Ut- og ombygging av Bodø Lufthavn

orhel

ScanFlyer Blue
Ut- og ombygging av Bodø Lufthavn

Bodø Lufthavn bygges ut med 640 km2. Sikkerhetskontrollen flyttes og hele 2. etg blir "airside". Taxfree-arealet dobles og det kommer nye aktører på salg og servering. SSP er dermed ute etter nesten 40 år. Prosjektet har en prislapp på 40 millioner og skal stå ferdig i oktober.

Nye aktører:
Travel Value
Restaurant 2.etg - Blender AS - Food Factory (inkl Peppes Pizza)
Pub 2.etg - Blender AS - Brygghuset
Bokhandel 2.etg - Reitan Servicehandel - Narvesen (egen bokavd)
Kiosk 2.etg - Reitan Servicehandel - Narvesen
Kiosk 1 etg - Reitan Servicehandel - Narvesen

Tror dette kan bli bra jeg, men det skal jo i grunn ikke så mye til for å forbedre dagens tilbud som er noe begrenset.

http://www.avinor.no/lufthavn/bodo/..._OG_SERVERING_VED_BODØ_LUFTHAVN&id=181-142042

Re: Ut- og ombygging av Bodø Lufthavn

Trist at de tar bort puben. Og ennå mer trist at man da ikke får tilgang til balkongen utenfor som er utmerket for å følge med på hva som skjer på tarmac.

En liten illustrasjon lagt ut i dag
Ombygging%202.%20etasje.png

Den gamle trappen som tidligere ledet ankomstpassasjerer ned til bagasjebåndene vil bli åpnet igjen.

Bra denne åpnes igjen, da mange som kommer til Bodø for første gang ikke helt skjønner hvor de skal gå for å komme til bagasjebåndene...

http://www.avinor.no/lufthavn/bodo/omoss/_presse/_nyhetsarkiv?VI_BYGG_OM_FØR_DÆ!_&id=181-144007

Last edited:

Typisk tegn på at det er sent på kvelden, men jeg går ut fra at lufthavna ikke blir bygget ut med 640 kvadratkilometer, sliter også med å tro på at de bygger ut med 640 000 kvadratmeter.. Er det så enkelt som at de bygger ut med 640 kvadrat??

Anyway, kan sikkert være greit med litt fornying/utbedringer på BOO!

Se der ja, en liten leif. 640 kvadratmeter skal det være :spin

Rævva mobilbilder, men slik ser det ut nå:

Sitter på BOO nå, og la merke til at de gamle gatene ute på 'vingene' synes å være tatt ut av bruk. Er dette på grunn av at det er umulig å ta seg ut dit etter sikkerhetskontrollen? Eller var det rett og slett ikke bruk for dem? Hva er det ute i fde fløyene i dag?

Synes for øvrig de godt kunne spandert på seg noen nye gulvfliser og benker når de først var i gang med ombygging.

Jeg tror de driver med ombygging, så de kommer nok i bruk igjen ganske snart. Gate 20 er i hvert fall omtrent klar, og jeg antar 12 følger etter.

Jeg tror de driver med ombygging, så de kommer nok i bruk igjen ganske snart. Gate 20 er i hvert fall omtrent klar, og jeg antar 12 følger etter.
Ankom på gate 12 i går. Måtte ut, gjennom sikkerhetskontroll og tilbake til samme fly via gate 13 for å komme meg videre. De kunne godt ha sluppet oss inn på gate 13 synes jeg - sikkerhetskontrollen er ikke SÅ stas...

Sitter på BOO nå, og la merke til at de gamle gatene ute på 'vingene' synes å være tatt ut av bruk. Er dette på grunn av at det er umulig å ta seg ut dit etter sikkerhetskontrollen? Eller var det rett og slett ikke bruk for dem? Hva er det ute i fde fløyene i dag?

Synes for øvrig de godt kunne spandert på seg noen nye gulvfliser og benker når de først var i gang med ombygging.

Tro det eller ei, men benkene er fredet!

Back