![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal ha noen dagers ferie ved Cannes nå tidlig i mai, og siden hotellet ligger i Mandelieu-la-Napole, gode 3 mil fra flyplassen (NCE), er det greit å ikke havne i en taxi som opereres av en notorisk svindler (det er visst dessverre en del av dem).
Etter litt googling har jeg skjønt at en eller annen form for "car service" må være tingen. Der har jeg blant annet funnet Easy Airport Taxis som skal ha småstive 232€ for tur-retur (riktignok lover de en Mercedes E-klasse), og Shuttle Direct som skal ha 150€ for samme turen (uten lovnad om noe annet enn en "saloon car"). Og en hel del andre alternativer som ser mer eller mindre seriøse og/eller lokale ut. Jeg regner ikke med at det er noen som har konkrete erfaringer fra lokale aktører der nede, men har noen erfaringer med disse mer eller mindre globale bookingselskaper jeg nevner - eller andre lignende aktører? Hadde vært greit å få noen innspill, da prisene (og sikkert også kvaliteten) svinger voldsomt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Taxa/transfer er ganske dyrt i NCE, men lejebiler er normalt ganske billige. Overvej at leje bil istedet...
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Alternativt spørg hotellet om en transfer-pris.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
flappflapp: för din info så går det bussar (åtminstone ett par olika bussbolag) på tidtabell från Nice airport till Mandelieu-La Napoule , betydligt rimligare priser än med taxi , har hört att det fungerar utmärkt. Jag bor själv i Mandelieu-La Napoule stora delar av året och är här just nu , vilket hotell ska du bo på ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for info RolfL. Det er Pullman vi skal bo på (link i første post), det ligger jo litt utenfor selve byen, og i tillegg lander flyet lørdag klokken 20... De to forhold gjør at jeg har avskrevet buss og tog. Er det forresten noe vi bør få med oss i byen når vi er der nede (har vært i Cannes/Nice/Monaco tidligere)?
Leiebil er selvsagt en mulighet, men vi hadde egentlig tenkt å klare oss uten. Og hvis noen skulle være i tvil: Har ikke noe imot å betale 150€ for transport t/r, så lenge tjenesten er av brukbar kvalitet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sorry flappflapp , missade länken till Pullman. Kan rekommendera ett besök på restaurang l´Oasis i La Napoule , 2 * i Guide Michelin , gångavstånd till ditt hotell. Tisdag-fredag endast 29 euro för 3-rätters middag i deras bistro.
http://www.oasis-raimbault.com/fr/index.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Fant forresten link til helikopterservicen: http://www.azurhelico.com/fr/transport/cannes?lang=1 €350 til Cannes og tar 7 minutter ![]() Last edited by Mjolnir; 30-04-2012 at 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
150 € er jo sykt mye for transport i et område hvor det faktisk er grisebillig å reise kollektivt.
Ta første natten i Nice, bruk penga på å flotte dere der og ta buss eller tog morgenen etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Slettes ingen dum idé i utgangspunktet, det å bli over i Nice. Hadde flyet vært fremme på et litt mer gunstig tidspunkt enn 2000 lørdag kveld, så hadde det nok vært høyst aktuelt å forsøke seg på offentlig kommunikasjon i kombinasjon med apostlenes hester, vi har vært veldig flinke på det før i Frankrike. ![]() Last edited by flappflapp; 30-04-2012 at 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette kan vel være et rimelig alternativ: http://www.cannesexpress.com/
De har et par avganger etter kl. 20.00 dere fint burde kunne rekke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Noen synes faktisk tiden er mer verdifull enn å skifte hotell og ta buss når man er på ferie. Jeg hadde heller ikke giddet å dille med det. Jeg hadde dog satset på leiebil slik at man kan komme seg rundt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sjekk med Karin; hun har ordnet opp for oss når vi har vært der nede og IKKE flydd helikopter rundt :-)
http://www.niceboende.se/
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bor själv i Cannes Marina och ska faktiskt promenera till l´Oasis ikväll , ska försöka komma ihåg att checka parkeringsplatsen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for mange nyttige innspill! Synes det er mye fornuftig som kommer, selv om preferansene helt klart er litt forskjellige.
![]() Quote:
Nå er det bare å glede seg til tur! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Låter bra med ditt beslut med hyrbil.
Efter en god middag ikväll på l´Oasis kan jag bekräfta att parkeringen vid ditt hotell är "P / public / gratuit". Beträffande spotting så har du i stort sett alla departures/arrivals på Cannes/Mandelieu airport på bana 17 vilket innebär att , om du har rum/balkong mot havet , bara behöver titta litet åt vänster för att se departing bizjets. Last edited by RolfL; 02-05-2012 at 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
Jeg ville også i prinsippet gått for leiebil, men ett caveat (Hvis dette fremdeles gjelder): Sist jeg leide bil i NCE var kontorene lokalisert ute på "prærien" ved den andre terminalen, kø og kaos på shuttle'n til leiebilkontorene, vanvittig kø foran skrankene (Dette var en lørdag i juli, så kanskje ikke rart). Ble uglesett av både skrankepersonell og andre leietakere da jeg gikk i "preferred"skranken, og ttf PC status initielt bedt om å stille meg med de andre. Etter litt frem og tilbake ble jeg dog betjent, særdeles uhøflig betjening som også i utgangspunktet forlangte mellomlegg for 2-klassers oppgradering.
Bra du har 0.- i egenandel på LDW, NCE er notorisk kjent for å smelle på skaderegninger for den minste lille ripe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det gjelder mulige (små)skader, så er jo det noe som fort kan oppstå i Sør-Frankrike... Jeg har faktisk begynt å avfotografere leiebilen ganske grundig når jeg tar den ut (helst før jeg i det hele tatt har startet motoren), i tillegg til å gå over det som er utfylt i "skadeloggen". Heldigvis har jeg aldri hatt behov for mine fotobevis så langt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nytt hyrbilscenter öppnat sedan något år: "Vehicles are collected from and returned to the same place at the "Car Rental Center" Terminal 2 , behind the P5 car park."
Kontoren i respektive terminal är inte alltid öppna , föreslår att du går direkt till "Car rental center". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" | EB | Flyforum | 51 | 24-12-2015 12:11 |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Norges tøffeste "Airport Patrol Car"... | Harald Oanes | Bilder & foto | 9 | 27-04-2010 18:09 |
Service "enhancement" fra KLM | Someone | Flyforum | 26 | 17-12-2007 16:37 |