SAS OY-KHN: MD-81 eller MD-82?

TriStar

ScanFlyer Crusty
Medlem
Trodde SAS bare hadde MD-82 og MD-87 igjen? Fløy i går med OY-KHN. I Airfleets står bl.a OY- KHN listet opp som MD-81. Ser også at dette gjelder SE-DIR som jeg har mange turer med. Mener også å ha lest at noen 81 er oppgradert til 82. Hva er mest riktig betegnelse på disse flyene?

Må jo ha orden i arkivet;)
 
Last edited:
Alle SAS sine -81 maskiner er ombygget til -82.

I flightmemory gjør jeg det enkelt og kaller typen MD-81/82
 
Last edited:
Alle SAS sine -81 maskiner er ombygget til -82.

I flightmemory gjør jeg det enkelt og kaller typen MD-81/82

Den varianten hadde jeg ikke tenkt på... Andre som har alternative løsninger? "Mine" er så langt loggført som MD-82 i Flightmemory.
 
Kraftigere motorer, med høyere maks startvekt og mer thrust til følge. Avhengig av hvilke motorer de ble levert med, tror jeg det hovedsaklig kan oppnås kun ved å endre innstillinger i motorene ...
 
Jeg har også lagt merke til at noen av MD-ene er listet som 81, f.eks. SE-DIR, som nevnt over.

Når ble oppgraderingene av MD-ene gjennomført? Finnes det en liste over det noe sted? Greit å ha:D

Er det noen utvendige tegn som viser forskjellen mellom en 81 og 82?
 
Jeg har også lagt merke til at noen av MD-ene er listet som 81, f.eks. SE-DIR, som nevnt over.

Når ble oppgraderingene av MD-ene gjennomført? Finnes det en liste over det noe sted? Greit å ha:D

Er det noen utvendige tegn som viser forskjellen mellom en 81 og 82?

SE-DIR converted från -81 till -82 25 maj 2005


SE-DIR
Luftfartygstyp MCDONNELL DOUGLAS-DC9-82
Tillverkningsnr 53004
Tillverkningsår 1991
Max startvikt (kg) 67812
Luftvärdig t.o.m 2013-01-31
Registreringsdatum 1991-05-13
 
Last edited:
Back
Top