![]() |
|
![]() |
#1 |
Flysitter
|
![]()
US Airways redegjør for hvor mye de tjener på en flight med 100pax.
Kan det virkelig stemme at de bare har profitt av en pax`? http://online.wsj.com/article/SB1000...%3Dinteractive Last edited by jameson82; 08-06-2012 at 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har fått med meg at flybransjen er veldig konkurranseutsatt, men at det er så ille har jeg vanskelig for å tro??? Men dette er vel kun flybiletten, de tjener vel på salg av mat og drikke? Slik som Ryanair?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Doug Parker uttalte under SMD2 at uten bagasjegebyr hadde US ikke kunne levert overskudd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Delta rapporterte for noen kvartaler siden at de tjente ca 50 dollar per flight i snitt. Stramme marginer, ja ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]()
Dette stemmer med min erfaring av moderne flyselskap. Her har vi jo:
a) bare belastet YQ for de første radene, typisk å glemme noen gebyrer i ny og ne. b) service foregår alltid på andre rader enn hvor jeg sitter, jeg liker rad 2-3, her er det jo bare service lengre bak, siden det er på de radene de ansatte får betalt. c) selskapene eier jo bare deler av moderne fly selv, noen har leaset motorerer, har leaseback på hele flyet, i dette tilfellet velger man å eie noen seterader midt i flyet. d) tydelig går mye inntekter bort i at det skal være med alt for mange sånne flygende James Bond-typer, og typisk sånne programmer fra myndighetene, så sitter de for langt unna cockpit-døren til å gjøre noe nytte. e) at det bare er et par seter langt bak, der jeg aldri sitter, som er vedlikehold er jeg enig med, det stemmer med at jeg pleier å ha minst en pute som ikke funker helt, og et bord som ramler ned ved takeoff. f) typisk flyselskap, det ene setet som de tjener penger på, 26F, er det plassert en haug med andre folk rundt for å plage stakkaren som holder selskapet flytende, og kjenner vi revenue management rett, så har de vel glemt å selge setet som kun C-klasse og blokkere setet ved siden av. Typisk flyselskap, alt sammen! ![]() -A Last edited by Utflyttet; 08-06-2012 at 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det dette viser er vel ikke direkte per flight relatert, men en illustrasjon som viser at de har en margin på 1%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel ikke noe fasitsvar på dette men, hvilke flyvninger er det som tradisjonelt gir best revenue? Er det short haul eller er det long haul?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
IATA varslet vel at de forventet en margin på 0,2% i år i bestefall... Og folk syns det fortsatt er dyrt å fly..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For det første tror jeg ikke folk generelt synes det er dyrt å fly. For det andre er reduserte marginer en naturlig konsekvens av økt konkurranse. Konkurranse flytter ofte "gevinsten" fra selskapene til kundene (i form av reduserte priser). Vanlig markedsmekanisme sørger for at de selskapene som ikke evner å konkurrere lønnsomt med de nye prisene forsvinner fra markedet over en viss tid, noe som igjen kan bringe prisene noe opp. Overetablering i et marked er ikke et ukjent fenomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er kostnaden pr flytime? | Tertit54 | Flyforum | 16 | 03-12-2008 16:07 |
Flight 90 | imm | Flyforum | 1 | 02-04-2007 07:50 |