Til Thailand & Vietnam okt. 2012 (NB! Svært mange bilder!)
Travel Itinerary skulle bli slik omtrent:
På kart skulle det se slik ut:
Dagen startet med flytog fra Asker, og ut i friluft for litt urenset luft. (Les: røyk….) Stille og fredelig stemning på OSL denne morgenen:
Mer morgenstemning:
Hadde såpass god tid – så litt» ihjelslåing» av denne ble gjort på Beach Club Express
Etter sikkerhetskontroll og litt kikking i butikker, ble O`Learys valgt som «base». Hadde ingen Loungetilgang på første leg med SAS til CPH. Hyggelig sted å tilbringe en time på.
Re: Til Thailand & Vietnam okt. 2012 (NB! Svært mange bilder!)
Ny tid for avslappning under innflyvning mot BKK:
Den vanlige blomsten ble utdelt:
Og vi nærmer oss BKK:
Land i sikte, dog ikke lett å få skikkelige bilder under denne lyssettingen
Dimmet kabin før landing på BKK:
Touchdown…
Så var det bare å vente på at brua knyttet seg, og sette kursen for immigration.
Dette var en flott tur igjen med Thai i Biz, jeg har ingenting å klage på ift. service, servering etc. Meget oppegående og hyggelig crew som tiltalte meg ved etternavn hele turen. Som nevnt før, så syntes jeg nivået på biz fra CPH og ARN ligger noe høyere enn fra OSL. Jeg skulle forøvrig videre til HKT, og flightene ned og opp til Phuket følger. Ingenting fra selve oppholdet i Phuket.
Legger ved litt info fra BKK, selv om mange av dere er godt kjent fra før:
Så var det tid for ny flytur:
[size=+2]BKK - HKT[/size]
Flight: TG 201 @ 0745
Aircraft: Boeing 744
Reg: HS-TGL
Seat: 1K
Push: 0816 (delay due to late arriving pax)
Actual T/O: 0836
Seatmap: Seatmap TG B744
Viste seg at jeg skulle få same maskin videre til Phuket, dog denne gangen I sete 1K
Gate B2B er busgate, og her er noen observsjoner på vei til flyet.
Var heldig å fikk med meg denne…Et noe bedre bilde følger fra sete 1K senere:
Vestenden av RWY:
@ Gate HKT
HS-TGL @ Gate:
Nok en fin flytur med Thai, hverken mer eller mindre. Opplever stort sett innenriks med Thai som bra. Så var det bare å vente på bagasje, og nyte nesten 3 dager i Phuket.
Under følger turen tilbake til Bangkok, og oppholdet på Shangri-La Hotell
Etter en smertefri innsjekk – og pga. svært god tid – startet jeg like godt med en stans her:
Etter litt cola, samt sikkerhetssjekk, var det tid for lounge. Vet mange har sett bilder herfra tidligere, men velger å legge ved noen for de som ikke har:
Kjent «fjes»
@ gate BKK:
Fin flytur fra HKT, med hyggelig crew om bord:
Etter å ha hentet bagasjen, ble vi møtt av tradisjonell thaidans. Representanten fra Shangri La samt sjåføren møtte også opp, og turen inn til byen kunne starte:
Endelig litt skikkelig bil igjen, om enn «bare» gammel 7`er….
Bra benplass ombord her og…
El. Sete med minne bak:
Solbeskyttelse er fint:
Så var vi fremme ved hotellet – bilder av oppholdet følger under:
Ble møtt av resepsjonist ved ankomst til hotellet, som fortalte at jeg allerede var sjekket inn. Jeg hadde valgt en Club Suite for oppholdet de neste 3 dagene, og det var bare å følge henne opp til loungen for formalitetene/signere. Her er litt bilder fra selve loungen:
Når formalitetene var unnagjort, og litt mat var inntatt i loungen – ble vi eskortert en etasje opp til rom 2510.