Finnair - tilbudstråd

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
Finnair - tilbudstråd

Bangkok fra 12590 NOK

Er vel det billigste jeg har sett, blir nesten fristet til å prøve dette i høst.

Noen som har nyere erfaring med Finnairs langdistansefly?
Ser ut som en del av 330-maskinene har helt flate seter på samme måte som Swiss? Er satt opp en mix av 330 og 340, men ser ut som god tilgjengelighet utover.

Noen tips om beste bonusprogram i Oneworldalliansen i så fall?
Reiser lite vestover, er nok Asia (biz) og litt Europa (økonomi) som kan være aktuelt i så fall.

http://www.finnair.com/NO/NO/offers

Re: Biz-tilbud til Bangkok med Finnair

Den der frister stort! Behagelige 320 tier pointss hos ba, over halveis til sølv.

Noen tips om beste bonusprogram i Oneworldalliansen i så fall?
Reiser lite vestover, er nok Asia (biz) og litt Europa (økonomi) som kan være aktuelt i så fall.

Har du planer om AY baki bussen er vel AA blant de få som gir 100%. Ellers er jo BAEC et bra program med unntak av 25% opptjening på AY billig monkey. Avios gyldige i 36 mnd. før aktivitet er nødvendig (18 hos AA), og europeiske FFP gir vel generelt bedre opptjening i premiumkabiner enn amerikanske (uten at jeg har satt meg inn i det akkurat her).

Den der frister stort! Behagelige 320 tier pointss hos ba, over halveis til sølv.

360 i følge mine beregninger. 40+140+140+40=360.

Men så trenger man jo fire flighter på BA-metall også.

Er det noen som vet ca hvor mange av flyene som har den nye C-klassen?
Hvordan er standarden på de gamle setene? Samme nivå som SAS og Lufhansa?

Er det noen som vet ca hvor mange av flyene som har den nye C-klassen?
Hvordan er standarden på de gamle setene? Samme nivå som SAS og Lufhansa?

Såvidt jeg vet er det A330 maskinene som har den nye C-klassen. A340 har den gamle, som er lik SAS og LH sine. Jeg booker ikke en AY longhaul med mindre jeg vet at jeg får den nye C kabinen, noe som er vanskelig da AY stadig bytter om på materiellet. Når det gjelder BKK tror jeg faktisk at det ofte er A330 som blir benyttet, så muligheten til å få den nye Cklassen skulle være ganske stor på denne ruten.

Takker for svar.
Ja det blir jo en gamble på hvilket fly man får, men til den prisen så virker det jo som en godt deal uansett da, selv om man skulle få de gamle flyene.

AY sine gamle biz seter er av samme type som SAS sine, slike som er mer eller mindre umulig å sove i da man stadig sklir nedover. Likevel foretrekker jeg AY foran SK pga bedre catering. Både mat og vin er bedre hos AY enn hos SAS etter min erfaring.
Får man de nye setene slår de SK nedi støvlene på alle måter. Supert tilbud forøvrig. Får se om man får benyttete seg av det i vinter.

Der røk jeg på en slik en i pinsen til neste år. Skal bli spennende å teste AY. Satt opp med A330 pr. i dag.

Last edited by a moderator:
Re: Finnair - tilbudstråd

Det der er vel knapt kampanjepriser hos ay , nærmest fastpris på business saver, og det er gode priser, for all del :-)

Re: Re: Biz-tilbud til Bangkok med Finnair

Har søkt litt, men har virkelig AY bare dagflighter hjemover?

Jepp, 2 flighter på formiddagen, den første stort sett med 330 og den andre med 340.

Og 340 retrofittes med nye seter for de som har glemt det, så om en stund er det slutt på skliseter :-)

Last edited:
Back