Warszawa - WAW - om flyplassen

fuglern

ScanFlyer Blue
Tar en liten "mileage-run" (segment) tur til WAW imorgen, via CPH. Har kun 40 min til rådighet der før samme fly tar meg tilbake, så spørsmålet er om noen kjenner denne flyplassen. Er det enkelt å komme seg tilbake til gate igjen uten mye styr (transfer)?
Tips tas i mot med takk:)

Re: Warszawa - WAW - grei flyplass?

Grei flyplass ja, men vær obs på at SAS bruker buss gater. Du blir sluppet av på "transfer område" så du kan gå rett til gate igjen uten sikkerhets kontroll.

Terminalene på WAWog Norwegian/Wizzair

Vurderer tur til Warszawa, og da reisefølget og jeg bor på ulike steder i Norge, vurderer vi å reise hjem hver for oss, en med Wizzair og en med Norwegian.

I hvilke terminal pleier de to selskapene å få gate?

Er det langt å gå mellom dem?

Re: Terminalene på WAWog Norwegian/Wizzair

Vurderer tur til Warszawa, og da reisefølget og jeg bor på ulike steder i Norge, vurderer vi å reise hjem hver for oss, en med Wizzair og en med Norwegian.

I hvilke terminal pleier de to selskapene å få gate?

Er det langt å gå mellom dem?

Har du sjekket om Wizz i det hele tatt flyr fra WAW?

Det er to innsjekkingsområder på WAW, men kun en terminal, så det er nok ikke noe problem. Bussgate på begge selskapene.

W6 og DY bruker for øvrig samme innsjekkingsområde (A), helt i enden av avgangshallen.

Re: Torp - Rutenytt nedleggelser/oppleggelser

Modlin er ogsaa ikke saa lett aa komme til og er langt verre enn Chopin. Ettersom Wizzair ogsaa flyr til Torp men fra Chopin er den lettere aa velge til Torp. Til OSL flyr jo ogsaa LOT og DY, saa Warszawa er godt dekket.

Enig i det. Chopin er bemerkelsesverdig nærme sentrum, derimot så er det ikke like enkelt å bruke kollektivt dit som man gjerne kan tro. Billig Bolt, dog.

Hva er vanskelig med det? Går både buss rett utfor døra og tog i kjelleren til sentrum.

Hva er vanskelig med det? Går både buss rett utfor døra og tog i kjelleren til sentrum.

Det er vel bare bybusser/melkeruter. Toget går vel Warsawa rundt og avgangstidene er ikke hyppige nok til å bare stikke ned på stasjonen.

Er derimot ikke vanskelig, men det burde ikke være så tungvindt med tanke på hvor nærme det er sentrum. Jeg kan nok komme meg kjappere fra Oslo sentrum til OSL enn fra Warsawa sentrum til WAW med kollektivt.

Toget går overraskende sjeldent, og lokalbusser går greit også. Taxier er dog moderat priset med norske øyne, selv om prisen varierer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Taxier er dog moderat priset med norske øyne, selv om prisen varierer.

Prisene varierer, ja. Hadde en opplevelse med en vanlig drosje fra Four Points(Mokotow) til flyplassen(Chopin). Ca. 1 km i luftlinje. Sjåføren var ivrig på og vise meg en oversikt over fastpris på turer til flyplassen. Han viste fram et enkelt A4 ark printa ut med noen priser der det sto at det kosta 40zl til flyplassen. Jeg synes det hørtes rimelig ut, men det var noe rart med det, så jeg ba han om å kjøre på taksameter. Prisen havne på 20zl med taksameter. Jeg spurte han hvorfor han ikke bare ga meg en vanlig tur, med et smil. Han svarte med latter.

Prisene varierer, ja. Hadde en opplevelse med en vanlig drosje fra Four Points(Mokotow) til flyplassen(Chopin). Ca. 1 km i luftlinje. Sjåføren var ivrig på og vise meg en oversikt over fastpris på turer til flyplassen. Han viste fram et enkelt A4 ark printa ut med noen priser der det sto at det kosta 40zl til flyplassen. Jeg synes det hørtes rimelig ut, men det var noe rart med det, så jeg ba han om å kjøre på taksameter. Prisen havne på 20zl med taksameter. Jeg spurte han hvorfor han ikke bare ga meg en vanlig tur, med et smil. Han svarte med latter.

Hehe, høres ytterst suspekt ut, taksameter eller app må brukes.

Der stemmer. Jeg har vært innom noen ganger. Loungen var åpen i oppussingsperioden, men ulike områder var avstengt men de ble fikset. Den nye loungen er litt større, men det er ikke snakk om en voldsom kapasitetsøkning. Gullstuen er like stor, men det er kommet noen hvilestoler som ikke var der før.

Back