Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hmmm... mystefystisk. Lukter fly nr 2 av dette...
Tviler sterkt på at de gå inn på AMS ruta som KLM starter i AprilAES-AMS feks?!
Tviler sterkt på at de gå inn på AMS ruta som KLM starter i April
Men med tanke på range så er vel det ikke snakk om noen lang rute... bare se link...
En rute som kanskje kunne hadd vært aktuell for AES hadde vært en rute til Rotterdam...men som AMS dekker ved innkomsten på AES-AMS ruten
http://www.aisairlines.nl/Beta/index.php/en/charter-flight/range-map
Hmmm... mystefystisk. Lukter fly nr 2 av dette...
Sikkert TRD..
Noe som hadde funka fjell hadde nok kunne vært Florø-Kristiansund-Trondheim..
Samtidig har vel ikke SAS de mest gunstige tidene her, så det kan vel hende de får dette til.
Det var det samme hullet i Widerøe sitt ruteprogram fra Molde de prøvde å tette med Molde-Bergen i sin tid. Det gikk ikke, men vi får se hvordan dette går, da. Jeg har vel kanskje også en følelse av at brukere av Vigra gjerne er jetforfengelige nok til å se vekk fra dette tilbudet.
IS370 AES0710 – 0805TRD J32 x67
IS371 TRD0825 – 0920AES J32 x67
IS374 AES1545 – 1640TRD J32 x67
IS375 TRD1700 – 1755AES J32 x67
Bakgrunnen for at Krohn skulle starte Molde - Bergen var vel at SAS annonserte at de skulle legge ned denne ruten da de skulle fase ut sine Fokker 50. Det så derfor ut for at Molde - Bergen skulle bli lagt helt ned.
Etter at Krohn annonserte sin oppstart, så kom Widerøe på banen og tok over ruten fra SAS.
Mener å huske at det var noenlunde slik.
Nei, det er feil.
WF overtok produksjonen umiddelbart etter at SK la ned. Men WF hadde ikke nok materiell/crew til en tidlig avgang fra MOL til BGO. Dette hullet tettet Krohn igjen. Imidlertid ble det ikke noen suksess for Krohn da folk og bedrifter syns det var i overkant dyrt med 4-5000 kr for billetter tur retur. Da ventet de heller et par timer på WF og fløy for halve prisen og kapt nok det, eventuelt tok en overnatting på hotell og fortsatt kom billigere unna.
Ser at billigste billett for én veg mellom AES og TRD er kr 950,-
Spørs hvor mange det er av disse på hver flyvning. Så billig er det ikke her heller.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.