SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Status
Not open for further replies.

Robbiedeluxe

ScanFlyer Silver
SAS forenkler reisen – introduserer SAS Go og SAS Plus

SAS lanserer et helt nytt servicekonsept som erstatter de gamle serviceklassene med to helt nye alternativer – SAS Go for dem som vil ha mye og SAS Plus for dem som vil ha mer. Konseptet er utviklet i samarbeid med våre kunder og møter etterspørselen etter enklere og mer effektive reiser for både privat- og forretningsreisende.

I november sist år lanserte vi en ny offensiv plan, 4Excellence Next Generation (4XNG), for å sikre SAS’ framtid som et konkurransedyktig selskap for våre kunder. Selskapet forandres nå gjennomgripende med nye kollektivavtaler med våre flyvende medarbeidere, sentralisering og redusering av den administrative organisasjonen, samt outsourcing og frasalg av virksomheter. Planen innebærer også en fornying og utvikling av vårt kundetilbud.

SAS introduserer to helt nye servicekonsept i Skandinavia og Europa. SAS Go for kundene som vil ha mye, og SAS Plus for dem som vil ha mer. Det nye konseptet er utviklet i tett samarbeid med kundene og innebærer også et nytt servicekonsept om bord.

- Vi vil forenkle våre kunders reise. Som en del av det introduserer vi SAS Go og SAS Plus. For SAS betyr enkelhet at det du trenger er inkludert. Under utviklingen av det nye konseptet har vi tatt utgangspunkt i våre kunders behov framfor hva som er bransjestandard, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS.

I SAS Go inngår alltid én innsjekket kolli uten avgift, kaffe eller te ombord, samt flere tidsbesparende tjenester som innsjekk på mobil. I SAS Plus er to kolli inkludert, SAS Fast Track, adgang til lounge, mat og drikke om bord og dobbelt med EuroBonus-poeng, i tillegg til fordelene som SAS Go tilbyr.

Dette innebærer også et helt nytt servicekonsept ombord, der den tradisjonelle flymaten erstattes med en Café med nye valgmuligheter som tilbys samtlige kunder ombord.

SAS Go og SAS Plus introduseres i juni.
Les mer: www.sas.no/Alt-om-reisen/Ombord/nyesas

Spennende.
 
Håper de oppgraderer maten på salgstralla. Tror SAS skal slite hvis de der helt fremme får lov å plukke et tørt rundstykke og en juice for "C-prisen".
Blir interessant å se hvor grensa mellom å få rundstykket og betale for det går hvis man har veldig fleksibel økonomibillett.
 
Da var det bye-bye til intraeuropeisk Business. Det var gøy så lenge det varte. Er Go og Plus fremfor Economy og Business et forsøk på å lure økonomisjefene rundt omkring til å tro at den ansatte ikke flyr Business Class? Tipper Plus blir som Economy Extra. Blokkert midtsete tror jeg vi kan vinke farvel til.
 
Kan dette tolkes som at gratis frokost før 0900 forsvinner?! I så fall forsvinner et kraftig salgsargument i min lille andedam.
 
Spørs om ikke SAS GO kan gå en smell, da de sier prisen inneholder mye, folk kan da assosiere dette med dyrt?

Står fast-track inkluderes på SAS Plus, men uten stjerne, kommer det på innland også???
 
Så da må man betale for bagasje om man ikke har GO eller Plus?

Nå vil det jo bare finnes Go og Plus, så vanskelig å velge noe annet hvis du skal fly SAS ;)

Go blir dagens økonomi, mens Plus blir en eller annen ukjent blanding av extra og business
 
Hm... Jeg må vel også si at det vel har ligget i luften.

Men jeg synes det er FORBASKA synd. Det er ikke nevnt noe om ledig midtsete i Plus, og helt ærlig kunne jeg gitt bort alle de andre fordelene mot å få ledig midtsete.

Spesielt etter en long haul er det så forbaska irriterende å sitte som sild i tønne i "economy" at det fullstendig utelukker SAS som connection til FRA eller MUC.

Jeg skjønner heller ikke hva jeg skal bruke EB poengene mine til lenger (det betyr jo nada for SAS da, det skønner og forstår jeg). Long haul C er jo tett på umulig å få tak i. Nå har jeg min tredje ubrukte CT i skuffen. Intra Europe C har vært greia. Men å bruke dem på å få goder jeg, som EBG, allerede har og allikevel sitte som sild i tønne. Det er helt uaktuelt. (maten i extra er jo oftest katastrofal)

Om SAS Plus blir den nye Eco Extra og det gir lounge access... Det er 10-15 rader extra på masse morgenruter til ARN, CPH, LHR... Hvordan tror vi det blir i loungen? Sa jeg sild i tønne?

Så... Inntil jeg får vite mer skal jeg ikke "gå helt amok", sånn som jeg pleier. Det er sikkert en gjennomtenkt løsning fra SK sin side.

For meg ser jeg imidlertid ingen ingen lyspunkter i dette. Heldigvis er det jeg som styrer reisebudsjettet mitt, og da kan jeg lett flytte enda flere premium flighter over på LH, LX og BA.
 
Av de 10-15 rader eco extra til arn og cph er jo sikkert 80% allerede gullkunder. Hadde vært kjekt å vite når i juni dette kommer.
 
Regner med de legger det op til at det startes opp i fellesferien, slik at det ikke skal bli stort trøkk i fasttrack og loungen, og at de de da kan gå ut i begynnelsen av august å kalle dette en suksess.
 
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus

Dette var virkelig triste greier... Da er vel intra EU business med SK borte om litt. Selv hadde jeg håpt på blokkert midtsete i C og at de droppet hele eco extra.
 
Regner med de legger det op til at det startes opp i fellesferien, slik at det ikke skal bli stort trøkk i fasttrack og loungen, og at de de da kan gå ut i begynnelsen av august å kalle dette en suksess.

Nå vil det neppe bli stor forskjell, da disse klassene har tilgang til Fast Track idag. Og som andre er inne på, svært mange/de fleste har fra før tilgang til loungen.
Blir som kjent spennende å se hva det betyr, men selv tror jeg forskjellen blir relativt begrenset. Men de bør få på plass en eller ennen form for blokkert midtsete
 
Det blir ingen forandring i servicekonseptet på Intercont, det konseptet ble jo frisket opp i oktober som vi husker.

Veldig kjedelig at europeisk C forsvinner, der var SAS en av de bedre selv om det var ergerlig når champisen forsvant på forsommeren. Dessverre reiser det færre og færre på europeisk C, og det er et dyrt produkt å drifte.
 
Kan dette tolkes som at gratis frokost før 0900 forsvinner?!

Jeg tror ikke det, side SAS selv skriver under SAS GO:
inkluderer blant annet billetter som kan endres, mobil innsjekking og boarding pass, ett stykk kostnadsfri innsjekket bagasje på 23 kg, kaffe, te og avis samt frokost før kl 09:00 på innenriksruter.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top