![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Litt på tynn is nå, men har OSL klart å etablere og beholde en longhaul rute uten at den er/har vært hos CPH først? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
US beholdt de vel bare en sommer eller to så vidt jeg husker
Jeg har fløyet med dem til OSL en gang det var helt OK De trakk seg vel da sas annonserte at de skulle starte OSL-EWR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
“We have to do something about the perception that all of Europe is in trouble,” says Ole Christensen, the airport’s director of airline sales and route development. He stresses that the economies of many Northern European countries such as Denmark, Sweden, Finland and Norway are performing well." Sikkert smart å profilere seg sammen med Norge i denne sammenhengen, selv om virkeligheten er en helt annen i Danmark: http://www.nrk.no/okonomi/krise-i-da...nomi-1.8299885 Videre: “We have 24 intercontinental routes out of Copenhagen, Oslo has five,” he says. Noen som kan hjelpe meg å finne Københavns 24 interkontinentale ruter? Jeg sjekket SRS Analyser for september. OSL har riktig nok 5, men København har 18. Da har jeg brukt en svært vid definisjon av interkontinental: alt utenfor Europa. For Københavns vedkommende inkluderer det Strømfjord og Kairo.
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan finde følgende "intercont ruter" fra CPH:
EWR, ORD, IAD, NRT, PEK, PVG, PEK, SFJ, BKK (SK) BKK (TG) SIN (SQ) DOH (QR) DXB (EK) CAI (MS) DAM (RB) - flyver den endnu??? Lahore, Islamadad (PK) BEY - (ME) Marakesh - Casablanca (DY) YYZ - (AC) ialt 21 - hvad har jeg glemt |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ved ikke, hvordan man kommer op på 24, men her er en mulighed (25 i alt):
SAS til IAD, EWR, ORD, NRT, PEK, PVG, TLV, BKK TG til HKT, BKK SQ til SIN Iran Air til Teheran PIA til Lahore og Islamabad DY til Agadir og Marrakesh Egyptair til CAI EK til DXB QR til DOH GF til BAH GL til SFJ, UAK AC til YYZ DL til JFK MEA til BEY |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Kun rutefly Kun non-stop Hele 2012 Alle destinasjoner utenfor Europa
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men hvis vi skal se på hele 2012, så kan du også skrive UA/CO til EWR på listen. Og teknisk set er der også en række destinationer i Tyrkiet, som ligger udenfor det geografiske Europa (gælder både for CPH og OSL). I øvrigt har jeg kun noteret rutefly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gratulerer med nok en OSL vs. CPH "pissekonkurranse" her på forumet. CPH pisser lengst - nå gjenstår det bare å avgjøre med hvor mye.
Who cares? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg er sikker på at flyselskaberne har egne data for at beslutte hvilke ruter de skal beflyve. De er nok ikke så naive at de tager al markedsføring for gode varer. Desuden ser det jo ud til at de nye ruter der er kommet de senere år (F.eks. Emirates, Qatar m.fl.) går meget godt - både fra CPH og OSL. Så mon ikke flyselskaberne er ganske tilfredse med de valg de har taget - og ikke behøver hjælp fra nationalistiske interessenter her på forum ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tror folk må være klar over at OSL lider av sinker i utviklingen. Først var hovedflyplassutbyggingen, og at T2 ikke blir ferdig før 2017 (og det er en del-utbygging).
Flyselskapene ser nok et vesentlig potensiale i OSL og Norske flyplasser, men jeg tror ikke på mange store navn de første fem årene. OSL er en forvokst provinsflyplass og blir drevet på denne måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
En kan lett kjenne igjen en god norsk Nordmann fra Norge ved ankommst Kastrup - det er de som med lange skritt går it til Taxa køen og ber om en taxa til Dragør - i Dragør lurer de på når neste båt til Limhamn har avgang
![]() At det finnes en bro som knytter Øresund sammen til en stor dynamisk region i sterkt utvikling har ennå ikke nådd frem til alle kretser i Norge. Men unntak finnes - Steen og Strøm Invest bygger et Megasenter i Hyllie - samme avstand fra Kastrup som Kløfta - ser ikke at Steen og Strøm åpner noe med 275 butikker på Kløfta ![]()
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette har vel forøvrig ikke så mye å gjøre med et ønske om etterrettelighet i fremstillingen av fakta? Hvis det er riktig at dansk økonomi er på vei inn i en resesjon, så er det jo ikke akkurat veldig korrekt å hevde at dansk økonomi "is performing well". Antall IC-ruter bør vel fremstilles med samme basis for konkurrentene som det en gjør for seg selv, men jeg vet ikke hvor mange IC-ruter hverken CPH, ARN eller OSL har. Poenget er at man bør telle på samme måte. Det kan vel ikke være vanskelig å være enig i? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Nå var mitt lille ubetydelige innlegg skrevet med et lite glimt i øye
![]() ![]() ![]() Det skal litt mere til enn å sitte med en åpen dør på OSL med Vaffel røre og varmt jern - når Kastrup stiller mannsterke opp i Vancouver, Sydney, Doha etc. Når OSL engang fant frem - stillte de opp med en minitømmerhytte og bilder av Sognefjorden og Fossefall - og selvfølgelig Vaffelrøra ![]() ![]() ![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
La det ikke være noen tvil: OSL har ikke vært gode på den delen av driften, men det gjør det jo ikke legitimt å fremstille fakta feilaktig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 01-10-2012 at 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Veldig enig med deg, OSL må rydde opp i eget hus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men så kommer representantene og besøker flyplassen og ser hvor lite plass det er, og har du mer enn 30 min t/a så må du regne med å bli tauet bort fra terminalen, det er lite attraktivt. dc-8-63 har summert opp veldig bra hvor problemet ligger. Det er klart at på et forum som dette så er det begrenset hva slags muligheter og påvirkning man har, men det er ingen tvil at nordmenn er flinkere til å sutre og føle seg mindreverdige, mens f.eks. danskene bruker den energien på å selge flyplassen sin internasjonalt. De som driver OSL hviler for mye på sine laurbær, og tror at en arkitekt-pris er alt som skal til for at flyplassen skal være bra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva blir første A380 rute fra OSL? | Rudisha | Småprat | 47 | 13-09-2015 20:37 |
Hva er dette for noe på FLR24 på OSL? | LN-RPL | Register- og ATC-Forum | 1 | 22-03-2013 20:40 |
SAS IC til OSL, eller hva hvis de forsvinner? (splittet fra Delta og CPH) | vstenhjem | Flyforum | 5 | 04-03-2010 11:03 |
Hva skjer nå? Har vi sett dette før? Hva nå? | Utflyttet | TripReports | 120 | 18-07-2008 13:42 |
ARN, CPH og OSL hva blir sluttstatistikken for 2007? | LN-AFG | Flyforum | 79 | 15-01-2008 10:00 |