København - Ørland(et) - Værnes

Everest

ScanFlyer Silver
København - Ørland(et) - Værnes

Neida, dere ser ikke feil. Go-around i kveld på SK fra CPH til TRD... så vi landet på Ørlandet (eller, "nødlandet", som sidemannen sa til kjerringa).

Ble stående i omtrent to timer, og fikk bl.a. tanket opp både fly og passasjerer, før vi gjorde nytt forsøk på å lande på TRD. Det hører til med historien at ved enda en go-around hadde kapteinen fått instrukser om å returnere til CPH - dere kan vel se for dere reaksjonen i kabinen!

Jeg må si jeg ble imponert over flykapteinens besluttsomhet og måten han tok seg av passasjerer som "bor like rundt hjørnet" og "godt kan hoppe av her altså!" på. Stjerne i margen også til flyvertinna som var 'passive' men som gikk inn i tjeneste umiddelbart for å støtte kollegene sine... Veldig bra, SAS!

Ved forsøk nr. to, på det som må være Norges korteste flyvning, nemlig OLA-TRD, gikk det derimot bra, og alle kom seg hjem - om enn litt forsinket. Tax-freen var til og med åpen!

Jeg noterer OLA i loggen ;)
 

Attachments

  • OLA.jpg
    OLA.jpg
    83.6 KB · Views: 728
Last edited:
Re: København - Ørland(et) - Værnes

Supert :) Ikke mange som kan logge den med SK! :)
 
Last edited:
Re: København - Ørland(et) - Værnes

Var det noen som gikk av på Ørlandet da?
 
Re: København - Ørland(et) - Værnes

Jeg var på TRD i går kveld for å hente mine foreldre som skulle komme med KLM fra AMS. Jeg lyttet som vanlig på scanneren for å høre når de landet. Da SAS maskinen fra CPH forsøkte å lande første gang gjorde den en avbrutt landing. Etter litt fram og tilbake ønsket de å fly til Östersund. OSD var stengt for kvelden slik at alternativene var Ørland og Bodø kunne ATC fortelle!!

Uansett valgte SAS maskinen å gå til Ørland etter at KLM også hadde avbrutt sin første landing grunnet windshear-warning.

KLM landet på andre forsøk etter at en DY flight fra LPA hadde landet på første forsøk.
 
Re: København - Ørland(et) - Værnes

Neida, dere ser ikke feil. Go-around i kveld på SK fra CPH til TRD... så vi landet på Ørlandet (eller, "nødlandet", som sidemannen sa til kjerringa).

Ble stående i omtrent to timer, og fikk bl.a. tanket opp både fly og passasjerer, før vi gjorde nytt forsøk på å lande på TRD. Det hører til med historien at ved enda en go-around hadde kapteinen fått instrukser om å returnere til CPH - dere kan vel se for dere reaksjonen i kabinen!

Jeg må si jeg ble imponert over flykapteinens besluttsomhet og måten han tok seg av passasjerer som "bor like rundt hjørnet" og "godt kan hoppe av her altså!". Stjerne i margen også til flyvertinna som var passive, og som gikk inn i tjeneste umiddelbart for å støtte kollegene sine... Veldig bra, SAS!

Ved forsøk nr. to, på det som må være Norges korteste flyvning, nemlig OLA-TRD, gikk det derimot bra, og alle kom seg hjem - om enn litt forsinket. Tax-freen var til og med åpen!

Jeg noterer OLA i loggen ;)


Du som satt på rad 17? Ryktene vil ha det til at det var ganske nedspydd der :p




QUOTE=sail4fun;808171]OLA - TRD
ATD 0029 , ATA 0050

Tror ingen gikk av på OLA[/QUOTE]

Flyr jo på den tiden med et småfly jo ;)
 
Re: København - Ørland(et) - Værnes

Var det noen som gikk av på Ørlandet da?

Nei, det var det ikke. Det var minst to stk som spurte om det, og kapteinen opplyste da til samtlige passasjerer at han ikke ville la noen gå av flyet.

Etter hvert kunne han også opplyse at Tollvesenet ikke ville tillate det. Det var jo heller ikke tilstrekkelig med bakkemannskaper på Ørlandet til f.eks. å laste av bagasje, passe på at folk går riktig -- i det hele tatt.
 
Re: København - Ørland(et) - Værnes

Du som satt på rad 17? Ryktene vil ha det til at det var ganske nedspydd der :p

Nei, jeg satt nok litt lengre frem. Det var generelt en ganske dårlig stemning i kabinen. Selv for de som har "vært med på det før" er det jo ingen morsom opplevelse. Den stakkars damen som satt rett til venstre for meg satt bare og sa "never again, never again" med fjeset dekket til av hendene sine...
 
Re: København - Ørland(et) - Værnes

Jeg må si jeg ble imponert over flykapteinens besluttsomhet og måten han tok seg av passasjerer som "bor like rundt hjørnet" og "godt kan hoppe av her altså!". Stjerne i margen også til flyvertinna som var passive, og som gikk inn i tjeneste umiddelbart for å støtte kollegene sine... Veldig bra, SAS!

Jag ser till att crew med managers får ta del av denna :)
 
Re: København - Ørland(et) - Værnes

Ja, gjør det. Jeg skal sende ros via kontaktskjemaet i løpet av uken :)
 
Back
Top