• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sprø landinger, ikke prøv dette selv...

Re: Crazy Landing!! Kids, do not repeat this at home!! lol

Ja, det er vel bare å huske det ordtaket om crazy og old pilots ;)

Re: Crazy Landing!! Kids, do not repeat this at home!! lol

Var det ikke crazy pilots og old pilots men ingen crazy old pilots? hehe
Husker selv ting jeg var med på før både med helo og fixwing men herregud om jeg hadde gjort det i dag!! NEI!

Hallo, hallo.. Stopp en halv her. "There are old pilots and there are bold pilots, but there are no old, bold pilots"

Grunnleggende samfunnskunnskap.

Re: Sprø landinger, ikke prøv dette selv...

Noen som vet flytypen her? Ser ut som om det er en turboprop. Han har ihvertfall sørget for og fjerne alle sikkerhetsmarginer om han skulle oppleve noe uforsett!

Ikke så lurt, men det er uansett litt stilig at når han parkerer ser vi noen hoppere på vei ned..

Helst de svingene i lav høyde som var litt på kanten. På en annen side, det kan være piloten har akro og oppvisnings tillatelse. (Er det riktig betegnelse?) Da er det vel lov?

Var på Voss en tur når de hadde den ekstrem sport veka. Da landet også flyet før hopperne.

Men i den første videoen ser det ikke ut som han bruker sikkerhetselen. Det synes jeg var litt rart.

Dette var saker! :D Litt annet enn de fleste andre piloter, eller burde jeg si flygende kontorrotter med autopilot..?

Ref første video.

Ikke spesielt imponerende. Ren idiotflyging, mener jeg. Det er ikke engang en del av en oppvisning. Kun kjekkaseri for kamera.

Tydeligvis samme fyren!

Hadde vært morro med en tur med denne mannen hehe

Hehe, dette er noe av det verste jeg har sett...
Mulig jeg ikke skjønner meg på flyging for jeg klarte ikke se noe spesielt med den landingen. Var det en eller annen prosedyre for invidde han glemte?

Mulig jeg ikke skjønner meg på flyging for jeg klarte ikke se noe spesielt med den landingen. Var det en eller annen prosedyre for invidde han glemte?

Det var vel først og fremst innflygningen og svært høy banking/krengning i lav høyde like før landingen..

Ref første video.

Ikke spesielt imponerende. Ren idiotflyging, mener jeg. Det er ikke engang en del av en oppvisning. Kun kjekkaseri for kamera.

Det finnes en video tatt fra bakken av den første episoden. Ser ut til å være på en flydag av noe slag siden man kan se Ju 52 D-AQUI like før han lander. Grei måte å bli kvitt energi på da og man ser tydelig at han vet hva han gjør :)
I tillegg er det ikke spesielt farlig. Han har masse hastighet gjennom hele svingen og man kan tydelig se at fortsatt har mye energi igjen når han hjullander.

Dornier Do 28 G.92

Last edited:
Back