• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SMS fra SasBraathens

Green1

ScanFlyer Blue
Men bare til Gullkort-kunder.
Dette har Widerøe gjort i et par år.....men der sendes det sms til ALLE kundene som har oppgitt norske mobilnummer i reservasjonen....
Velkommen etter SasBraathens.
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Tycker man skall se det positivt att SAS faktiskt GÖR det istället för att komma med sarkastiska uttalanden. I tillägg till att det faktiskt är någonting bra i motsättning till vad 2006 tidigare har erbjudit för bolaget.
Men att spektrat kunde breddats lite är klart. Iofs är BUSK aningen större än WF.

"Monkey see, monkey do" principen finns även i den här branschen
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Tja, det er tåpelig av Jansen å snakke om "bare til de beste kundene" som om dette skulle være en eksklusiv og utsøkt tjeneste som krever mye innsats å produsere. Ja, det er bra at SAS gjør noe, men dette burde vært på plass for lenge siden. Dessuten forventer ikke kundene mindre når man er vant til WFs tjeneste og når man får annen info på SMS. Akkurat nå fikk jeg f.eks. melding om at jeg kan sjekke inn på flighten i morgen. At jeg ikke bare kan svare på SMSen for å sjekke inn er en annen sak...

Jansen snakker om liten kapasitet i systemene, men dette er virkelig ikke rocket science. Mobil-gatewayen har de allerede.
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Ja la merke til P. Jansen lansere dette under sitt møte med Bergen Handelstand idag. Litt komisk å høre Jansen argumentere med at dem ikke klarte å sende ut sms til alle sine reisende, men vlagte å sende til gullkortkundene i først eomgang. Han sa jo at det kom til en stor mengde med sms en måtte sende ut ved forsinkelser....

Skjønner hva han mener, men hørtes ut som SAS hadde/regnet med mange forsinkelser framover. Riktignok har dem hatt mange forsinkelser/innstillinger, det var derfor han var på møtet i utgangspunktet. For så vidt en smart måte å holde passasjerene oppdatert. Ser ut som mobil/sms blir mer og mer brukt. Hos Norwegian kan en jo til og med bestille flybilletter også...selv om jeg ikke vet i hvor stor grad tjenesten blir brukt.
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Det var ikke meningen å være veldig sarkastisk. Selvsagt er det bra at SasBraathens gjør dette - men med SK sine ressurser burde det være mulig å innføre tjenesten til alle passasjerer - ikke bare gullkundene.
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

WOW dette må virkelig imponere gullkundene :up:
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Å prioritere gullkunder kan ikke være noe godt signal til dem som flyr mye innenlands, og ikke nødvendigvis er dårligere kunder enn dem som flyr mye der man kan tjene opp poeng. Dessuten er vel ikke denne stragegien særlig forenlig med SAS nye "folkelighet" i konkurransen med Norwegian.
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Må være noe av det dummeste jeg har hørt i dag at det er snakk om at systemene ikke har kapasitet nok. Blir et fly forsinket snakker vi kanskje 200 SMS. Det kan selv en Commodore 64 klare! :)

...men selvsagt, SAS og data har aldri vært gode venner. SAS-sjefen sa jo i 1996 at de aldri ville satse på internett fordi det var en flopp.
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Dette er da vitterlig ikke noe nytt? Jeg mener da bestemt at jeg har fått meldinger om forsinkelser på SMS før. Muligens var det kun et prøveprosjekt, kan ikke huske å ha fått noen SMSer på ett år eller så (men så er jeg da heller ei gullmedlem...).

Men - SAS skal ha honnør for noe annet, og det er Voice Checkin, som fungerer absolutt strålende. 22 timer før avgang mottar man en SMS. For å sjekke inn ringer man enkelt og greit opp nummeret SMSen kommer fra. Bookingen hentes så automatisk opp uten noen form for inntasting, og man kan sjekke inn simpelthen ved å si "gang" eller "vindu" for ønske av sete. Man får så tildelt setenummer og kan legge på. Bekreftelse kommer så på SMS fem sekunder etter. Kjempemessig!
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Hvis jeg bruker EB-profilen min når jeg booker billett, så får jeg info om hvilken gate flyet går fra via SMS, samt info hvis det er forsinkelser eller andre endringer. Og jeg er ikke gullkunde (enda...?)
 
Replying to Topic 'SMS fra SasBraathens'

Problemet med å ha ledere som ikke kjenner til produktene. Dette har vært i mange år, og gjelder for alle med profil på www.scandinavian.net, dvs TP/TPC og EB medlemmer.

SMS Services
 
Back
Top