Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2013, 12:26   #1
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Widerøe Widerøe med skjult kamera på Torp

Widerøe har fått med seg Nils m/Skils og gjør narr av selskaper (DY) med få avganger fra Torp:
http://www.youtube.com/watch?v=8eAN9wfhOog
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2013, 15:24   #2
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Widerøe med skjult kamera på Torp

Håper ikke alle vestfoldinger er like usympatiske som disse to...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2013, 15:43   #3
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Verdens minste Flashmob?
Old 27-03-2013, 12:38   #4
tdb
ScanFlyer Silver

tdb's Avatar

Patetisk ..
Old 27-03-2013, 12:42   #5
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Du verden. Er det mulig...?

Man skulle nesten tro at en del flyselskaper fortsatt ikke har fått med seg at de har unbundlet tur og retur, og at man kan fly med det ene selskapet den ene veien og det andre den andre veien avhengig av hvem som flyr når og til hvilken pris.

Last edited by TOS; 27-03-2013 at 12:45.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 14:58   #6
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Artig, spesielt at noen hisser seg opp, dobbelt så artig.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 15:09   #7
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
spesielt at noen hisser seg opp, dobbelt så artig.
Yepp, det slo meg og, en kødder ikke med DY vet du.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 15:15   #8
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Vanskelig å se hvem som gjør narr av hvem, da begge passasjerene virket svært så usympatiske. En reklame som neppe gir positive vibber, utenom den lille menigheten.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 16:36   #9
Polaris
Free Luigi

Det er utelukkende positiv respons på Widerøes facebook-side, og jeg har ikke lest ett negativt ord online - unntatt på dette forumet. Hardt liv å være så negativt innstilt...
Old 27-03-2013, 16:39   #10
tdb
ScanFlyer Silver

tdb's Avatar

I min verden er det patetisk å snakke nedlatende om andre for å fremme seg selv. Hvorfor kan man ikke forsøke å finne fordeler med sitt eget produkt fremfor å fremstå som hoven og blærete.
Old 27-03-2013, 18:02   #11
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Yepp, det slo meg og, en kødder ikke med DY vet du.
Man må gjerne kødde med hvem man vil, men noen måter er mindre vellykkede enn andre. Jeg synes ikke dette var en spesielt god reklame. Jeg synes også det er litt underlig å kjøre på kritikk av få avganger, for jeg regner vel med at folk velger å fly med den avgangen som passer en. Det være seg med WF eller DY, eller er det slik at man må velge "side"? All den tid man får like billige billetter om man kjøper enveisreiser som t/r så spillet det vel liten rolle om man flyr WF eller DY, og har DY bare en avgang så vurderer man vel bare DY om denne avgangen passer?

Det betyr imidlertid ikke at jeg ha hisset meg opp over dette, om det bl.a. var mitt innlegg det siktes mot - jeg har kun uttrykt min mening om saken. Jeg lever helt fint med at WF gjør slike ting - jeg flyr sjelden med både dem og DY, og ikke får hverken jeg eller noen jeg kjenner godt lønn fra disse selskapene og ei har jeg eierinteresser i selskapene.

Men jeg antar at innlegg på et diskusjonsforum er en invitasjon til nettopp diskusjon, og undrer meg litt over at innlegg man ikke er enige i må klassifiseres som "negativt innstilt" (andre ganger er det et problem at folk man er uenige med synes å ha for mye fritid...). Jeg legger meg det imidlertid på minnet om det skulle være bruk for å ta det frem en gang.

Last edited by TOS; 27-03-2013 at 18:20.
Old 27-03-2013, 21:44   #12
Lowandslow
ScanFlyer Blue

Man skal vel ta med i betraktning at denne form for battles gjøres med en god porsjon humor og selvironi. Og det at folk tar den helt blodig seriøst gjør det jo nesten bare enda morsommere
Lowandslow is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 21:54   #13
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lowandslow View Post
Man skal vel ta med i betraktning at denne form for battles gjøres med en god porsjon humor og selvironi. Og det at folk tar den helt blodig seriøst gjør det jo nesten bare enda morsommere
Hvor er selvironien i dette? Det enkelte vel også reagerte på var vel humoren i det - jeg ser ikke helt humoren i dette heller. Så om det skal gjøres med selvironi og humor så oppfattet jeg vel dette til å feile i begge dimensjoner. Men for all del, la det stå til. Det er mulig jeg ikke forstår sjangeren.

Last edited by TOS; 27-03-2013 at 22:04.
Old 27-03-2013, 22:48   #14
Lowandslow
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Hvor er selvironien i dette? Det enkelte vel også reagerte på var vel humoren i det - jeg ser ikke helt humoren i dette heller. Så om det skal gjøres med selvironi og humor så oppfattet jeg vel dette til å feile i begge dimensjoner. Men for all del, la det stå til. Det er mulig jeg ikke forstår sjangeren.
Kan vel kalle det en slags spin-off fra Skeez tv som også har funnet veien til VG-TV, ta en titt på det så ser du litt samme greia. Spille på insults og forsvare seg selv med en god porsjon humor.

Det e no sånn ungdommen lika det.....
Lowandslow is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 22:52   #15
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lowandslow View Post
Kan vel kalle det en slags spin-off fra Skeez tv som også har funnet veien til VG-TV, ta en titt på det så ser du litt samme greia. Spille på insults og forsvare seg selv med en god porsjon humor.

Det e no sånn ungdommen lika det.....
Dette er ikke noe jeg sitter og ser på, nei... Jeg er neppe målgruppen for hverken originalen eller denne spin-off'en - får vel bare innse det.
Old 28-03-2013, 01:03   #16
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg synes ikke dette var en spesielt god reklame. Jeg synes også det er litt underlig å kjøre på kritikk av få avganger, for jeg regner vel med at folk velger å fly med den avgangen som passer en.
Så du ser ingen fordeler med at f.eks. forretningsreisende kan ha nytte av flere avganger enn få avganger? Fleksibilitet? Muligheten til å velge en annen avgang på kort varsel når det viser seg at den egentlige avgangen ikke passer så godt likevel?

Av og til skal man høre mye rart før logikkørene faller av
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 01:36   #17
1944vintage
ScanFlyer Gold

Logikkørene må gjene falle av.

I virkelighetens verden (dvs utenfor forumet) klarer de aller fleste å avpasse avtaler med mulige reisetider.
Old 28-03-2013, 02:30   #18
S. Holberg
ScanFlyer Gold

S. Holberg's Avatar

Quote:
Originally Posted by 1944vintage View Post
I virkelighetens verden (dvs utenfor forumet) klarer de aller fleste å avpasse avtaler med mulige reisetider.
I virkelighetens verden er det ikke alltid konferanser og møter lar seg tilpasse til flyavganger, og da setter hvertfall jeg stor pris på muligheten til å f.eks. ta kveldflyet hjem i stedet for å overnatte. Men det er kanskje bare meg..
Old 28-03-2013, 03:22   #19
1944vintage
ScanFlyer Gold

Noen ganger er det selvsagt umulig å avtale beste løsning.
Men jeg vil hevde at det er et mindre problem.

(Har mange ganger reist med Hurtigruta Kr.Sund - Trondheim i stedet for å overnatte og fly KSU-OSL-TRD neste dag.
Old 28-03-2013, 10:24   #20
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Så du ser ingen fordeler med at f.eks. forretningsreisende kan ha nytte av flere avganger enn få avganger? Fleksibilitet? Muligheten til å velge en annen avgang på kort varsel når det viser seg at den egentlige avgangen ikke passer så godt likevel?

Av og til skal man høre mye rart før logikkørene faller av
Hvis du leser det jeg skriver så vil jeg vel tro at vi ikke er spesielt uenige. Det jeg skriver og mener er at det ikke spiller noen stor rolle om et selskap har få avganger og det andre selskapet har flere avganger om man kan mixe og matche mellom disse uten at det blir dyrere enn å kjøpe en t/r med et selskap. Da vurderer man det selskapet som har få avganger kun dersom disse tidene passer for egen reise.

Så lenge man kan fly med WF en vei og DY den andre så er det som betyr noe for fleksibiliteten hvor mange avganger det er totalt og hvordan disse er spredt ut over dagen. Om man har flex billett så kansellerer man lett den ene og booker om til et annet selskap med en telefon til reisebyrået. Jeg gjort dette mange, mange ganger. Det må uansett være plass på flyet man skal booke om til, og er det plass så er det en billett til salgs for den avgangen.

Det som ikke er logisk er å skulle bare se på avgangene til et selskap for å vurdere når man skal/kan reise.

Last edited by TOS; 28-03-2013 at 11:03.
Reply

Posting Rules