Apollo-kontrakt til SAS

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Apollo har inngått en avtale med SAS for trafikk som de ikke klarer å ta unna med deres eget selskap, Novair. 920 MSEK er det jo litt volum i også

http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=250547
Swedish travel operator Apollo has signed a record-sized deal with SAS worth 920 million Swedish kronor. The agreement includes 4000 flights from 16 Scandinavian cities to more than 20 destinations in Europe and Northern Africa.
 
Re: Apollo kontrakt til SAS

Kan det tenkes at denne kontrakten har ført til at mange 737'ere må brukes på denne chartervirksomheten og derfor blir erstattet av MD'er på rutene CPH-OSL og ARN-OSL?

Har inntrykk av at det har vært uventet mange MD'er på OSL i den senere tid.
 
Re: Apollo kontrakt til SAS

Kan det tenkes at denne kontrakten har ført til at mange 737'ere må brukes på denne chartervirksomheten og derfor blir erstattet av MD'er på rutene CPH-OSL og ARN-OSL?

Brorparten av Apollo chartrene er på lørdag til søndag.
 
Re: Apollo kontrakt til SAS

MDene er danske og flyr stort sett på SK146, SK1462 og SK1478 + pluss litt på SK1460 som deles mellom norsk og dansk base. Samtlige flighter på hverdagene i de par siste uker har vært flydd med B737 mellom OSL og ARN.
 
Re: Apollo kontrakt til SAS

Finner ingen slik pressemelding fra i år. Forhandles det fortsatt om pris?
 
Re: Apollo kontrakt til SAS

Med dette volumet lurer jeg litt på hvorfor ikke Kuoni/Novair kan anskaffe en A321 til. Eller er det kanskje så stor forskjell på sommer- og vintertrafikken? Det er jo også en mulighet å leie ut overflødig vinterkapasitet, f.eks til Canada.

Beste hilsen Espen
 
Re: Apollo kontrakt til SAS

Med dette volumet lurer jeg litt på hvorfor ikke Kuoni/Novair kan anskaffe en A321 til. Eller er det kanskje så stor forskjell på sommer- og vintertrafikken? Det er jo også en mulighet å leie ut overflødig vinterkapasitet, f.eks til Canada.

Beste hilsen Espen

Akurat dette tenker jeg også, kunne jo hadd minst seks-sju A321 fordelt på Finland, Sverige, Norge og Danmark...men A330 ordningen deres er kanskje ok?
 
Med dette volumet lurer jeg litt på hvorfor ikke Kuoni/Novair kan anskaffe en A321 til. Eller er det kanskje så stor forskjell på sommer- og vintertrafikken? Det er jo også en mulighet å leie ut overflødig vinterkapasitet, f.eks til Canada.

Beste hilsen Espen

Akurat dette tenker jeg også, kunne jo hadd minst seks-sju A321 fordelt på Finland, Sverige, Norge og Danmark...men A330 ordningen deres er kanskje ok?
Oppsummeres greit i denne:

Brorparten av Apollo chartrene er på lørdag til søndag.
 
Back
Top