![]() |
|
|
View Poll Results: Hva blir neste pr-fadese fra SAS? | |||
Betalt reservasjon av sete? |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 11.82% |
Ekstra betaling for enkelte seter? |
26 | 23.64% |
Betaling for Kaffe/te? |
5 | 4.55% |
Betaling for innsjekking ved skranke? |
6 | 5.45% |
Betaling for all innsjekket bagasje? |
25 | 22.73% |
Fjerner gratis frokost innenlands før 9:00? |
35 | 31.82% |
Voters: 110. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hva blir neste pr-fadese fra SAS?
a) Betalt reservasjon av sete? b) Ekstra betaling for enkelte seter? c) Betaling for Kaffe/te? d) Betaling for innsjekking ved skranke? e) Betaling for all innsjekket bagasje? f) Fjerner gratis frokost innenlands før 9:00? Place your bets!
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
Setter ti kroner på G
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
b først, så a etterhvert tipper jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror F når (om) de skifter serviceklassene ombord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
b klarer ikke SAS IT å få til, så da må det bli a.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Front section flyer
|
![]()
Skulle hatt flere muligheter, men trykka på e.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
F... Der er det sikkert masse å spare!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje ikke dumt å ta på realismebrillene litt også .. Ja, SAS har ikke håndtert sine siste endringer like elegant, men bransjen er i endring og andre sekskaper gjør også endringer uten at folk hyler over seg. For folk flest har det meste minimal betydling i den store sammenhengen, og jeg har inntrykk at en del av de som skriker høyest ikke er av de som dette berøres mest ...
Når det er sagt, tror jeg nok B er blant favorittene .. litt påslag for exit/bulkhead er det aksept for i markedet, og det vil nok komme. Så mange andre områder i kabinen å ta ekstra for har ikke SAS per i dag, så skal dette utvides må man gjøre endringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er jeg alene om å mene at dette var en heller tåpelig topic? Om det ønskes en diskusjon rundt sas sitt produkt og random guessing på hva som er neste forandring kan vel det formuleres litt mer voksent og ikke slik?
Og nei, jeg jobber ikke for Sas. Last edited by darkcho; 03-10-2012 at 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg er usikker på hva som er grunnen til den manglende evnen til å tenke langsiktig og holde seg til én profil. Muligens er det intern maktkamp, muligens er det bedriftskultur, men utenfra ser det unektelig klønete ut og det er det som skaffer SAS mye mer oppmerksomhet enn andre selskaper som innfører de samme endringene. darkcho: Litt mumoristisk sans kan man da ha ved å sette noe litt på spissen, men at vi de neste årene kommer til å høre fra SAS om flere av forslagene i quizen er det vel liten tvil om. Det kommer gjerne også en ny runde med kortgebyr, men da med en fast sum og ikke prosentsats.
![]() |
![]() |
#11 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
A, B og F
jobber sikkert hardt med hvordan de skal forklare dette til kundene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Selvsagt, men fx Norwegian er også skandinavisk og legger ikke slike feller for seg selv.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Betalingsløsningen kommer i tillegg i form av en popup-applikasjon, i tillegg til den faste popup-en på flysas.com (velg nasjonalitet), samt en reintroduksjon av bagasjepopup-en som kom hver gang du sjekket inn online. Ett av SAS ITs aller stolteste øyeblikk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Uansett bør vi være glad for at SAS er like dårlig til å implementere produktforbedringer som de er å implementere de dårlige nyhetene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja, hvem vet? Det eneste som vel er sikkert er at det kommer flere fadeser fra den kanten, noe annet ville vært meget overraskende.
Betaling for å velge sete tipper jeg bare er tidsspørsmål før skjer, så det blir kanskje neste "enhancement" etter at SAS har lyttet til kundenes ønsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flysitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror selv ikke SAS er villig til å bli første(?) fullservice/allianseselskap i Europa til å innføre gebyr på all bagasje. Tipper det heller blir en løsning à la Estonian og Air Berlin hvor de innfører en billettklasse kalt "Economy value" e.l. på short haul som ikke inkluderer gratis bagasje.
Hos SAS løses dette så klart ved at de billigste 50-75% av bookingklassene i eco enkelt og greit flyttes over i denne nye klassen. Deretter går man kraftig ut i media og skryter av fleksibiliteten man nå kan tilby og hvordan det er en stor forbedring, samt hvor sterk etterspørselen etter dette har vært blant de reisende ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Næste PR fadæse når de aflyser opstart på SFO for 3. gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva blir første A380 rute fra OSL? | Rudisha | Småprat | 47 | 13-09-2015 20:37 |
Da blir det RIAT til neste år. | Norge Rundt På 14 Dager | Flyforum | 138 | 23-07-2013 15:00 |
Hva skjer med SAS' Fokker 50-maskiner, og rutene de trafikkerer til neste år? | flyKSU | Flyforum | 2 | 06-12-2009 22:46 |
Handel på Torp: bokhandel blir det neste | GF1 | Flyforum | 6 | 02-02-2005 08:59 |