Fueltillegget er null med FlyingBlue Award i Europa

Discus

Galley Slave
Medlem
Oppdaget akkurat denne nå:

For award flights within europe, there is no fuel surcharge to be paid seperately. Airport and security taxes still need to be paid separately

Den må være relativt ny, er det svar på BAs intra-EU-endring?

En annen ting jeg oppdaget:

OSL-AMS i C-klasse koster 75.000 mil :drunk: (mens OSL-LAX koster 100.000 mil i C-klasse).

Ja, de fant ut de måtte fjerne fuel tillegget med Lying Blue innen Europa da det kostet omtrent like mye som en "vanlig" billett

Men til gjengjeld satte de opp prisene på C til å bli uforståelig høyt

En annen ting jeg oppdaget:

OSL-AMS i C-klasse koster 75.000 mil :drunk: (mens OSL-LAX koster 100.000 mil i C-klasse).

Ikke noe sjokk, akkurat. Å bruke FB-miles i Europa erå kaste dem ut av vinduet. Eneste som virkelig er verdt det, er eco+ og C på IC.

Ikke noe sjokk, akkurat. Å bruke FB-miles i Europa erå kaste dem ut av vinduet.

Nå som man bare betaler taxes så er det ikke så ille i Europa lenger, Oslo til Lisboa eller Malta t/r for 25.000 mil pluss taxes er jo et alternativ til en vanlig billett. (Men å betale 150.000 for en Flex Award i C-klasse til AMS skal jeg være enig i er en litt dårlig deal for de fleste)

Ja, de fant ut de måtte fjerne fuel tillegget med Lying Blue innen Europa da det kostet omtrent like mye som en "vanlig" billett

Men til gjengjeld satte de opp prisene på C til å bli uforståelig høyt

Dette var på høy tid - vurderte å bestille bonusreise med KLM sist jeg skulle til Oslo, men taxes og fuel-tillegg utgjorde faktisk mer enn hva jeg måtte betale i vanlig pris for samme flightene! Dog kjørte vel KLM en 99 EUR kampanje akkurat da, men allikevel...

Dette var på høy tid - vurderte å bestille bonusreise med KLM sist jeg skulle til Oslo, men taxes og fuel-tillegg utgjorde faktisk mer enn hva jeg måtte betale i vanlig pris for samme flightene! Dog kjørte vel KLM en 99 EUR kampanje akkurat da, men allikevel...

Innbiller meg laveste "normalpris", ihvertfall med utreise fra AMS for en roundtrip er EUR 99 til OSL, med minimumstaysregler. Også SAS matcher dette, og ligger på samme nivået (underkant av NOK 800,-) for en roundtrip AMS-OSL-AMS med min. tre dager eller saturday night stay.

Back