Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-06-2012, 18:43   #1
SKY-LIMITED
ScanFlyer Blue

SKY-LIMITED's Avatar

Island USA-transfer på KEF

Jeg har noe amerikansk familie som kommer over i sommer, og flyr bl.a. BOS-KEF-OSL. Jeg har lest her inne en tråd fra 2011 om transfertid på KEF, og at det var greit, selv for uerfarne reisende (som min amerikanske familie jo er, første gangen ut av US for dem).
Noen som har erfaring med hvordan transfer er på KEF nå om dagen?
Ser at alle transatlatiske flyvninger kommer ganske så samtidig til KEF, kan ikke det skape litt slit i passkontroll?
De har 1t 30 min. transfertid, så det burde vel gå greit, selv for så newbies som dem...?
Old 05-06-2012, 18:56   #2
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue

Default Re: USA-transfer på KEF

Umiddelbart er den eneste lufthavn på denne jord hvor 1,5 time til transfer er for lidt, CDG i Paris. KEF er en forholdsvis lille lufthavn, og dermed nem at komme rundt i. Selv i AMS er 30 min. fint - så det skal nok gå.

Desuden har jeg været inde på Icelandairs hjemmeside. Her har jeg fundet diverse rejser hvor transfertiden er omkring 1 time, og hvis Icelandair mener det er forsvarligt og har det inde i deres bookingsystemer, så ser jeg ingen grund til bekymring.

Last edited by ValdaIsaksson; 05-06-2012 at 19:03.
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2012, 19:39   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Hele konseptet til KEF og Icelandairs USA-ruter er jo "all in", "all transfer", "all out" effektivt, så de er bygget/organisert for dette.

Old 05-06-2012, 20:18   #4
SKY-LIMITED
ScanFlyer Blue

SKY-LIMITED's Avatar

Quote:
Originally Posted by ValdaIsaksson View Post
Umiddelbart er den eneste lufthavn på denne jord hvor 1,5 time til transfer er for lidt, CDG i Paris. KEF er en forholdsvis lille lufthavn, og dermed nem at komme rundt i. Selv i AMS er 30 min. fint - så det skal nok gå.
Enig med CDG, verste stedet på denne jord. Men 30 min på AMS er altfor lite, jeg har hatt transfer der mange ganger, 30 mintter er kun køen i passkontrollen. spesielt på tidlige flyvninger videre.
Betryggende å høre om KEF, har nemlig aldri vært der selv. Men bra for mine uerfarne folk at de slipper å stresse. Blir nok bra med stress for dem i BOS, selv om det er domestic transfer...

Last edited by SKY-LIMITED; 05-06-2012 at 20:25. Reason: Mistype
SKY-LIMITED is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2012, 20:25   #5
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue

30 min. er måske at overdrive en lille smule .... Men stadigvæk blandt de bedre i Europa. FRA og CDG er ulidelige lufthavne.

- Og ja, dine venner kan uden tvivl rejse trygt via KEF og nå deres connection på 1,5 time.

God aften :-)

Last edited by ValdaIsaksson; 05-06-2012 at 20:28.
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2016, 23:05   #6
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Noen som vet hvordan transfer på KEF fortoner seg i disse dager, etter prosentvis massiv trafikkøkning?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2016, 00:42   #7
Fredrik74
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Noen som vet hvordan transfer på KEF fortoner seg i disse dager, etter prosentvis massiv trafikkøkning?
Jag har bara testat en gång, i maj, men det fungerade bra. Ingen kö i passkontrollen och ingen säkerhetskontroll när jag kom från USA.

Problemet är att det är för mycket folk inne i terminalen. Kö till toaletter och ingen lugn och ro.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2016, 02:44   #8
flyKSU
ScanFlyer Molded

flyKSU's Avatar

Nå har jeg bare reist den andre veien via KEF, men fra jeg gikk ut av flyet tok det meg 10 minutter å komme meg gjennom transfersenteret og passkontrollen, før jeg var på plass i avgangshallen. Skal nok gå helt fint.
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2016, 09:14   #9
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Gjennomførbart, med andre ord. Takk for input.
Blubird is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules