Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-03-2012, 11:08   #1
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Danmark Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Skal i mai fly fra Oslo via Kastrup til Århus og ser at jeg har 1 time og 30 min på Kastrup. Er dette god nok tid? For jeg må vel hente ut bagasjen og ta den gjennom tollen før jeg går over til T1 (Innenriskterminalen) Og er det langt og gå fra T3 til T1 på Kastrup?
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:16   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

1,5 er mer enn nok. Tollbehandling i Danmark skjer på endeling ankomst flyplass, så du slipper å hente ut bagasjen på CPH og ta den gjennom tollen.

Hvor langt det kommer an på hvilken pir du parkerer fra. Ankommer du på C eller D. Det veldig langt, på B litt langt og fra pir A ganske kort. T1/innenriks er vel egentlig er "forlengelse" av den ene a-piren
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:18   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Selv med connection fra Gate D4 til A32 går det greit.
Er du doven går du ut og tar bussen over til T1. Det går sjuttelbuss der hele tida.
Og som en-eller-annen sa, så behøver du ikke å ta ut baggasjen før du er helt fremme.

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:21   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

Som Someone skriver, så er 1,5 time mere end rigeligt på CPH.

Har du sammenhængende billet, så checker du bare bagagen ind helt til AAR og slipper for at hente den ud i CPH - enkelt og nemt.

T1/Indenrigs hænger sammen med de øvrige terminaler. Det tager vel 10 min at gå derover - afhængig af hvilken gate du kommer ind på. Du kan også vælge at gå ud af lufthavnen og tage shuttlebus, men tidsmæssigt er der nok ikke sparet noget på det.

God tur.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:24   #5
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
1,5 er mer enn nok. Tollbehandling i Danmark skjer på endeling ankomst flyplass, så du slipper å hente ut bagasjen på CPH og ta den gjennom tollen.

Hvor langt det kommer an på hvilken pir du parkerer fra. Ankommer du på C eller D. Det veldig langt, på B litt langt og fra pir A ganske kort. T1/innenriks er vel egentlig er "forlengelse" av den ene a-piren
Oki takk så da skjer tollbehandlingen i Århus. Regner med at det ikke tar alt for langt tid å få kofferten der. Da jeg fra Kastrup til Århus skal fly en CRJ200 som jo ikke akkurat er så veldig stor.

Er rett nok Cimber-Sterling jeg skal ha fra Kastrup til Århus men det er kjøpt som gjennomgående bilett gjennom SAS, så da for jeg vel å sjekke inn hele veien til Århus allerede på Gardermoen, slik at jeg slipper å tenke på det i København.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:30   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

Intet problem at checke bagage ind hele vejen med SK/QI.

AAR er som de øvrige danske indenrigslufthavne meget hurtig og effektiv ved ankomst. Du vil sikkert ikke engang opleve en tolder, da de kun laver spot-check.

Mon ikke Ole tager imod med den røde løber hvis han er på job den dag
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:31   #7
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Som Someone skriver, så er 1,5 time mere end rigeligt på CPH.

Har du sammenhængende billet, så checker du bare bagagen ind helt til AAR og slipper for at hente den ud i CPH - enkelt og nemt.

T1/Indenrigs hænger sammen med de øvrige terminaler. Det tager vel 10 min at gå derover - afhængig af hvilken gate du kommer ind på. Du kan også vælge at gå ud af lufthavnen og tage shuttlebus, men tidsmæssigt er der nok ikke sparet noget på det.

God tur.
Tusen takk for info folkens. Et annet spørsmål. Siden jeg ikke må gjennom toll, kan jeg gå fra T3 til T1, uten å gå ut av sikkert område. Eller må jeg gjennom ny sikkerhetskontroll for å komme inn på T1?
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:34   #8
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

Mener du kan komme til T1 uden at skulle igennem ny sikkerhedskontrol. Lang tid siden jeg har haft connection på CPH (normalt min start/slut destination). Hvis du taget shuttlebus, så skal du igennem security igen i T1, men det plejer at være overstået på ingen tid.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:41   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Tusen takk for info folkens. Et annet spørsmål. Siden jeg ikke må gjennom toll, kan jeg gå fra T3 til T1, uten å gå ut av sikkert område. Eller må jeg gjennom ny sikkerhetskontroll for å komme inn på T1?
Jo, det er tollsone mellom T1 og T2. Det er dog ikke alltid det står noen der. Men jeg har faktisk opplevd å bli stoppet og kontrollert der en gang. Dvs bare håndbaggasjen. De gangene jeg har reist videre innenriks har jeg aldri opplevd at det har vært noen tollere på ankomststedet.

Spørs om ikke kofferten blir gjennomlyst av tollerne på CPH, og har du noe snusk der, blir du helt sikkert ropt opp før avgang fra Kastrup.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 11:45   #10
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Jo, det er tollsone mellom T1 og T2. Det er dog ikke alltid det står noen der. Men jeg har faktisk opplevd å bli stoppet og kontrollert der en gang. Dvs bare håndbaggasjen. De gangene jeg har reist videre innenriks har jeg aldri opplevd at det har vært noen tollere på ankomststedet.

Spørs om ikke kofferten blir gjennomlyst av tollerne på CPH, og har du noe snusk der, blir du helt sikkert ropt opp før avgang fra Kastrup.
Hehe ingen fare for det.

En annen ting, med SAS kan man jo på nett velge sete 22 timer før avreise. Og jeg ser at det kan man hos Cimber Sterling og. Men mitt spørsmål er da, hvis jeg går på nett hos SAS og velger sete til København, kan jeg da samtidig få velge sete videre med Cimber sitt fly til Århus.

Ellers tusen takk alle sammen for hjelpen.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 12:12   #11
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Du skal kunne sjekke inn hele veien (og velge sete) online hos SAS.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 12:12   #12
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Højst sandsynligt ankommer dit SAS fly til en af B gatene og så har du som tidligere nævnt i tråden ca en 10 minutters gå tur til indenrigs området (A25-A32). Du kan gå direkte fra din ankomst gate fra Oslo til Aarhus gaten uden ekstra sikkerheds eller toldkontrol. Så hvis dit Oslo fly ankommer til tiden , har du masser af tid.
Men vær lige opmærksom , hvis du kommer helt ned til hovedområdet i indenrigsterminalen v gate A32. Fortsætter du lige ud kommer du igennem slusen og så er du pludselig landside ! Følg bare gangen mod venstre så forbliver du airside.
Du sparer i alt fald ikke tid ved at gå landside og tage terminalbussen til T1. Det vil være næsten en ligeså lang gåtur til bustoppestedet (på Hilton siden) som at gå direkte til indenrigsgatene. Dertil kommer den ekstra sikkerhedskontrol når du skal airside igen.
pingo is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 12:40   #13
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Du skal kunne sjekke inn hele veien (og velge sete) online hos SAS.
Takk høres bra ut
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 12:41   #14
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Højst sandsynligt ankommer dit SAS fly til en af B gatene og så har du som tidligere nævnt i tråden ca en 10 minutters gå tur til indenrigs området (A25-A32). Du kan gå direkte fra din ankomst gate fra Oslo til Aarhus gaten uden ekstra sikkerheds eller toldkontrol. Så hvis dit Oslo fly ankommer til tiden , har du masser af tid.
Men vær lige opmærksom , hvis du kommer helt ned til hovedområdet i indenrigsterminalen v gate A32. Fortsætter du lige ud kommer du igennem slusen og så er du pludselig landside ! Følg bare gangen mod venstre så forbliver du airside.
Du sparer i alt fald ikke tid ved at gå landside og tage terminalbussen til T1. Det vil være næsten en ligeså lang gåtur til bustoppestedet (på Hilton siden) som at gå direkte til indenrigsgatene. Dertil kommer den ekstra sikkerhedskontrol når du skal airside igen.
Takk da satser jeg på å gå gjennom terminalene.

Og jeg kan gå slik at jeg slipper sikkerhetskontrollen motsatt vei og, da jeg skal hjem igjen?
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 13:13   #15
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Takk da satser jeg på å gå gjennom terminalene.

Og jeg kan gå slik at jeg slipper sikkerhetskontrollen motsatt vei og, da jeg skal hjem igjen?
Ja, det kan du !
pingo is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 13:17   #16
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Ja, det kan du !
Takk, det spisestedet KOkpit det ligger på Airside det?
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 13:18   #17
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Takk, det spisestedet KOkpit det ligger på Airside det?
Ja - og det er absolut ikke noget særligt....
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 13:43   #18
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Ja - og det er absolut ikke noget særligt....
Men er vel og eneste med mat/drikke på T1 vel. Er det noe bedre alternativ å stoppe innom et av stedene på T2 eller T3?
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 14:04   #19
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Men er vel og eneste med mat/drikke på T1 vel. Er det noe bedre alternativ å stoppe innom et av stedene på T2 eller T3?
Meget bedre at stoppe i T2/T3. Evt. Takeaway morgenmad fra Lagkagehuset i T2.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 14:51   #20
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Meget bedre at stoppe i T2/T3. Evt. Takeaway morgenmad fra Lagkagehuset i T2.
Takk, når jeg kommer av flyet på T3. Kommer jeg da sånn rett inn i avgangshallen, slik at det er lett å bare gå til T1?
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CPH Kastrup evakueres jameson82 Småprat 21 18-12-2015 00:18
Ny Ryanair-base: København SQ321 Flyforum 71 21-04-2015 15:33
CPH Express - Fast track på Kastrup Solvi Småprat 7 16-05-2012 04:33
55 minut transfer på kastrup senjamann Reiseforum 8 01-04-2012 12:41
SAS og Kastrup samarbeider om bedre transfer MartinL Flyforum 99 02-03-2010 20:50


All times are GMT +2. The time now is 14:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.