Hpkris
Front section flyer
Destinasjon: BKK-HKG
Fly: Thai B747-400
Reg: HS-TGF
Business second floor
Seat 17 A&B
17.Januar
Når man bor i Thailand så trenger man av og til nytt visum, etter det siste 2mnd visumet mitt gikk ut var det på tide å fikse ett nytt. Denne gang trengte jeg bare visum for en mnd og tok derfor et lite visarun til HKG. Har allerede ett nyttvisarun under planlegging
Et sted jeg ikke hadde hvert før.
Målet med mine visarun er å lande på en ny flyplass hver gang og helst i ett nytt land.
Opprinnelig var planen TG med A346 til SIN, men bytta da jeg fant ut at de brukte A380 til HKG.
Så da ble det en vei med B744 og en vei med A388, derav visarun med Thai's sine jumboer
Ankom BKK i god tid, da vi gjerne ville ha litt tid i loungen før avgang.
Med egen avdeling/inngang for First/Business gikk checkin på 3 min.
Gjennom fast track var det folketomt så fort unnagjort den delen også. Etter passkontroll så var det å gå den laaaaange veien til loungen.
Royal Silk lounge var ikke akkurat så mye å hoppe i taket over , men grei nok. Var da noe mat og drikke der, så vi fikk slått ihjel et par timer før flighten. Ganske folketomt i loungen når vi kom dit.
Litt nedtur med bussgate, ble en kjøretur rundt om Suvarnabhumi før boarding.
Og ikke egen buss for business pax heller.
Bussen parkerte utenfor flyet og så var det å ta beina fatt og finne plassene våres i 2 etg.
Fant våre seter veldig kjapt, og vips så stod champisen på bordet
TG har heldigvis skikkelige glass og ikke plastikk.
Setene var av den gamle typen, men helt greie for en drøy to timers flight.
Take off var satt til 13:45 men tok litt tid før vi kom avgårde. Greit å få
studert menyen før take off, og selvfølgelig drukket opp champisen.
Straks vi var oppe i marsj høyde begynte serveringen.
Forrett: Italian smoked speck with melon og Marinated Norwegian salmon rose.
Hovedrett: Stir-fried chicken with shrimp mousse, yellow capsicum sauce, potatoes, sauteed vegetables.
Synes nesten jeg måtte ta bilde av smøret også:
Så til slutt dessert: Banana caramel cake, cheese and fresh fruits.
Fly: Thai B747-400
Reg: HS-TGF
Business second floor
Seat 17 A&B
17.Januar
Når man bor i Thailand så trenger man av og til nytt visum, etter det siste 2mnd visumet mitt gikk ut var det på tide å fikse ett nytt. Denne gang trengte jeg bare visum for en mnd og tok derfor et lite visarun til HKG. Har allerede ett nyttvisarun under planlegging
Et sted jeg ikke hadde hvert før.
Målet med mine visarun er å lande på en ny flyplass hver gang og helst i ett nytt land.
Opprinnelig var planen TG med A346 til SIN, men bytta da jeg fant ut at de brukte A380 til HKG.
Så da ble det en vei med B744 og en vei med A388, derav visarun med Thai's sine jumboer

Ankom BKK i god tid, da vi gjerne ville ha litt tid i loungen før avgang.
Med egen avdeling/inngang for First/Business gikk checkin på 3 min.

Gjennom fast track var det folketomt så fort unnagjort den delen også. Etter passkontroll så var det å gå den laaaaange veien til loungen.
Royal Silk lounge var ikke akkurat så mye å hoppe i taket over , men grei nok. Var da noe mat og drikke der, så vi fikk slått ihjel et par timer før flighten. Ganske folketomt i loungen når vi kom dit.

Litt nedtur med bussgate, ble en kjøretur rundt om Suvarnabhumi før boarding.
Og ikke egen buss for business pax heller.

Bussen parkerte utenfor flyet og så var det å ta beina fatt og finne plassene våres i 2 etg.

Fant våre seter veldig kjapt, og vips så stod champisen på bordet

Setene var av den gamle typen, men helt greie for en drøy to timers flight.
Take off var satt til 13:45 men tok litt tid før vi kom avgårde. Greit å få
studert menyen før take off, og selvfølgelig drukket opp champisen.
Straks vi var oppe i marsj høyde begynte serveringen.
Forrett: Italian smoked speck with melon og Marinated Norwegian salmon rose.

Hovedrett: Stir-fried chicken with shrimp mousse, yellow capsicum sauce, potatoes, sauteed vegetables.

Synes nesten jeg måtte ta bilde av smøret også:

Så til slutt dessert: Banana caramel cake, cheese and fresh fruits.

Last edited: