*A bonuskort på LH tur - Mest "bang for the buck"?

SpotOn

ScanFlyer Silver
*A bonuskort på LH tur - Mest "bang for the buck"?

Jeg skal ut på en tur langtur med Lufthansa i turistklasse neste uke. På avreisetidspunktet har jeg følgende statuskort: SK*S, LH*S (Frequent Traveller/Oil & Energy Club) og TK*G. Jeg foretrekker å få poengene for turen registrert på min eurobonuskonto (ja, jeg spiller et høyt spill :)), men vil likevel sikre at den mest fordelaktige status er vist på LH's booking slik at jeg nyter godt av eventuelle fordeler av denne (hvilket er en helt mikroskopisk og ytterst teoretisk mulighet for oppgradering, samt evt. prioritet dersom uforutsette ting skulle oppstå).

P.t. er TK*G-kortet registrert sammen med selve bookingen. Bør jeg endre dette til LH*S-kortet? Videre: Kan jeg flytte poengene over til eurobonus også etter at reisen er gjennomført selv om et annet kort har vært knyttet til bookingen under hele reisen?

Dette er ikke verdens største problemer, men likevel noe jeg lurer litt på. Tips og råd mottas derfor med takk.

Re: *A bonuskort på LH tur - Mest "bang for the buck"?

Hei,

Jeg ble fortalt av Lufthansa at jeg ikke fikk Senator fordeler, hvis jeg registrerte poengene på SAS kortet. Systemet deres plukker ikke opp at jeg har gullkort med de uten at flygningen registreres mot det LH kortet.

De sa også at det er umulig å flytte poeng som er blitt registrert til et medlemskap etter at flygningen er gjennomført. Dette skjedde med meg for 2 uker siden. Jeg hadde registrert LH flight på Flesland til SKGull kort. Grunnet problemer med boarding kort i Frankfurt, så ble flighten skrevet ut igjen mot Senator kortet.
Jeg merket dette etter at flighten var over, da sa de at det var umulig å endre det, selv om de hadde gjort feilen...

A

Du kan endre kort på gaten etter å brukt lounge etc. Men er en risk for at det blir trøbbel. Be om nytt boardingkort så du ser at det nye kortet er registrert.

Tror det ikke spiller noen rolle. Med kun en Frequent traveller status hos LH vil du uansett stille langt bak i køen for any perks. Det er til enhver til MANGE Senator kunder om bord som vil komme foran deg i køen, så du kan nok kjøre med EB kortet her.. Da blir det flere poeng som blir borte i dragsuget :-)

Tror det ikke spiller noen rolle. Med kun en Frequent traveller status hos LH vil du uansett stille langt bak i køen for any perks. Det er til enhver til MANGE Senator kunder om bord som vil komme foran deg i køen, så du kan nok kjøre med EB kortet her.. Da blir det flere poeng som blir borte i dragsuget :-)

Nå er det ikke akkurat store poengsummer som strømmer inn etter den turen jeg nå skal på, men jeg får vel lempe dette inn på LH-kortet slik at jeg får akkurat nok til en bonusreise med LH en gang i framtiden. Så får jeg heller bare vise TK*G-kortet for å komme inn på lounge ved behov - min erfaring er at det ikke kreves at kortet som brukes for loungeadgang nødvendigvis er registrert opp mot den aktuelle billetten.

Jeg har før reist med Lufthansa hvor jeg har registrert M&M-kortet, men brukt EBG for å komme inn på lounger. Funker fint det, men man kan få et par hevede øyebryn når boardingkortet scannes i loungen og de ser du bare er M&M FT. Viser bare EBG-kortet så kommer man inn.

Iflg FT er man prioritert med M&M FT foran *G ved evt oppgraderinger når man flyr LH.

Jeg har før reist med Lufthansa hvor jeg har registrert M&M-kortet, men brukt EBG for å komme inn på lounger. Funker fint det, men man kan få et par hevede øyebryn når boardingkortet scannes i loungen og de ser du bare er M&M FT. Viser bare EBG-kortet så kommer man inn.

Selv har jeg *G med LH, men opptjening på andre kort, funker brillefint å bare vise kortet i Lounger, FastTrack (ikke SAS-sine "Lokalt") m.v.

Dessuten skal det gå an å registrere FQTS (status) og FQTV (opptjening) på billetten, men man må ha litt mer enn sort belte i Amadeus for å gjøre det (og WF har fremdeles ikke knappen "Avansert chat" på plass ;) )

Tror dte er:
Code:
[COLOR=#800000]SR FQTS  BA-BA FREE FLOW TEXT/P3[/COLOR]
Som gir
Code:
 8 SSR FQTS SK HK/ LHxxxxxxxxxx                                          
  9 *SSR FQTV SK HK/ SKEBBxxxxxxxx/4

Last edited:
Back