Lamox
ScanFlyer Silver
SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP
SAS har nå inngått avtale om leasing av 1 ekstra A340-300 i 6 år, med overlevering i løpet av Q1 2013; senest 31.mars. Så vidt min kollega som var på info møte forstod, så dreier det seg om et eldre fly (ser #1xx), men med nytt interiør som er litt non standard i SAS; kun Business (med flat beds) og ecomomy. Ingen ecomomy extra, men nytt VFE i hele flyet.
Flyet er ikke tiltenkt spesielle nye ruter, men skal i sommersesongen dekke økningen som SFO + ekstra EWR utgjør i S13 i f.t kun BKK, være en reserve, samt gir mulighet for å starte opp igjen BKK til vinteren (kombinert med redusert program på USA) hvis den beslutningen tas. Grunnen til at det ble A340 i s.o A330 er at leasing kostnaden er ca den halve.
Flyet leases direkte fra Airbus, og er såvidt jeg forstod en ex Lan Chile maskin som var tiltenkt Air Canada. Ytterligere en A340 er under vurdering...
SAS har nå inngått avtale om leasing av 1 ekstra A340-300 i 6 år, med overlevering i løpet av Q1 2013; senest 31.mars. Så vidt min kollega som var på info møte forstod, så dreier det seg om et eldre fly (ser #1xx), men med nytt interiør som er litt non standard i SAS; kun Business (med flat beds) og ecomomy. Ingen ecomomy extra, men nytt VFE i hele flyet.
Flyet er ikke tiltenkt spesielle nye ruter, men skal i sommersesongen dekke økningen som SFO + ekstra EWR utgjør i S13 i f.t kun BKK, være en reserve, samt gir mulighet for å starte opp igjen BKK til vinteren (kombinert med redusert program på USA) hvis den beslutningen tas. Grunnen til at det ble A340 i s.o A330 er at leasing kostnaden er ca den halve.
Flyet leases direkte fra Airbus, og er såvidt jeg forstod en ex Lan Chile maskin som var tiltenkt Air Canada. Ytterligere en A340 er under vurdering...
Last edited: