Oman Air Business Class MCT-BKK, Champagne breakfast

SASID

Newcomer
WY815/08SEP
MCT-BKK
STD: 07:45
Business Class

Jeg ser stort sett bare på bildene i TripReports, så derfor blir dette en ren bilde serie uten tekst. Skulle egentlig vært flere bilder, men fikk error message på de andre bildene.

Turen kan oppsummeres slik, fantastisk sete - super hyggelig crew - god frokost - nydelig champagne, hvitvin og rødvin - bra utvalg i AVOD - WiFi tilgjengelig ombord mot betaling :)

Attachments

• IMGP0263.jpg
    IMGP0263.jpg
    40 KB · Views: 876
  • IMGP0264.jpg
    IMGP0264.jpg
    70.6 KB · Views: 872
  • IMGP0265.jpg
    IMGP0265.jpg
    68.5 KB · Views: 860
  • IMGP0267.jpg
    IMGP0267.jpg
    66.3 KB · Views: 859
  • IMGP0269.jpg
    IMGP0269.jpg
    51.2 KB · Views: 855
  • IMGP0272.jpg
    IMGP0272.jpg
    80 KB · Views: 287
  • IMGP0273.jpg
    IMGP0273.jpg
    53 KB · Views: 376
  • IMGP0280.jpg
    IMGP0280.jpg
    40.6 KB · Views: 373
Last edited:
Ser bra og elegant ut ombord der, og litt mer nedtonet "arab-bling". Forhold til endel andre sandkasseselskaper

Virker jo bra, dette! Må prøve å få meg en tur til Oman, med Oman Air, til vinteren.

De biz setene der kunne gått som F seter hos mange andre selskaper.
Samme gjelder serveringen. Den så også F ut.
Oman Air har vel F klasse også på noen av flyene, men jeg tviler forskjellen i seter iallefall ikke kan være så veldig stor.

Supre bilder, og takk for at du delte. Hadde ikke hatt noe imot å reise sånn.

BF:cool2

6 timer ren nytelse :) Siden flyet hadde WiFi tilgjengelig måtte det prøves, facebook oppdateringen ble "Oman Air's Business Class is officially the closest I'll ever get to First"

Føltes mer som First enn Business, 1-2-1 seating, noe som ga 12 seter i den business kabinen jeg satt i, kabin nr 2 med 8 seter i var tom. Tror det var det 7 pax totalt i business på denne avgangen.

Crewet var veldig oppmerksome, og maten ble servert i perfekt rekkefølge, en liten pause mellom hver rett, uten følelse av stress eller venting.

Champagne eller vann glasset ble aldri tomt, flaskene kom automatisk ut igjen når glasset nærmet seg tomt, så fikk man heller takke nei om man ikke ønsket mer :)

Ingen bling bling følelse på dette flyet :)

Er ikke så gæli priser heller. Sjekket litt LHR-BKK med Oman Air. Man får business til under 1000 GBP hver vei og First til rundt 2000 GBP. Så veldig bra ut altså.

Men kan man tjene opp poeng noen flere steder enn akkurat der og med Ethiad?

Reiste ID så bonuspoeng var ikke avgjørende for valget :)

På den A330 (husker ikke om det var 200 eller 300) maskinen jeg reise med fra MCT til BKK var det ingen first kabin.

Reiste ID så bonuspoeng var ikke avgjørende for valget :)

På den A330 (husker ikke om det var 200 eller 300) maskinen jeg reise med fra MCT til BKK var det ingen first kabin.

Da virker det som om det har vært en 200. Når jeg søkte opp flighter var det F på flygninger med 300 og "kun" business på flighter med 200.

Dårlig at dere ikke tjener ID-bonus altså ;)

Er ikke så gæli priser heller. Sjekket litt LHR-BKK med Oman Air. Man får business til under 1000 GBP hver vei og First til rundt 2000 GBP. Så veldig bra ut altså.

Men kan man tjene opp poeng noen flere steder enn akkurat der og med Ethiad?

Dvs 18 000 NOK t/r, pluss at du må til LHR minus at du ikke får poeng noe sted.
Finnes vel bedre alternativer da? Dog ikke sikkert like behagelig?

Veldig imponerende!! Om du skulle få ånden over deg må du gjerne gjøre et nytt forsøk for å få lastet opp de siste bildene ;)

Back