Pussig situasjon med SAS online check-in
Skal ta "hele slekten" på tur i morgen og er - som vanlig - ansvarlig for å sjekke alle inn og ordne med setevalg. Alle billettene er bestilt med poeng via den respektives EBG-konto (forskjellig PNR), og vi hadde forhåndsreservert seter (type 2A, 2C, 2D og 2F).
Da jeg skulle sjekke inn, var min bedre halvdel (m/spedbarn) flyttet til 1A, uten mulighet for å endre setevalg (trolig p.g.a. surstofftilgjengelighet for spedbarn, i følge SAS på telefon), mens resten beholdt sine forhåndsvalgte seter på rad 2. Det var imidlertid ikke mulig for meg å ta plass på 1C, da dette var 'opptatt'. Faktisk var alle seter unntatt 2F (jeg hadde 2D) opptatt.
Da jeg sjekket inn mine foreldre, kom derimot 1C og 1D - i tillegg til 2F - opp som tilgjengelige seter, som de kunne velge. Hvis jeg gikk tilbake og prøvde å sjekke meg selv inn på nytt, var det fremdeles kun 2F som var ledig.
Spørsmålet mitt blir da kort og greit: Hvorfor?
SAS kunne ikke hjelpe på telefon, og henviste meg til innsjekk på flyplassen i morgen. Det blir nok ikke noe stort problem å fikse det slik at vi får sitte sammen, men jeg synes uansett det er merkelig at setekartet oppgir ulik tilgjengelighet for passasjerer i lik klasse og med lik EB-status.