Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-05-2013, 15:59   #1
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Singapore Transfer og om flyplassen i Singapore

Noen som vet hvordan det blir når jeg kommer fra BKK og skal ut fra SIN ang immigration? Må jeg ut av flyplassen eller har de egen transfersone?
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 17:02   #2
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Noen som vet hvordan det blir når jeg kommer fra BKK og skal ut fra SIN ang immigration? Må jeg ut av flyplassen eller har de egen transfersone?
Om du har gjenomgående billet med en stor aktør trenger du ikke passkontroll.Det er egen transfer mall der... Reiser du med Tiger airways så må du ut igjenom passkontrollen og sjekke inn på nytt. Hvilket selskap og hvilken destinasjon er det snakk om?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 17:18   #3
Sykkelthor
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: BGO
Posts: 155
Default Re: Transfer i Singapore

Og skulle det være at du må gjennom passkontrollen var det en svært så enkel affære sist jeg var der. 3 min i kø, to smekk med stempel i passet og ferdig med det. Bare husk å fylle ut imigrasjonsskjema først.

Hvis du flyr med en av de store aktørene og ikke må innom "budget terminal" bør du slippe alt slik og da er transfer i SIN såre enkelt. Mangler du boardingpass for videre connection har de ørten skranker airside hvor du kan få det.

Det meste står i grunnen ganske greit forklart her: http://www.changiairport.com/in-transit

Last edited by Sykkelthor; 24-05-2013 at 17:21.
Sykkelthor is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 18:24   #4
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Transfer i Singapore

Takker for tips, kommer med SQ fra BKK og skal vidre med QR så har ikke gjennomgående.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 20:15   #5
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Sykkelthor View Post
Hvis du flyr med en av de store aktørene og ikke må innom "budget terminal" bør du slippe alt slik og da er transfer i SIN såre enkelt. Mangler du boardingpass for videre connection har de ørten skranker airside hvor du kan få det.
Budget terminalen stengte i fjor. LCCene går fra de vanlige terminalene nå
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 21:11   #6
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Takker for tips, kommer med SQ fra BKK og skal vidre med QR så har ikke gjennomgående.
Da kommer du inn til T2 eller T3 (varierer litt), transfer airside mellom de to (du kan gå eller ta tog), og så har QR folk airside. QR er vel allitd ut av T3.

Eneste er om du får SQ til å tagge bagger videre til QR, om du har det.

Uansett, som andre sier, immigrasjon og transit landside i SIN er helt problemfritt.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2013, 22:39   #7
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Utflyttet View Post
Da kommer du inn til T2 eller T3 (varierer litt), transfer airside mellom de to (du kan gå eller ta tog), og så har QR folk airside. QR er vel allitd ut av T3.

Eneste er om du får SQ til å tagge bagger videre til QR, om du har det.

Uansett, som andre sier, immigrasjon og transit landside i SIN er helt problemfritt.

-A
På utreisen min så går alt fra T3 men på vei hjem til BKK igjen så lander QR på T3 og SQ går fra T2. Da jeg kun skal ha 2 uker ferie i Norge så blir det kun håndbagasje
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2015, 15:55   #8
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Transfer i Singapore

Hei. Eg har eit litt "pikant" problem i forbindelse med mi reise til Bali.
Eg kjem til SIN med QR942 klokka 09:15 den 24. Juni.

Både eg og reisekameraten min vil gjerne ha med oss ein god stabel snus på turen, og me vil dermed helst unngå tollen i Singapore. Med andre ord, så er det viktig for oss å ha "gjennomgående baggasje". Og det er her problemet(?) oppstår.

Kva for eit flyselskap skal eg booka turen vidare frå SIN til DPS med, for å ha mogelegheit for å smiska meg til at Qatar sjekker den inn heile vegen ved avreise frå OSL?

Alternativene er som følger:

AirAsia Indonesia (utgår sida dei ikkje gjennomfører transfer av baggasje)
TigerAir (samme grunn som AirAsia)
JetStar Airways (mitt beste alternativ? har codeshare med QR på andre strekningar)
KLM (forskjellig allianse)
Garuda Indonesia (mitt nest beste alternativ? "offisiell partner"(?) litt kort transfer-tid, men skal gå bra hvis me ikkje må sjekke inn baggasje på nytt)
Silk Air (passar ikkje med tidspunkta)
Singapore Airlines (for dyrt)
Xiamen Airlines (ALT for dyrt).

Forslag?
sexten is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2015, 16:23   #9
veos
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 148
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Hei. Eg har eit litt "pikant" problem i forbindelse med mi reise til Bali.
Eg kjem til SIN med QR942 klokka 09:15 den 24. Juni.

Både eg og reisekameraten min vil gjerne ha med oss ein god stabel snus på turen, og me vil dermed helst unngå tollen i Singapore. Med andre ord, så er det viktig for oss å ha "gjennomgående baggasje". Og det er her problemet(?) oppstår.

Kva for eit flyselskap skal eg booka turen vidare frå SIN til DPS med, for å ha mogelegheit for å smiska meg til at Qatar sjekker den inn heile vegen ved avreise frå OSL?

Alternativene er som følger:

AirAsia Indonesia (utgår sida dei ikkje gjennomfører transfer av baggasje)
TigerAir (samme grunn som AirAsia)
JetStar Airways (mitt beste alternativ? har codeshare med QR på andre strekningar)
KLM (forskjellig allianse)
Garuda Indonesia (mitt nest beste alternativ? "offisiell partner"(?) litt kort transfer-tid, men skal gå bra hvis me ikkje må sjekke inn baggasje på nytt)
Silk Air (passar ikkje med tidspunkta)
Singapore Airlines (for dyrt)
Xiamen Airlines (ALT for dyrt).

Forslag?

Jeg er ikke så dreven på dette, spesielt siden det er snakk om transfer, men du kan velge å fortolle snusen som en siste utvei. Mulig det er rimeligere enn å velge flyselskap ut i fra transfer. Du finner mer info på nett, men en kamerat gjorde det når vi var i Singspore i 2012 - mener han betalte i underkant av ca 500;- norske kroner for 10x 24g bokser.
veos is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2015, 16:50   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by veos View Post
Jeg er ikke så dreven på dette, spesielt siden det er snakk om transfer, men du kan velge å fortolle snusen som en siste utvei. Mulig det er rimeligere enn å velge flyselskap ut i fra transfer. Du finner mer info på nett, men en kamerat gjorde det når vi var i Singspore i 2012 - mener han betalte i underkant av ca 500;- norske kroner for 10x 24g bokser.
Nå er vel sjansene for at tollerne i Singapore vet hva snus er ganske så liten, men det er ikke akkurat et land man tar slike sjanser for å si det mildt. Så dette høres ut som den beste ideen.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2015, 16:57   #11
veos
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 148
Default Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Nå er vel sjansene for at tollerne i Singapore vet hva snus er ganske så liten, men det er ikke akkurat et land man tar slike sjanser for å si det mildt. Så dette høres ut som den beste ideen.

Jeg tror tollansatte på SIN er ganske opplyst på bl.a. snus da det er på listene over hva som er tillatt mot fortolling. Men som du skriver; det er et av landene du ikke tar sjanser i ;-)

http://www.customs.gov.sg/NR/rdonlyr...MoistorDry.pdf
veos is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2015, 19:49   #12
wilhelm
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by veos View Post
Jeg tror tollansatte på SIN er ganske opplyst på bl.a. snus da det er på listene over hva som er tillatt mot fortolling. Men som du skriver; det er et av landene du ikke tar sjanser i ;-)

http://www.customs.gov.sg/NR/rdonlyr...MoistorDry.pdf
Korrekt, de aller fleste tollere i SIN vet hva snus er. Er nok mange nordmenn og svensker som har fortollet sine bokser...

w
wilhelm is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 00:00   #13
undah
Newcomer
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 9
Default Re: Transfer i Singapore

Det begynner å bli en stund siden, men jeg mener å huske at jeg kunne legge tobakken til oppbevaring mot et mindre gebyr, og hentet det ut igjen da jeg dro videre senere. Mener dette var samme sted som man også kunne/måtte fortolle inn.
undah is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 02:43   #14
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Transfer i Singapore

Hørte om noen her om dagen som fikk rundt 10 000 kr i bot pga. åpenbart smuglingsforsøk av en snusboks inn i Singapore, så ikke en sjangs det lønner seg å ta nei...
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 10:30   #15
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Transfer i Singapore

Legg handbagasjen til oppbevaring airside. Har selv gjort det ved lange stopover i Singapore
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 11:24   #16
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Hørte om noen her om dagen som fikk rundt 10 000 kr i bot pga. åpenbart smuglingsforsøk av en snusboks inn i Singapore, så ikke en sjangs det lønner seg å ta nei...
Det er akkurat av denne grunnen eg gjerne ville unngå å måtte ta med meg snus gjennom tollen
Alternativet er sjølvsagt å fortolle det.

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Legg handbagasjen til oppbevaring airside. Har selv gjort det ved lange stopover i Singapore
Dette høyrtes ut som ei interessant løysing.
Men vil dette fungere når du har ankomst og utreise frå 2 forskjellige terminalar?
sexten is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 11:45   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Men vil dette fungere når du har ankomst og utreise frå 2 forskjellige terminalar?
SIN så kan man komme seg mellom terminalene både airside og landside. Togene mellom dem har egne vogner avhengig av hvilken side av toll og passkontroll man er på
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 12:01   #18
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Transfer i Singapore

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
SIN så kan man komme seg mellom terminalene både airside og landside. Togene mellom dem har egne vogner avhengig av hvilken side av toll og passkontroll man er på
Ah. Perfekt. Då trur eg at eg gjer eit forsøk på å booka med Jetstar i eit håp om å få routa baggasjen heile vegen fram.

Hvis ikkje det fungerer så legg eg berre igjen snus i håndbaggasje airside.

Mykje arbeid for liten(?) gevinst, hehe.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2015, 07:10   #19
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: Transfer i Singapore

Har en planlagt svipptur til Singapore i April og ble inspirert til å lese meg opp på hva man lovlig kan bære gjennom tollen der. Ser nå at jeg må velge mellom å enten ankomme uten sigaretter (kaste pakken som eventuelt ligger i lommen) eller gå på rødt og fortolle hver enkelt sigarett i esken. Og så finne første og beste kiosk på utsiden og kjøpe nye sigaretter med påstemplet duty paid.

Har mellomlandet på Changi tidligere og funnet røykefasilitetene airside ganske ok. Fint røykeskur ute med flott utsikt over rulle/taxebaner. (bedre enn CPH sin røykeplass og mye bedre enn AKL som ikke har utsikt til stort annet enn husvegger).
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2015, 13:17   #20
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: Transfer i Singapore

Kan nå meddele at det ikke er vanskeligere å gå på grønt gjennom tollen i singapore enn andre steder. Smuglet med meg TO sigaretter, og ingen stoppet meg.

Utfordringen nå er å komme meg fra 20etg i Marina Mandarin til Marina Bay hvor jeg skal treffe noen på KuDeTa.. Burde lagt med et bilde av størrelsen på Taliskeren som ble servert ombord på vei sørover for å forklare hvorfor det er slitsomt å bevege seg. Men å flytte bilde fra mobilen til pcen er plutselig blitt vanskelig. Går nok over. God natt
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transfer i Zurich, og om flyplassen LN-SEK Reiseforum 79 25-06-2023 12:08
Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago onkelskrue Reiseforum 72 04-03-2019 18:13
Om flyplassen og transfer i Warszawa MD87 Reiseforum 7 28-05-2018 00:23
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) SQ 777 Reiseforum 0 24-07-2017 17:31
Om flyplassen, og om transfer i Atlanta oskarflekkefjord Reiseforum 6 11-07-2016 23:39


All times are GMT +2. The time now is 13:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.