SK LN-RGA - status

1944vintage

ScanFlyer Gold
Når skal denne leveres ?

(Fra postlista til Luftfartstilsynet)
LN-RGA - Flyteknisk mappe LN-RGA - Mode-S / ICAO code för ny 737-800, MSN 39397 16.01.2012 FROM:
Scandinavian Airlines System
 
Re: LN-RGA

Skal denne inn i norsk eller svensk produksjon? Eller med andre ord, skal den baseres i OSL eller ARN?
 
Re: LN-RGA

Gleder meg til denne kommer? Får alle RGx flyene base i Norge eller skal de erstatte MDene i Sverige?
 
Re: LN-RGA

Nej, der bliver ikke installeret IFE i SAS´ 737 - ej heller i de kommende A320. Det er et dyrt og tungt udstyr at flyve rundt med. Desuden ligger fremtiden også i WiFi, ikke i et efterhånden forældet IFEsystem.

Korrekt. Ife er bortkastede penger. Fremtiden (eller for SAS sin del, 10 år gammelt nytt siden SAS hadde Connexion i 2003) ligget i Wifi og tablets, ikke irriterende skjermer hver 5. Seterad
 
Re: LN-RGA

Gleder meg til denne kommer? Får alle RGx flyene base i Norge eller skal de erstatte MDene i Sverige?

SAS har bestilt 22 Boeing 737NG. Disse skal erstatte MD-80 i Sverige og Boeing 737 Classic i Norge. Den første som ble levert hadde SE-RER som registrering og ble satt i svensk produksjon, mens denne altså har LN-RGA, så mye kan tyde på at det blir en fordeling mellom RG og RE.
 
Boeing 737-86N LN-RGA (39397/4003) har i dag hatt sin jomfrutur Renton-Moses Lake-Boeing Field. Testflys som BOE695. Hex 4787AF.

(Foto credit Stelios)

P4040143.JPG
 
Re: LN-RGA

Har -RES vært i ordinær trafikk ennda?

Eller er de fortsatt på Modifications Setup?

SERER så jeg har vært ute å lufta seg i dag..:) Og skal ARN-BCN-ARN-KRN i morgen..:)

Har en troen på at alle LN-RG* fly blir vi å se i Norge mens de som kommer som SE-*** blir på ARN basen..:)

ARN har jo noen av "våre" gamle B738, som f.eks LNRCZ, RRS og RRK nå, så da burde vi få flere nye B738er eller at de som de har fra OSL kommer tilbake..;)
 
Last edited:
Re: LN-RGA

Har en troen på at alle LN-RG* fly blir vi å se i Norge mens de som kommer som SE-*** blir på ARN basen..:)

ARN har jo noen av "våre" gamle B738, som f.eks LNRCZ, RRS og RRK nå, så da burde vi få flere nye B738er eller at de som de har fra OSL kommer tilbake..;)

Nei, det virker heller som om de leasede -800 skal på LN-RGx serien, mens -700 får andre reg, uavhengig av base
 
Re: LN-RGA

ARN har jo noen av "våre" gamle B738, som f.eks LNRCZ, RRS og RRK nå, så da burde vi få flere nye B738er eller at de som de har fra OSL kommer tilbake..;)

Av SAS' 69 Boeing 737NG-maskiner er bare fire (med SE-RES) registrert i Sverige og en Danmark, så det å snakke om "våre" og "deres" ut fra registrering blir litt feil. Men du har rett i at flytypene ikke er helt likt fordelt, f.eks. er det mange flere 737-600 i Sverige enn i Norge.
 
Er det denne som blir "døpt" Benedicte Viking?
Står i siste Scanorama at en helt ny 737-800 kalt Benedicte Viking vil bli levert fra Boeing i løpet av April.
 
Re: LN-RGA

Hvor Mange NG maskiner har SAS nå?
Er det ikke fortsatt slik at SAS faktisk har flere NG enn DY?
 
Back
Top