• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SWE West Air Sweden's flåte

Re: Enda en ATR72 til West Air Sweden

Vet ikke om ATR slår ATPene med tanke på lastemasse osv..:)

ATP kan vel ta ca 8000kg nyttelast, mens ATR knapt nok har 5000 :)

Men skal aldri si aldri.:)
 
Re: Enda en ATR72 til West Air Sweden

Vet ikke om ATR slår ATPene med tanke på lastemasse osv..:)

ATP kan vel ta ca 8000kg nyttelast, mens ATR knapt nok har 5000 :)

Men skal aldri si aldri.:)

Tror nok du blander med ATR42. ATR72 har nyttelast mellom 7200 og 7800 alt etter modell.
 
Re: Enda en ATR72 til West Air Sweden

Ja er jeg som blander..:)

Ja da kan det jo bli interessant for ATPene da..:)

De trenger utskifting de så..:) De begynner å bli gamle å er ikke akkurat spreke..:)
 
Re: Enda en ATR72 til West Air Sweden

Er vel heller at de skal ha flere ATR inn på ruter i Europa.
ATP kommer nok til å gå her oppe lenge enda, få TP som slår ATP på kapasitet når det gjelder vekt.
 
Re: Enda en ATR72 til West Air Sweden

Ja da kan det jo bli interessant for ATPene da..:)

De trenger utskifting de så..:) De begynner å bli gamle å er ikke akkurat spreke..:)
Nå er jo ikke de ATR-ene de skal ha særlig mye yngre da.. :)
 
Re: West Air Sweden oppdaterer flåten med flere ATR

Og lettere å få piloter.
 
Re: West Air Sweden oppdaterer flåten med flere ATR

Og lettere å få piloter.
Med fare for å spore denne tråden litt av, men hvordan ble det med vilkårene til pilotene i dette bolaget? Flyr de på "Norske" vilkår eller ble de kastet ut i kontrakter a la Ryanair og Norwegian med kontrakter via 3.part ?
 
Re: West Air Sweden oppdaterer flåten med flere ATR

Villkårene gikk rett i dass for å si det på en pen måte!!
Utrolig skuffende da dette også er en statlig kontrakt, men det betyr tydeligvis ikke så mye så lenge man holder kostnadene nede......
Få eller ingen nordmenn som flyr der lenger desverre, umulig å overleve på sånne villkår.
 
Re: West Air Sweden oppdaterer flåten med flere ATR

Da kommer West Air' CRJ200 som har vært i Chile og flyet for Rio Baker tilbake til flåten, den er nå i Malaga.
 
West Air Sweden slår på stort?

Från Skyliner:
Boeing 767 -232(F) 22224 76 N747AX ABX Air ferried 04jan15 ILN-BHX, all white for West Atlantic Sweden as SE-RLA ex N112DL
Nya kunder?
 
Last edited by a moderator:
Re: West Air Sweden slår på stort?

Visstnok planer som allerede har kollapset .. Men de skal ha fått et midlertidig oppdrag for ett fly.
 
Back
Top