Nok en Lufthansa Biz rapport…. ”Weekend Getaway to Hong Kong”
Reiseskjema skulle da se omtrent slik ut:
På kart skulle det bli omtrent slik:
Ikke ofte jeg har flydd ”kveld/nattflighter” østover, men det funket greit det òg....Turen startet ganske normalt med at fatter`n skysset oss til Asker Stasjon, og flytog derfra til OSL.
Etter innsjekk på OSL, ble det som vanlig VM i å fylle lungene med dritt, før vi via Fast Track og Security fant veien til SAS Business lounge...
Flott modell...
Vel inne i loungen, så ble det en liten fotorunde:
Så var det tid til å nyte litt mat & drikke. Relativt mye folk i det vi kom inn, men det roet seg ned etterhvert.
Re: Nok en Lufthansa Biz rapport…. ”Weekend Getaway to Hong Kong”
Litt bilder fra taxing til RWY:
Så var det klart for Take Off:
Så var vi på ny i luften, og klare for en relativt lang ”flydag”:
180 grader venstre etter take off, og fikk OSL på venstre side på utklatringen:
Kikket litt på disse underveis til cruise-level:
Nærmet oss cruise, og vi ble så tilbudt noe å drikke på. Jeg gikk for en ”Screwdriver”, mens mutter`n endte opp med en ”Bloody Mary”. Reisemakker gikk for den klassiske GT`en:
Greit utvalg – jeg endte opp med denne:
Etter litt loungetid, bar det innom for lungepåfyll , og deretter mot gate for ombordstigning:
[size=+2]MUC - HKG[/size]
LH 730 MUC - HKG
Aircraft: A 346
Reg: D-???
Seat: 11H + K
ETD: 2215
PUSH: 2216
TO: 2227
LANDED: 1445 (Local)
Jeg hadde flyttet oss under innsjekking på nett dagen før til den litt mer ”intime” lille business-kabinen da det så ut til å være noe mindre folk der. Vi ble 8 stk. fordelt på 12 seter denne kvelden. Reisemakker i 11F mens jeg og mutter`n hadde 11H+K:
Sete 10 H+K:
Greiere benplass her...
Seatcontroller:
En velkomstdrink ble forespurt, noe vi takket ja til...
Pushback og Safetydemo på skjerm til tid ble ihverksatt:
Etter å ha blitt hentet av limosjåføren på HKG som tok oss behagelig frem til hotellet, var det 4 stk. reisende som så frem til litt avslappning på rommet.
[size=+2]Eaton Smart Hotel (Kowloon)[/size]
“Eaton Smart, Hong Kong -- essential hospitality…
Simply the best valued 4 star Hong Kong hotel, Eaton Smart, Hong Kong offering comfort, convenience and connectivity for leisure and business travellers. Eaton Smart, Hong Kong has spent over HK$10 million on refurbishing its lobby featuring a new reception, Essentials retail shop, E Point (free use of computer with Internet access), indoor and outdoor bar areas including Metro Lounge, T Bar and T Garden in October 2010.
Conveniently located in the very heart of Hong Kong's business district and shopping areas, Eaton Smart, Hong Kong is only a few minutes walk from the nearest MTR station (Jordan station)and many of the city's favourite tourist attractions including Temple Street and Jade Market. Look no further for some value added activities including complimentary Tai Chi Class and our exciting local tours of the Jade market and Temple Street market and audio guide to this city’s many fascinating tourist spots!
The rooftop swimming pool is your perfect spot to relax and sip a cool drink whilst our Exert Fitness provides you with extensive cardio vascular training equipments. Wind down at our 7 restaurants and bar for a world of savoury treats and cuisines.
With a clever, modern design and a spirited “Can Do” attitude, is everything you need during your stay in this vibrant city!”
Her kommer noen bilder fra selve hotellet:
Selve rommet var et såkalt ”Club Room” – og tilgang til lounge fulgte naturligvis med:
Utsikten ned til ”Eaton Garden”:
Hadde mange fine stunder ute i ”hagen” til hotellet:
Reisemakker og mutter`n: (Reisemakker trekker ikke inn magen.... )
Spiste også en kveld på hotellets japanske restaurant. Vedlig bra mat. Her er noen bilder derfra:
Vi måtte selvfølgelig besøke noen feller, og været var denne gangen langt bedre en i januar da vi var her sist gang....Starter med en tur til ”The Peak” . Her fra taxi`en til The Peak Tram og noen bilder underveis dit:
Flotte farger:
”Abstinensene” begynte å melde seg hos frøkna, så siste hele dagen skulle vi til Lantau Island for å besøke The Big Buddha. Vi tok båt ut (fra HK ISL), men taxi tilbake.
Kjent bygning for noen...
Underground....
”Oppe” på andre siden igjen, og utsikten tilbake mot Kowloon:
Denne tøffingen kom inn for landing da vi nærmet oss fergepiren:
Litt å vente på båten, så vi nøt utsikten og atmosfæren utenfor:
Slitne damer sammen med Reisemakker etter litt trim:
Ble en stopp her før vi kom oss tilbake til hotellet:
Dette var det nærmeste vi kom taubanen:
Vet ikke helt hva som skjedde her, men folk lo godt av det hele. (ikke politiet....) Er dette kinesisk husdyrstandard kanskje?
Hjemreisedagen var da kommet. Vi ble hentet av samme limoselskap, og turen til HKG gikk rolig for seg. Jeg skulle bli med til terminal 2, slik at frøkna fikk sjekket trygt inn til BKK. Her er noen bilder fra denne terminalen:
Deretter bar det tilbake til Terminal 1 og innsjekk for oss andre:
Mange mennesker i innsjekningskø på Business. Etter 1 minutt ble vi ropt frem/hentet av tanten som satt i First-skranken – og sjekket inn der. Meget bra service!
S¨bar det mot gate og lounge, men først en liten spaser og togtur:
Her møtte vi frøkna igjen, noe jeg må innrømme jeg ikke hadde tenkt på – hadde jo liksom tatt farvel litt tidligere. (Trodde kanskje T2 hadde egne gater, lounger osv....) Uansett var det bare en hyggelig overraskelse....
Litt mat & drikke samt litt bilder fra loungen:
Utsikt rett ned på gaten og flyet som skulle ta oss til FRA:
På tide å ta nok et farvel med frøkna – fulgte hun til gaten som var tvers ovenfor vår egen gate: