL at det ikke akkurat er verdens mest spennende flyplass. Ved online innsjekk på LX1217 hadde jeg blitt tildelt sete 7D som var like bak bisnissene. Hos Swiss betyr det også at man får litt bedre plass til beina da alle seter fra rad 10 og frem på A320 har 34'' pich i stedet for 31''. Det var i hvert fall det Seatguru sa, og mitt 189cm lange legeme fikk helt greit plass. Ledig midtsete hadde jeg også, så jeg og herremannen i 7E hadde rikelig med boltreplass. På tvskjermen over meg fikk jeg en hyggelig påminnelse om hvor jeg var på vei. Ved ankomst ZRH ble det bussgate, og det passet meg fryktelig dårlig med tanke på at det er et stykke ut til pir A. Kun 1 buss, og den kjørte ikke før alle var kommet av flyet. Noen hadde tydelig vis all veeeerdens tid.. LX178 Vel inne i terminalen var det bare å iverksette rask gange og småjogging til passkontrollen. Litt klabb og babb hos de forran meg som skulle til TLV, men da jeg kom frem til skranken fikk jeg ingen andre merknader enn god tur og hoppet ombord på Heiditoget som lager kulyder mens det kjører bort til pir A og B. På vei ned til Heiditoget fant jeg forresten denne plakaten, sånn i tilfelle jeg hadde glemt hvor jeg var på tur: LX178 var den eneste flighten jeg hadde klart å reservere sete på ved bookingen, men der hadde jeg til gjengjeld klart å karre til meg 23G. Setet får riktig nok litt blandede anmeldelser på nettet, men kan kort oppsummeres slik: Bulkhead så ingen forran. Litt bedre plass til beina, men på grunn av bulkhead så får man ikke strukket beina helt ut. MEN! I sete 23G, og forsåvidt også B, C og F kan man svinge beina litt ut til siden og strekke dem inn til bisnissene forran forhenget. På denne flygningen var også 23H ledig, så jeg hadde oceaner av plass til meg og mitt. Hadde på forhånd bestemt meg for å være disiplinert, så jeg så en film(som for øvrg er akkurat så teit som traileren gir inntrykk av), spiste litt mat, som forøvrig ikke var noe å skrive hjem om, og la meg til å sove. Jeg sov faktisk forbausende godt, og våknet ikke før det var tid for frokost (som heller ikke var noe å skrive hjem over). En kjapp titt ut vinduet Så etter å ha lagt meg i Sveits våknet jeg plutselig i Singapore noen timer senere. Hvor kult er ikke det? Nå skal jeg vist ut og klippe gresset sier sjefen, men hvis jeg får ånden over meg etterpå skal jeg skrive ferdig om oppholdet i Singapore og returen. Stikkord for det som kommer er: Conrad, badeand, cosplay, lokal mat og drinker i høyden. Last edited by Sykkelthor; 26-05-2013 at 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Artig å lese, blir spennede å lese fortsettelsen
Blant annet håper jeg at du skriver om hvor du bodde og hvordan det var å komme seg fra flyplassen til Singapore. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bra start. Swiss har jag bra erfarenheter av men har inte testat dem på long haul än.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den her kan jeg jo i grunnen kommentere med en gang. Jeg glemte å skrive det over, men jeg gikk og funderte på her i sted etter at jeg hadde postet. Alt i alt er jeg bittelitt skuffet over Swiss. Det kan hende det er fordi jeg hadde for høye forventninger og eller jeg sammenligner dem med Singapore Airlines som jeg fløy med i fjor, men servicen ombord virket litt overlegen og likegyldig. Jeg hadde forventet Lufthansa plus, men opplevde i stedet Lufthansa minus. Nå betyr det i sum svært lite fordi jeg sov store deler av turen, men dog litt skuffende. Maten var horibel som kun flymat kan være men det er jo mat stort sett på reidarklasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Av det jeg klarer å huske av oppslaget i køen finnes det hovedsaklig tre typer taxier fra Changi 1: Gamle Toyotaer med god fjøring i baksetet (billigst), 2: litt nyere Hyundai et-eller-annet (litt dyrere), og 3: Chrysler et-eller-annet (dyrest). Folk tok stort sett det de fikk tildelt i køen, og jeg var mer enn happy med min gamle Toyota hvor jeg kunne duve avgårde i baksetet. Turen tok omlag 10-20 minutter og kostet meg en liten hundrelapp hvis jeg husker rett. Vel fremme hos Conrad ble bagasjen plukket fra meg og trillet bort til innsjekk. Ikke snakk om å åpne døren selv eller trille sin egen koffert. Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk bare jeg åpnet døren på hotellet selv en eneste gang, og da kom det en dame løpende og beklaget seg voldsomt over at jeg ble utsatt for å måtte ta i et tak selv. Det er et hardt liv, men man overlever vel på et vis. Ble tildelt et rom i 15. etasje med utsikt bort til Oriental Mandarin. Den første dagen gikk jeg først og furtet litt for at jeg hadde fått rom i enden av koridoren uten at det var vindu på to sider av rommet. Dustearkitekt, tenkte jeg. Hvem bygger et hjørberom med vinduer bare på ene siden av rommet? Det var først dagen etterpå at jeg innså at jeg nok var tidenes sløveste hotellgjest, for da jeg så litt nærmere på veggen fant jeg et garidin å trekke fra, og vips.. hjørnerom med utsikt i to retninger, nå også ut mot Singapore Flyer. Ellers var rommet helt på det jevne. Tøfler og morgenkøpe var praktisk når man skulle ned til bassenget og en gul badeand til å leke med i badekaret. Kan man forlange mer? Det er sikkert neon som lurer på hvordan rommet så ut også. Det så slik ut (merk gardinet til venstre): Og badet så slik ut (med forbehold om at vidvinkelobjektiv har forvrengt verden en smule): Ellers var bassenget ganske så ok, ikke minst etter å ha sittet på et fly en del timer. En kjapp dukkert og så var jeg klar for nye eventyr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bra skrevet
![]() Men hotel valge ditt så veldig bra ut, og sikkert "dyrt" hehe.. Last edited by hifiman; 25-05-2013 at 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så morsomt
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for fin rapport så langt!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for gode tilbalemeldinger så langt! Det er sol her i Bergen for en gangs skyld så internetnerding må vike for andre ting hvilket desverre medører at skrivingen tar litt lenger tid enn forventet, man altså.. hvor var vi? Jo, hos Conrad i Singapore.
Jeg var superspent på frokosten ettersom den har blitt hypet litt, blant annet av Lucky. Nå er ikke jeg en slik type som går rundt og fotograferer i tide og utide, så for å sjekke ut bilder av etegildet anbefaler jeg å trykke på linken på linjen ovenfor. Alt i alt var jeg ganske så fornøyd, men jeg kan likevel ikke se at frokosten skulle være sååå eksepsjonell som både Lucky og tripadvisor ville ha det til. Men bevares, den var milevis over det man kan risikere å få på et tilfeldig Thon-hotell og jeg manglet ingenting. Før jeg dro (men etter at jeg hadde bestilt) sjekket jeg ut hva som skulle foregå av begivenheter i Singapore mens jeg var der, og det var spesielt en sak jeg hadde sett meg ut; cosplay festival. Den skulle avholdes som en del av en dragebåtregatta som sikkert også kom til å bli artig å titte på, så etter frokost vandret jeg over The Helix bridge og gjennom kjøpesenteret til Marina Bay Sands bort til der dragebåtene og de utkledde skulle oppholde seg. Der var det kjempestemning og en haug med lag (med varierende ambisjonsnivå) som forberedte seg på å padle i dragebåt. Det er viktig å tøye godt ut før man skal padle, som her vist av et av lagene til Myanmar. ![]() Etter å ha tøyet ut litt var det tid for å padle: ![]() Og mens jeg stod der og lurte på hva jeg skule spise til lunsj kom plutselig presidenten av Singapore ruslende for å se på begivenhetene. Han virket som en sympatisk fyr, og jeg regner med at det er en positiv greie at han som presiden kan vandre rundt uten så mye som en eneste svartkledd bolelivvakt i dress som passer på. ![]() Men det var jo egentlig ikke dragebåter jeg kom for å se på. Jeg kom for å se på hvor langt asiater kan dra det være når de får lov å kle seg ut (og det viste seg at de tar den helt ut). Etter hvert begynte det å samle seg en gjeng forran scenen så jeg stilte meg opp med dem, uten å helt vite hva jeg hadde i vente. At jeg var ca 20cm høyere enn flesteparten var forresten et stort pluss når det skulle fotograferes (han høye staken til venstre der hadde vært ute en vinternatt før og hadde med seg en liten plastikkskammel som han kunne stå på..). ![]() Først skulle festivalen innledes, og det skulle gjøres av Hyko som vist nok er ranket blant topp tre innen cosplay. Det siste der rimelig gresk for meg, men det var stor stas og vill jubel blant de andre så jeg tenkte at dette var fine greier. ![]() Etter at festivalen var innledet var det tid for fotografering. Det var skikkelig sært å oppleve alle som gikk rundt og poserte. Fant man en man ville ta bilde av var det nok å løfte kameraet og så ble det posert. Etter å ha hengt rundt Marina Bay mye lenger enn jeg egentig hadde tenkt var det på tide å finne litt mat, og planen var at det skulle skje i Chinatown. Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller anen grunn glemte jeg å ta bilder av den seansen, men jeg endte opp med å spise pork balls fra en eller anen bod på Maxwell Hawker Centre. Da maten var fortært var man litt tørst, og det passet fint for ikke så langt fra maten lå en bar litt oppe i høyden. 282m oppe i høyden for å være nøyaktig. Stedet var egentlig ikke et sted jeg ville foretrukket å oppholde meg på over lenger tid, men det hadde definitivt en sjarm å stå oppe i høyden med en singapore sling i den ene hånden og kamera i den andre. Det eneste som skiller deg fra ekspressveien ned er et tynt pleksiglassgjerde og en gjeng med boledørvakter som lusker rundt. Etter en lang og begivenhetsrik dag var det på tide å rusle tilbake til hotellet igjen for å finne sengen. Da passet det bra å komme hjem til rommet og finne sengen redd opp, tøflene satt frem og en hyggelig lapp som informerer om at hvis jeg ikke er fornøyd med putene i sengen så har de 16 andre typer. Bare å ringe housekeeping så fikser de biffen. I neste (og siste?) post skal jeg forsøke å oppsummere de andre dagene og turen hjem. Stikkord får være flere drinker i høyden, blomster, lokal gastronomi og manglende punktlighet hos SAS. Last edited by Sykkelthor; 26-05-2013 at 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig bra rapport!
Var selv en helgetur til Singapore i fjor sommer (2 netter). Bodde da på Mandarin Oriental og det var nesten litt for mye av det gode. Fløy LH business (A380) takket være et gunstig tilbud, og ble vel gjort både for opplevelsen og for å sikre EBG. (Eneste stedet jeg tør å skrive dette, alle andre tror jeg er gal ;-) ) Var der noen uker før nasjonaldagen (9. august), og om noen klager på 17. mai feiringen her i Norge, så bør de ta seg en tur til Singapore. Der ble det øvd hver eneste lørdag hele sommeren med både militære og skoler. Hadde kjempeutsikt fra hotellrommet, plutselig fløy det 3-4 stk F-15SG over arenaen og politibåter som simulerte båtjakt i havnen, skikkelig action. Var ihvertfall 20 000 tilskuere, og var sikkert artig å se meg (på 189cm) prøve å gå motstrøms mot denne gjengen før arrangementet, var mange lokale som hang seg på meg og følte meg som en brøytebil ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Utrolig kult! Hvor mye kostet turen deg sånn ca?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke så mye som fryktet, men litt mer enn jeg kunne sluppet unna med på de aller billigste bilettene da jeg ville ha 2 x 100% miles opptjening i stedet for 2 x 50%. Jeg tror flyet kom på omlag 10.000. Hotellet husker jeg ikke i farten, men jeg vet at jeg kunne fått det billigere ved å benytte kampanjekoden som er skrevet om på Loyalty lobby, men jeg så ikke den posten før etter jeg hadde bestilt hotell.
Skal vi fortsette turen? Det synes jeg vi skal. Dagen etter dragebåtregattaen og cosplay festivalen ville jeg se litt mer av andre deler av byen, så jeg hadde derfor planlagt å ta turen til Little India. På veien kom jeg på at jeg egentlig kunne tenkt meg å se Marina Bay Sands først, så da ble det slik. Det berømte bassenget er kun åpent for gjester, men de skal vist nok ha en Skypark, hva nå enn det er. Men i tillegg til det har de også en bar som heter Ku Dé Ta, og valget mellom å betale 19SNG for å komme opp i Skypark eller å betale 0SNG for å komme opp til Ku Dé Ta og deretter betale 18SNG for en øl er for meg rimelig enkelt å finne ut av. Øl på toppen av Marina Bay Sands it was! Det ble vist nok en gin&tonic etterhvert også, men jeg hadde jo spart masse penger på å ikke kjøpe inngangsbilett til Skypark så jeg var glad med det. Nå skal det nevnes at klientellet på Ku Dé Ta kan være så ymse. Da jeg var der var det overvekt av eldre østeuropeiske menn og deres Siden jeg først var i nærområdet stakk jeg en tur innom Gardens by the Bay også. Der var det tulipanutstilling og folk flest var himmel henrykt over å se alle tulipenene. Jeg var noe mer avmålt og tenkte at du verden for et oppstyr over blomster jeg finner hjemme i hagen. Men dimensjonene er noe for seg selv, og man føler seg litt liten der man står i et av de to gigantiske drivhusene.. Så var det på tide med litt mat og en tur til Little India. Guideboken foreslo et sted som selv skryter av å komme opp som treff nr 1 på google hvis man søker på "Best biryani in Singapore". Jeg klarte ikke å finne dem på Google, men jeg fant dem i gaten Dunlop Street. Det holdt egentlig å si til taxisjåføren at man skulle til Dunlop Street så fikk man et anerkjennende nikk og kommentaren "Yes, yes, very good! You go for food, right?" Right indeed! Jeg tok ikke så mange bilder av establisementet, men ved å klikke her finner man en del bilder, inkludert det berømte banneret som skryter av søkemotorresultatene. På spørsmål om de hadde en meny fikk man en brysk og overlegen kommentar om at de hadde ingen meny, bare tavlen til venstre i bildet. De hadde forøvrig bare biryani så alt man måtte bestemme seg for var om man ville ha vegetar eller med kylling. Jeg ville ha med kylling. Etter at maten var fortært gikk jeg litt rundt i strøket og koste meg over å ha kommet til noe som mest minnet om et helt nytt land. Borte var skyskraperne og pene folk i dress. Her var det små lokale butikker og sarier som gjaldt. Kvelden kom fort, som den gjør rundt ekvator og plutselig var det mørkt. Jeg kom på at dette var siste kvelden, og hvis jeg skulle fått tatt en tur i Singapore Flyer for å se lysene så måtte det bli i kveld. Og som tenkt så gjort: Jeg vet forresten at jeg sa at dette skulle være siste post, men jeg finner ingen steder å lagre poster som ikke er klar for publisering, så hvis dere vil ha meg unnskyldt.. Jeg må ut og handle.. Siste post (lover!) skal handle om turen hjem. Den handler ikke om oppgradering til fancy klasse (for det var jeg for gjerrig til), men jeg har tilgjengjeld et bilde av en SAS-tekniker med lesebriller. Stay tuned! Last edited by Sykkelthor; 27-05-2013 at 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
+1
Ellers veldig underholdende og bra skrevet! Skriv mer TR! ![]() Jeg digger Singapore, skal dit for 50 timer i september - gleder meg som en liten unge! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg glemte forresten en sak i forrige post. På vei til Singapore Flyer var jeg en tur innom Clarke Quay. Hvis du liker mainstream barer og masseturisme i fri utfoldelse er det midt i blinken, men hvis det ikke er helt din greie kan det være greit å planlegge å dra et annet sted. Jeg så litt på livet, kjøpte meg en is og ruslet i retning Marina Bay og Singapore Flyer.
Dagen etter var jeg litt i stuss over hva jeg skulle ta meg til, men jeg bestemte meg for å ta en tur til Orchard Road etter å ha sjekket ut. Spurte først om jeg kunne få late check out, men det ville medføre en halv dags ekstra betaling, og det var i overkant mye for å ha et rom å ha kofferten stående på. Jeg ble sjekket ut og kofferten plassert hos portieren. Det fine med Conrad er at selv om man har sjekket ut så får man tilgang til basseng og dusjer så man kan freshe seg opp litt selv om man flyr sent. Pluss i margen for det. Man kan jo ikke helt ha vært i Singapore uten å se Orchard Road, men da jeg kom dit fant jeg ut at jeg egentlig ikke var i shoppinghumør så da måtte man finne noe annet å ta seg til (det er grenser for hvor lenge det er gøy å vandre rundt på kjøpesenter etter kjøpesenter.) Løsningen ble å rusle opp Emerald Hill. Det er egentlig en litt stilig opplevelse ettersom man plutselig befinner seg i et rolig, serdeles pent, nabolag, bare et steinkast fra høyblokkene i storbyen. Det ligger også en del hyggelige barer i enden av veien, men alle disse var desverre stengt da jeg var der. Så var det fôringstid igjen, og nok en gang hadde jeg sett meg ut en lokal sjappe, ikke så langt fra Orchard Road. Kiliney Kopitiam er en klassisk coffee shop, og greien her er at man velger et bor før man bestiller. Når man bestiller oppgir man nummeret på bordet og maten kommer dit. Min utfordring lå i at jeg ikke hadde noe å legge igjen på plassen min da jeg skulle til disken å bestille, bortsett fra fotobagen min, og det å legge fotoutstyr av verdien til en liten bil på et bord og snu ryggen til var ganske så uaktuelt. Jeg dristet meg til å bestille uten å ha et bord, men ble bryskt irettesatt av damen bak disken. "What table? What table?!" Uhm, sa jeg. "Ok, ok, you sit there!" Sa hun og pekte på en ledig stol ved et bord hvor det satt noen lokale fra før, sikkert til de lokales store fornøyelse. Men maten kom på bordet, så gjorde også en tradisjonell kopp kaffe. Oppholdet begynte ubønnhørlig å gå mot slutten, og det var ikke stort annet å gjøre enn å finne en taxi tilbake til hotellet. Som sagt har man tilgang til både basseng og dusj, og det var helt riktig å få skylt av seg litt før flyturen. En siste singapore sling i poolbaren ble det vist også tid til. Vel ute på Changi innså jeg at jeg i kjent stil var aaaaaalt for tidlig. LX179 har avgangstid 23:05, og innsjekk starter typisk 2-2,5 timer før. Humøret steg derfor betraktlig da jeg så at det fantes en early check in for tullinger som meg. Jeg hadde også en plan om å spørre hva Swiss ville ha for å gi meg plass forran forhenget. På forhånd hadde jeg sjekket og flyet var smekkfult i økonomiklasse så jeg tenkte, naiv som jeg var, at de sikkert var interessert i å selge meg opp og frem for å frigjøre setet mitt. Der tok jeg feil. Skjønt, Swiss ville gjerne selge meg opp til business, men "quote him 1500CFH" stod det så fint på telexen. Vel 9000kr for å oppgradere fra 23G til business klasse når jeg uansett skulle sove hele veien var i overkant mye penger. Jeg takket høfflig nei, og fikk sjekket inn til reidarklasse. På forhånd hadde jeg sendt en mail til Swiss og bedt om å få tildelt sete 23G (bulkhead), mens det fremdeles var mulig å velge seter, så jeg var forholdsvis happy og optimistisk med tanke på søvn. Ventetiden ble slått ihjel på Starbucks (eneste stedet det var strøm i stikkontaktene) og i ymse butikker for å kjøpe avlatsgaver til hun som ikke fikk være med på tur. Ombordstigning i ordnede former etter klasse og status. En skarve FTL i monkey class måtte pent stille seg opp bakerst i køen på vei inn til kveldens A340. Flyturen gikk over all forventning. Maten var skuffende nok den samme som på turen til Singapore, både til "middag" og frokost. En gin&tonic til dessert sammen med en film, og så takk og god natt. Sov hele veien og våknet ikke før frokosten ble servert et eller annet sted over Romania eller Ungarn. Hadde forventet å få en tur med Heiditoget ved ankomst Zurich, men fikk faktisk en gate i hovedterminalbygget. Rask gange gjennom passkontrollen og opp til neste fly og litt mer søvn på en heller begivenhetsløs flytur til OSL. SK257 Ankomst OSL på tid og avgårde for å være en god nordmann og kjøpe kvoten. SK257 var satt opp med avgang fra 17B og jeg forbannet den nye piren herfra til månen der jeg labbet utover mot gaten. På denne flighten hadde jeg reisens eneste vindusplass da jeg tenkte at behovet for å reise seg ville være marginalt. Utsikten til høyre vinge og motor var også upåklagelig, og jeg observerte at det stod en SAS-mann og tittet veldig fascinert på høyre motor. O-oh!, tenkte jeg, det der kan umulig tegne godt. Og jeg fikk rett. 5 min før oppsatt avgangstid kom stemmen fra førersetet på høytaleren og sa at de hadde funnet en liten ripe i motoren.. Flott.. her har man reist halve jorden rundt uten problemer, og når man er en skarve times flytur hjemmefra så strander man i Oslo av alle steder.. Tekniker ble tilkalt og briller funnet frem. Her skulle det undersøkes og dokumenteres. Men det kan ikke være snakk om en særlig stor ripe hvis den ikke var synlig uten lesebriller.. Men vi kom da avgårde etter å ha fått dokumentert litt, og det var nok en begivenhetsløs tur over fjellet til Bergen. Alt i alt en svært velykket tur, og ikke minst et svært vellykket forsøk på å ha helgetur såpass langt avgårde. De fleste jeg fortalte om planen på forhånd sa jeg var gal og at det var aaaaalt for langt å reise, men så lenge man får sove når man flyr er det virkelig ikke noe problem. Ellers er det hyggelig å høre at folk liker skribleriene mine så kanskje det kommer en rapport eller to fra andre eskapader jeg har hatt med fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjempeartig lesning, lysten ble ikke mindre forsterket av å ta en tur til Singapore
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin rapport. Singapore er fint for noen dager, men blir litt kjedelig i lengden.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Morsom lesing, var selv 4 dager i Singapore i januar. Frister absolutt til gjentagelse, er ikke alt for glad i heseblesende dager med fullt program fra morgen til kveld. Så det er fortsatt mye ugjort der...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kombinert Helgetur og MR til D.C. | Flight Cancelled | TripReports | 17 | 09-07-2014 01:22 |
Helgetur til øya | Discus | TripReports | 12 | 11-12-2012 10:31 |
Helgetur til London | Someone | TripReports | 10 | 11-12-2012 06:43 |
Helgetur til Svalbard | Fredrik KH | Reiseforum | 11 | 18-08-2012 08:59 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |