Blokerte seter ved check in.

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Ser at på flyvingen min i morgen er rad 1, 4 og 5 opptatt eller blokkert. Har forhåndsbestilt 5A sm EBG og har beholdt dette setet. Har noen flinke SGS-folk blokkert noen rader for EBG, eller har de klart å plassere større reisefølger på rad 1, 4 og 5? Er selv Boarding 1. En annen person har tatt 2D. Nødutgangradene er som vanlig blokkert.

Ser at på flyvingen min i morgen er rad 1, 4 og 5 opptatt eller blokkert. Har forhåndsbestilt 5A sm EBG og har beholdt dette setet. Har noen flinke SGS-folk blokkert noen rader for EBG, eller har de klart å plassere større reisefølger på rad 1, 4 og 5? Er selv Boarding 1. En annen person har tatt 2D. Nødutgangradene er som vanlig blokkert.

Det er sansynlig vis blokkerte seter.

Imm

Pussig situasjon med SAS online check-in

Skal ta "hele slekten" på tur i morgen og er - som vanlig - ansvarlig for å sjekke alle inn og ordne med setevalg. Alle billettene er bestilt med poeng via den respektives EBG-konto (forskjellig PNR), og vi hadde forhåndsreservert seter (type 2A, 2C, 2D og 2F).

Da jeg skulle sjekke inn, var min bedre halvdel (m/spedbarn) flyttet til 1A, uten mulighet for å endre setevalg (trolig p.g.a. surstofftilgjengelighet for spedbarn, i følge SAS på telefon), mens resten beholdt sine forhåndsvalgte seter på rad 2. Det var imidlertid ikke mulig for meg å ta plass på 1C, da dette var 'opptatt'. Faktisk var alle seter unntatt 2F (jeg hadde 2D) opptatt.

Da jeg sjekket inn mine foreldre, kom derimot 1C og 1D - i tillegg til 2F - opp som tilgjengelige seter, som de kunne velge. Hvis jeg gikk tilbake og prøvde å sjekke meg selv inn på nytt, var det fremdeles kun 2F som var ledig.

Spørsmålet mitt blir da kort og greit: Hvorfor?

SAS kunne ikke hjelpe på telefon, og henviste meg til innsjekk på flyplassen i morgen. Det blir nok ikke noe stort problem å fikse det slik at vi får sitte sammen, men jeg synes uansett det er merkelig at setekartet oppgir ulik tilgjengelighet for passasjerer i lik klasse og med lik EB-status.

Re: Pussig situasjon med SAS online check-in

Hver gang jeg har å gjøre med websiten til SAS ser det ut som om det er minst én randomgenerator involvert.

Re: Pussig situasjon med SAS online check-in

Det høres ut som det kan være seter som er blokkerte.

Det er noe lignende det som Crisscross også opplevde på en avgang forleden dag.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=103018

Kan være det dere opplever nå.

Eventuelt at en annen person sitter på 1c, og at du derfor ikke får flyttet deg dit.

Last edited:
Back