BA Tilbud 2013

Status
Not open for further replies.

chrisljo

ScanFlyer Gold
Medlem
BA-tilbud (2013)

Tok meg friheten til å starte en ny tråd for nytt år.

BA world sale ser ut til å være igang:
https://www.britishairways.com/en/no/offers/holiday-sale

Bookes før 1. februar.

Economyprisene er så som så, men WT+ er OK for rundt 9 000 NOK til de fleste aktuelle destinasjoner (ca. 2000 KR billigere enn vanlig minstepris). Club er også bra med 15 500 -19 000 mot normat 20 000 - 25 000 for I.

Hvor bra er egentlig WTP+ som gjør at det er verdt litt ekstra enn vanlig economy?

For meg som er 197cm så er WT+ så bra som Economy burde være:) Flyr selv aldri Economy med 31" pitch, og prøver å unngå 32" hvis jeg kan.

Med det perspektive, så synes jeg WT+ er verd 3000 mer enn WT/E i prioritert rekkefølge:
- 38" pitch (ca 20 cm ekstra)
- Kan oppgraderes RIMELIG til Club med AVIOS (altså på forhånd og garantert ved Award tilgjengelighet, eksempelvis kun 10 000 avios envei til New York (= verdi ca. 1000kr))
- Bredere seter (8 i breden mot 10 på WT)
- Liten kabin = mer ro og service
- Mye mer tier points (status i BA)
- Ekstra avios (+50%)
- Litt bedre mat

Last edited:
Hvor bra er egentlig WTP+ som gjør at det er verdt litt ekstra enn vanlig economy?

Det beste med WT+ er at den er oppgraderbar på poeng, så det er en rimelig måte å få garantert (jada, disse blir garantert ved bestilling om det er tilgjengelige bonusseter) buisnessklasse på.

Det her må jo være tidenes store bløff. BA siden fungerer jo ikke i det hele tatt. Får bare en feilmelding når jeg prøver å bestille noe.
Edit: Fikk det til nå, fungerte bare ikke å bestille direkte via kalenderen.

Last edited:
Hovedretten skal være av Club World-standard etter at de oppgraderte maten for en stund siden :) (Før var det samme mat som i WT)
I tillegg til litt bedre opptjening av både avios og tierpoints. Finner du en 767-rute med Y+ er det bare å slå til, det er det 2+2+2-seating så man trives godt.

Har ba samarbeid med noe flyselskap slik at jeg kan få gjennomgående billett fra Kristiansand? (Til mco, hvis det spiller noen roller)

Har ba samarbeid med noe flyselskap slik at jeg kan få gjennomgående billett fra Kristiansand? (Til mco, hvis det spiller noen roller)

BA interliner ikke med SAS/WF, usikker på KL. uansett gjelder nok ikke tilbudsprisene med en slik kombinasjon.

Bra priser fra SVG også. Testet NYC, og fikk en pris på 3745,- god tilgjengelighet med billetter også.

Noen gode tilbud her ja, og jeg liker BAEC som bonusprogram.

Fysj, når skal vi få direktefly fra Trondheim til Heathrow?

Har forsøkt å bestille WTP+ til Florida (august i år) med oppgradering vha. poeng på BA, men får beskjed om at det ikke er awardseter tilgjenglig. Har forsøkt ulike datoer, men får samme beskjed. Er det generelt dårlig med tilgjenglighet? Eller kan det være fordi det blir for mange segmenter (via både London og Miami).

Har forsøkt å bestille WTP+ til Florida (august i år) med oppgradering vha. poeng på BA, men får beskjed om at det ikke er awardseter tilgjenglig. Har forsøkt ulike datoer, men får samme beskjed. Er det generelt dårlig med tilgjenglighet? Eller kan det være fordi det blir for mange segmenter (via både London og Miami).

Gjør noen rene award søk først. Da får du oftest opp kalender med availability. Om et siste strekk med AA inngår ut fra Miami tror jeg ikke du kan booke dette online. Da må du gjøre en separat AA booking ut fra Miami.

Det beste tipset er å søke LHR-MIA award tilgjengelighet også oppgradere dette segmentet etter kjøp av billetten.

Et par ting å tenke på:
- du kan kun oppgradere i norsk kontortid, det er kun Bremen som kan røre din konto (med mindre du er gull, da kan du kanskje få en midlertidig reservasjon)
- BA lar deg avbestille innen 24 timer (nyttig hvis award sete forsvinner)
- Kundeservice vil kanskje prøve å ta et phonefee, men det skal du ikke betale da det ikke fungerer å oppgradere enkeltsegment av en bestilling fra utenfor UK på web

Tilgjengelighet til MIA er dessverre ikke like god som til NYC, men tilgjengelighet er vist ekstra dårlig i salgsperioder. Husk at du kan oppgradere når som helst frem til T24 før avgang. Tilgjengelighet kan dukke opp når som helst, spesielt siste ti dager.

Hvordan er tilbudene i economy i forhold til vanlige priser? Har aldri flydd BA så vet ikke hvordan de pleier å være på pris.

Hvordan er tilbudene i economy i forhold til vanlige priser? Har aldri flydd BA så vet ikke hvordan de pleier å være på pris.

Ligger vel mellom 4600-5500. De er dog bedre enn SAS på korte reiser. De har gode fares med kun krav til 3 dager mellom tur og retur.

BA tilbyr nå t/r flyvninger i Business fra London, Gatwick til Kingston, Jamaica for £998 (i underkant av 9000 kr). Tilgjengelighet fra Aug til Nov 2013. Fant ikke priser i nærheten av dette fra Norge, så dette tilbudet krever en posisjoneringsflight til London. Uansett meget bra pris.

Påskesalg hos BA i business og first:

http://www.britishairways.com/travel/business-flights/public/en_gb

The Luxury Seat sale Save on first and business class
Why not treat yourself this Easter by taking advantage of the great savings on British Airways flights and holidays when you book a first or business class seat in the Luxury Seat Sale.
From tomorrow, 7 February, choose from hundreds of our long and shorthaul flights and holidays for travel between 23 March – 06 April 2013.
For a luxurious Easter experience you’ll never forget, book at ba.com
But hurry, the offer ends 11 February 2013

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back