Setevalg SAS Shorthaul (737, A321 m.fl.)

kristian

ScanFlyer Blue
Har SAS andre B737-800 med winglets enn det/de maskinen(e) som har de kjipe harde og trange skinnsetene?

OSL-NCE står oppført med 787-800(winglets) neste uke og jeg frykter det verste.....:(

Ja, er flere andre -800 maskiner med winglets, selv om vel flertallet av OSL-maskinene er uten

Last edited:
Re: SAS 737-800(winglets)

Noe systematkk i hvor de blir benyttet - hvor stor er faren for at vi ender opp med den kjipe maskinen?

I tillegg til de tre Air Europa-maskinene med skinnseter, har LN-RRJ, LN-RRH, LN-RGA og LN-RRL winglets. SAS har 14 737-800 uten winglets.

Noe systematkk i hvor de blir benyttet - hvor stor er faren for at vi ender opp med den kjipe maskinen?

Selv om dine innlegg er litt patetisk, sa vil jeg forsöke a svare. (Jeg anser en hard sete ikke om en slik tortur som du insisterer).

SK sine 738WL er disse med höyest MTOW, ergo bruker man disse best pa de lange rute. Jo lengre, jo bedre, fordi deres Performance er svaert overlegen, spesielt om vi snakker om den splitter-nye NGA.

Forliker du LN-RGA med e.g. LN-RPO, sa har du en sapass stor performance forskjell at dette utgjör vil gi en besparelse av ca. 1tonn fuel pa en tur OSL-TFS dersom du bruker den nye og ikke den gamle. Prislapp for 1 tonn fuel er na ca. 1.000$ per tonn.

SAS i dagens situasjon har ingen rad a gi bort disse operative fordeler a bruke de tre eks Air Europa maskiner pa lange ruter. Det er rett og slett masse penger man sparer ved a bruke den rette fly pa den rette rute. Harder seter er ingen kriterium i dette i det heile tatt.

Last edited:

Skal selv fly B737 - 800 winglets og B737- 700 winglets i sommer.

Hvordan er disse med tanke på beinplass osv?

Skal selv fly B737 - 800 winglets og B737- 700 winglets i sommer.

Hvordan er disse med tanke på beinplass osv?

Nå er det SAS vi snakker om så det finnes selvsagt flere setevarianter blant disse. I hvertfall minst 3 av både 700W og 800W

Har SAS andre B737-800 med winglets enn det/de maskinen(e) som har de kjipe harde og trange skinnsetene?

OSL-NCE står oppført med 787-800(winglets) neste uke og jeg frykter det verste.....:(

Jeg mener, at de tre Air Europa maskiner står til at blive ombygget til ny konfig og med nye Recaro stole.

Håper vi ikke får en av Air Europa maskinene nedover da. Noen som vet om de brukes mye til NCE?

Ser ikke lovende ut... Ser ut til å være mye ex Air Europa når det er 737-800 winglets....

:up: Det blir sikkert en fantastisk fin tur! Don't worry, be happy!

hvilken dato er det snakk om?

Back