TripReport OSL - LHE via CPH

TC-JGY

ScanFlyer Blue
TripReport OSL - LHE via CPH Oppdatert med bilder av Pakistan

Hei!

Jeg skrev en lang trip report men av merkelig grunn så ble jeg logget ut, men da får jeg prøve å poste lite versjon av den nå.

Reiste til Lahore via København med PIA fra Oslo 27.06.2012 på førsteklasse. Jeg reiser hvert år til Pakistan og det var første gang jeg reiste med AP-BHV som er 777/340ER maskin. Jeg reiste med førstekalsse mens andre i familien reiste i økonomiklasse.

Flyet var litt forsinket fra OSL som kanskje ikke er så stor overaskelse.

OSL - CPH
Det tok ca 40 min å reise fra Oslo til København og det ble servert små snacks.

Noen bilder fra hva som er ble servert.

Plastikk bestikk som blir gjenbrukt.
23ud2pz.jpg

Kylling lår og kylling nuggets med ketchup.
29fxmkg.jpg

Kopp te som er vanlig.
t8x1rm.jpg

Etter 40 min så landet vi i København og det var tydeligvis noen problemer med innsjekking og det ble noe tull der så vi ble værende der 1 time ekstra. Det var veldig god ventilasjon foran i førsteklasse, mens det bak var varmt som faen.

Etter ca 2 timer tok flyet av mot Lahore.

Etter noen minuter ble etter det ble det servert middag.
Her har dere noen bilder.

Det ble delt ut meny og ørepropper til IFE

5b5mp0.jpg

29za9w5.jpg

vfbh4k.jpg

Som dere kan se så fikk jeg deffekt en og den ble returnert tilbake og jeg fikk en ny.
1q1sw6.jpg

Det ble delt ut kopper og tallerken og jeg var nok heldig som fikk denne som ikke var vaska skikkelig.
348il3n.jpg

Det ble servert salat først som bestå av ananas og gulrot, sammen med hvitløksbrød med drikke. Jeg elsker Mountain Dew så det ble på meg.
10zs0v7.jpg

IMAG0043.jpg

2v3qa9s.jpg

Hovedrett ble ris, med kylling tikka, linser (dal)
hvto4k.jpg

IMAG0042.jpg

Til Dessert ble det servert sjokoladekake og jeg orket ikke spise mer og sa nei takk til det.

Noen bilder av IFE
IMAG0059.jpg

IMAG0057.jpg

IMAG0056.jpg

IMAG0055.jpg

IMAG0040.jpg

IMAG0053.jpg

Del 1

Last edited:
Re: TripReport OSL - LHR via CPH

Del 2

Noen bilder av selve flyet invendig og seter.
IMAG0063.jpg

IMAG0065.jpg

IMAG0060.jpg

IMAG0046.jpg

IMAG0062.jpg

Kan fortelle at setene i første klasse var veldig slitte, det var enkelte seter som var så slitte at for å rette de opp så måtte du stå opp fordi de tålte ikke at du satt på dem og justerte sete.

Toalettet i første klasse var i orden, men fremste toaletten som var rett bak førsteklassen lekket vann hele fly turen og det var til tider trafikk fra folk som løp frem for å tømme tanken sin.

Fly turen gikk greit for seg eller, jeg pratet med kabinsjefen om han kunne høre med flypiloten om han kunne prate med ATC om å høre om resultatet mellom Spania og Portugal og han virka negativ til det og sa bare han skulle sjekke det ut, men ble litt overasket over at flypiloten av skikkelig fotball fan og oppdaterte oss med resultatet og det ble skikkelig jubel når han annonserte hvem som ble vinneren.

Rett før flyet skulle lande ble det servert frokost.

Det ble sandwich med kylling eller ost og jeg valgte ost og sjokoladekake sammen med te.
IMAG0051.jpg

Jeg håper dere liker denne korte triprapporten og setter veldig stor pris på alle tilbakemelding om det er negativ eller positivt :)

Kommer til å poste noen bilder av Pakistan etterhvert når har fått sortert de ut,

Tusen takk for fin rapport - dette er jo den ruta på OSL som alle vet finnes, men som det er lite materiell fra om du skjønner.

Endelig en rapport fra kanskje den mest eksotiske ruten fra OSL.:)

Men ser dog ut som om PIA har endel forbedringspotensiale

Spennende rapport fra en eksotisk rute og selskap. Er PIA et tørrlagt selskap? Hvordan smakte maten? Synes ikke det så veldig innbydende ut til å være første klasse. Spesielt nuggetsene var et noe spesielt valg å servere, er liksom ikke McAirways heller...

Artig å lese og se bilder fra PIA. Som andre også sier, ikke ofte du ser rapport fra dem.

Jeg lurte bare på om de flyr med både First class, Business class og economy class? Synes det så ut som en businessclass tag på et av det første bilde.

BF:cool2

Hei og takk for fin rapport! Spennende å lese om reise med PIA :)
Kjører PIA tre klasser eller er første som businessclass å regne?

Tusen takk for alle tilbakemeldingene, prøver å svare på deres spørsmålene under.

Spennende rapport fra en eksotisk rute og selskap. Er PIA et tørrlagt selskap? Hvordan smakte maten? Synes ikke det så veldig innbydende ut til å være første klasse. Spesielt nuggetsene var et noe spesielt valg å servere, er liksom ikke McAirways heller...

Du tar ikke feil, maten smaker skikkelig fælt, men det er tusen ganger bedre enn hva de serverer på økonomi klasse, men overtid så venner du deg til den type maten.

Serverer de kun kylling?

Tak for rapporten!
Det blir kun servert kyllingretter. Bra observasjon av deg, jeg klagde til de, men han sa bare noe om at folka liker kylling bedre derfor så har de kun det.

Artig å lese og se bilder fra PIA. Som andre også sier, ikke ofte du ser rapport fra dem.

Jeg lurte bare på om de flyr med både First class, Business class og economy class? Synes det så ut som en businessclass tag på et av det første bilde.

BF:cool2

PIA har 3 klasse, men du kan si FirstClass/Business er det samme så har du Economy Plus og Economy. PIA har kuttet Economy Plus i europa, men de kjører det i innenriks og til midtøsten.

Hei og takk for fin rapport! Spennende å lese om reise med PIA :)

Se svaret over.

Du tar ikke feil, maten smaker skikkelig fælt, men det er tusen ganger bedre enn hva de serverer på økonomi klasse, men overtid så venner du deg til den type maten.

Det blir kun servert kyllingretter. Bra observasjon av deg, jeg klagde til de, men han sa bare noe om at folka liker kylling bedre derfor så har de kun det.

Måske hænger det sammen med at kylling er billigst? Jeg kan faktisk godt lide pakistansk (og indisk) mad, men foretrækker mutton eller vegetarretter, som især inderne er super til. Kan man bestille special meal, fx AVML, med PIA?

Hvordan er det i øvrigt med PIA? Er de total-dry, eller må man medbringe øl/vin selv?

Måske hænger det sammen med at kylling er billigst? Jeg kan faktisk godt lide pakistansk (og indisk) mad, men foretrækker mutton eller vegetarretter, som især inderne er super til. Kan man bestille special meal, fx AVML, med PIA?

Hvordan er det i øvrigt med PIA? Er de total-dry, eller må man medbringe øl/vin selv?

Det henger mye med at kylling er billigere ja, men på reise så foretrekker flere kylling enn mutton og å spise dal(linse) er ikke så fristende for mange pasasjerer. Tror det er mulig å bestille spesiell meal, men hadde ikke satsa på om du får det.

Det er ikke alkohol servering, og jeg tror du vil få problemer om du prøver å drikke medbringet alkohol i flyet.

PIA har ikke First Class. De har Business (som de kaller Business Plus), Eco+ og Economy, i likhet med bl.a. SAS.

Morsom rapport fra et selskap vi ikke ser så mange rapporter fra. Hadde gleden av å fly dem selv, som ung student, mellom ATH og CPH. Spesiell opplevelse, men de overrasket med svært oppegående musikkvalg.

Takk for bra og spennende rapport. Akkurat passe mengde bilder og tekst til at man får et bra bilde av opplevelsen, slik jeg ser det.

Gøy med PIA rapport. Har aldri lest rapport fra dem før. (Heiet riktignok på Portugal, men bra kamp var det)

Veldig fin rapport og bra å få rapport fra PIA. Så jo ikke då verst ut maten.:) Kom gjerne med noen bilder fra Pakistan, ja.

Tusen takk for alle tilbameldinger, her har dere noen flere bilder fra Pakistan.

Første bilde er huset mitt og noen bilder av nabolaget mitt.
Det er ikke vanlig med så mye grønt i Pakistan
IMG_20120716_151012.jpg

IMAG0192.jpg

IMAG0193.jpg

IMAG0194.jpg

Bilde er av hovedveien som går inn til huset våres.
IMAG0195.jpg

IMAG0116.jpg

Hovedingangen er sperret med bom og det var 37 grader akkurat den dagen, og jeg skal ikke klage.
IMAG0121.jpg

Bilde av GT Road som går fra India via Pakistan og ender opp i Kabul om du følger den hele veien. (legg merke er bare grus i asfalten)
IMAG0125.jpg

Chandgardhi sjåfører som venter på pasasjerer.
IMAG0126.jpg

Det er vanlig å se esel med slede/vogn bak til å frakte ting og tang. Han her bruker hest.
IMAG0127.jpg

Ambulanse som kjører forbi et sykehuset. Det er private (vedelighets organisjoner) som driver for det meste med ambulanse kjøring og sirene i Pakistan er null verdt pga ingen vil slippe deg forbi.
IMAG0131.jpg

Du kan kjøre akkurat slik du vil i Pakistan. Her kan du se mannen har stang i hånda og er i ferd med å slå stakkarsen.
IMAG0133.jpg

IMAG0133.jpg

Her sitter karene og venter på oppdrag.
IMAG0136.jpg

Hjemmelagd brus blir solgt langs veien.
IMAG0135.jpg

Det var noen bilder håper dere liker de.

Last edited:
Back