BA øker i Norge

OEH

ScanFlyer Gold
BA øker i Norge

I følge dagens papirutgave av Aftenposten vil BA fra høsten øke fra 4 til 5 daglige avganger på OSL-LHR og fra 1 til 2 daglige på SVG og BGO. :up:

Re: BA øker i Norge

Det var hyggelig, satser på at det er den "manglende" avgangen fra London ca. kl. 11-12 med retur ca. kl. 14-15 som kommer (dvs. BA 765/764) til Oslo. Akkurat nå er det ofte lang ventetid i London hvis man kommer inn med longhaul om morgenen og skal videre til Oslo.

Last edited:

Glimrende! Så langt har det vært tilnærmet umulig å få til akseptable routinger fra SVG/BGO siden tidlig avgang fra LHR utelukker incoming connections på returen til SVG. Unntaket har vært reiser til Amerika hvor returen til LHR gjerne er nattflygning. BGO har det omvendte problemet med altfor sein ankomst til LHR (men OK tid for returen). Med en ettermiddagsavgang til SVG, resp. morgenavgang til BGO kommer man seg begge veier uten større problem :) Tror egentlig dette er en forutsetning hvis denne ruta skal bli en suksess. Håper de setter i gang med noen reklamekampanjer etter hvert óg. Har sett fint lite reklame for ruta så langt.

Spørs forresten om Lufthansa etter hvert kommer til å føle seg pustet i ryggen på vestlandet. Hvis en antar at BA vil bruke A319 med 125 seter til SVG og BGO gir det en daglig kapasitet på 250 pax. LH har satt opp 3*E190 til SVG og 3*CRJ700 til BGO i høst/vinter. Det gir en kapasitet på henholdsvis 300 og 210 pax (dog stadig med fordelen av en ekstra frekvens).

Hvordan vil dette se ut i praksis for flyplassene på vestland. Blir det nattstopp med avgang om morgenen fra SVG/BGO? Og en avgang midt på dagen/ettermiddag?

Hvordan vil dette se ut i praksis for flyplassene på vestland. Blir det nattstopp med avgang om morgenen fra SVG/BGO? Og en avgang midt på dagen/ettermiddag?
Det vet man nok når rutetidene blir lastet opp på ba.com ;)

Da kan jeg jo kaste inn noe som kanskje kan gi pekepinn...En bekjent av meg som jobber i BA sendte meg melding i går fra nattstopp i Stavanger fra i går til i dag ;) Ikke vet jeg hva som var årsaken til det, ei heller funnet ut hvilket hotel de var på enda.

Da kan jeg jo kaste inn noe som kanskje kan gi pekepinn...En bekjent av meg som jobber i BA sendte meg melding i går fra nattstopp i Stavanger fra i går til i dag ;) Ikke vet jeg hva som var årsaken til det, ei heller funnet ut hvilket hotel de var på enda.

Interessant...

Hyggelig at BA kommer til å satse med 2 daglige avganger fra SVG og BGO og 5 daglige fra OSL. I knew it fra en annen tråd i dette forumet at BA kommer til å satse på 2XDaily til SVG og BGO, muligens fra vinterprogrammet i år. BA vet at de må legge til rette rutetidene såpass bra at man har lite ventetid hvis man skal videre til/fra oil destinations som Aberdeen, Houston og hvor det måtte være. Slik vil de ihvertfall kapre LH, KL og muligens SK sine kunder. Skal ikke se bort ifra at det blir night stop i SVG og BGO.

Da har jeg fått litt mer info fra vedkommende og det viser seg at de endte på hotel i Stavanger p.g.a. at de gikk tech. Det virket noe underlig med nattstopp slik som ruten er nå! :p Uansett, som en litt info på siden er det mixed fleet kabinbesetning på rutene som BA tok etter BMI.

Stusset også litt på den ... en nattstopp i dag har normalt liten påvirkning på vinterprogrammet .. :p

Hyggelig at BA kommer til å satse med 2 daglige avganger fra SVG og BGO og 5 daglige fra OSL. I knew it fra en annen tråd i dette forumet at BA kommer til å satse på 2XDaily til SVG og BGO, muligens fra vinterprogrammet i år. BA vet at de må legge til rette rutetidene såpass bra at man har lite ventetid hvis man skal videre til/fra oil destinations som Aberdeen, Houston og hvor det måtte være. Slik vil de ihvertfall kapre LH, KL og muligens SK sine kunder. Skal ikke se bort ifra at det blir night stop i SVG og BGO.

I did not know fra en annen tråd - kan ikke finne den heller..... Men; hvor mange daglige er det direkte SVG-ABZ, og hvor mye lengre er flytiden i f.t via LHR...? Tror ikke det blir den hotteste...!

Kan vel heller ikke se for meg at Aberdeen blir den mest trafikkerte BA-destinasjonen fra SVG. IAH derimot, er vel en oljedestinasjon med potensiale fra Stavanger? Blir vel også mindre omvei enn via AMS?

Uansett, gøy og se at de satser, og ikke minst at BA764/765 kommer tilbake :)

BA kommer nok ikke til å få så mye av pax'en til ABZ nei, med mindre pax har "god tid" eller vil tjene mil og sånn hos BA.

Widerøe, SAS og Eastern flyr jo allerede på ruta. Tviler på at det er plass til en til.

BA kommer nok ikke til å få så mye av pax'en til ABZ nei, med mindre pax har "god tid" eller vil tjene mil og sånn hos BA.

Widerøe, SAS og Eastern flyr jo allerede på ruta. Tviler på at det er plass til en til.

VEt om folk som f.eks. ofte har valgt LH via FRA eller KL via AMS for å reise til ABZ siden prisene til ABZ er ofte svært skyhøye direkte fra SVG med Widerøe, SAS og Eastern. Så det kommer alltid an på hvem som velger en omvei routing

Det ser ut til å bli avgang fra Stavanger kl. 08:30 ukerdager med A319, har ikke funnet utav tidspunktet til den andre avgangen. SAS flytter sin morgenavgang en time tidligere med avgang 09:10.

Last edited:
Back