Replying to Topic 'To Argentina we go...!!'
Det var pick-up paa hotellet klokken 0500 og klokken 0601 kom tre taxier til erstatning for shuttle'n som visstnok hadde havarert ... Argentinske drosjesjaafoerer har gresk blod, og naar alle tre i tillegg kappkjoerer for aa komme foerst til flyplassen, gaar det unna ... Alle overlevde heldigvis, saa etter aa ha gaatt gjennom formalitetene ble vi kjoert til flyet, som fortsatt sto bortgjemt langt utenfor folkeskikken.
Formalitetene gikk imidlertid VELDIG geit, og jeg mistenker at det hadde litt aa gjoere med at de offisielle herrene ble rundsjarmert av vaar lille eskortevertinne. Hun var HOT!!
Da vi omsider kom til flyet, var jeg veldig glad for at vi hadde gjoert unna fuelingen kvelden i forveien. Alt som sto igjen var aa faa lastet ombord crewmaten og file flightplan (som maatte haandskrives av crewet ...) saa var det avgaarde - 30 minutter forsinket.
Foer avgang fikk jeg tittet litt naermere paa DC8'eren, som sist hadde registrering LV-LTP.
Originally posted by LN-KGL
Det står helt sikker heller LTP på hjulbrønnen. Da er det ex. TRAFE LV-LTP (MSN 45255, LN 7, DC-8-33) som ble ødelagt under en brann 13. desember 1992. Før dette hadde den stått parket på flyplassen siden 1978 etter både flyselskapet gikk nedenom og utleier fant ut at det var så mye galt på DC-8en at det ikke var regningsvarende å få den i lufta igjen. Forøvrig kan det sies at LTP har nabo-MSN til LN-PIP på CPH.
Her er et nærbilde fra A.net
http://www.airliners.net/open.file/0642770/L/
Seks timers flytid tilbake til Trinidad, hvor det var flott tropevaer. Registrerte at den store russeren jeg saa paa nedtur, var en -124. Ellers var det for det meste Dash'er i forskjellige gilde farger som flakset rundt, men ettersom batteriet var doedt ble det lite bilder ... Siste bildet jeg klarte aa faa skiset ut av kameraet var det nedenunder av MD82 PZ-TCL fra Surinam Airways.
Det kan umulig ha vaert noen overskuddsrute, ettersom jeg saa de losset rundt 15 bags og lastet paa rundt 10. Saa mange passasjerene kan det ikke ha vaert ombord. Karibierene er ikke kjent for aa reise med 'hand baggage only'....
Avgaarde igjen med over seks timers flytid til Indy. Dermed var det klart at min connection til Atlanta roeyk. Kapteinen skulle til Orlando med samme fly, saa han var like fornoeyd som meg. Bedre ble det ikke av at vi etter et par timers flyving fikk beskjed aa sette kursen til Midway istedet siden de trengte aa bruke flyet paa en rutetripp.
Vel - det var ikke annet aa gjoere enn det som man gjoer paa ferryflighter - spise, lese, hoere paa musikk eller se paa video. Selv plugget jeg laptopen inn i flyets stroemuttak og koste meg med South Park og McCloud.
Etter landing og tollkontroll paa Midwwy bar det avgaarde til airTran's gate hvor de ikke var istand til aa hjelpe meg med aa skrive om billetten. Men etter en telefon til reservations, ble saken ordnet og jeg endte opp med det som trolig var den dyreste billetten paa flyet - $427.50 etter at alle gebyrer og tillegg var regnet inn... Det er MYE for en saa kort tur ..
Og som takk for donasjonen endte jeg paa nest bakerste rad .... :mol
Vel ombord noeyde jeg meg med XM radio og egen cola og stort annet enn det er det egentlig ikke aa melde om den turen, som selvfoelgelig gikk med MD95.
Jo kanskje, en ting ... jeg stusset over at de avsluttet servicen tidligere, og det var etter eget utsagn for aa spare varer til neste flyvning. Men hvorfor det naar
a/ turen gikk til hovedbasen hvoe man garantert fyller opp drikketrallene og
b/ det ble annonsert at det var maskinens siste tur for dagen og de gjennomgaaende passasjerene maatte bytte fly .. ?? Eg berre spyr ....
Saa de ble et noe utrivelig moete med et selskap jeg ellers har gode erfaringer med. Menmen - det maatte vel komme en gang det ogsaa ...
Men lande paa tid, det gjorde vi!!