• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Stem på din halehelt - Kontroversielt resultat eller ikke?

Re: Stem på din halehelt

JA det har jeg så gjort,,,nomiret en..

Bjørn Wirkola......bør vel være med...
Han var den første norske skihopper jeg kan huske fra min barndom (og den eneste !!!)
Nytårs hopp fra Garmisch var jo altid med Wirkola.
Men andre bør vel nominere mange at de norske skiløbere, mænd og kvinder..
Kan kun komme i tanke om Oddvar Bråe, men der var kvinde der vandt 4 x guld ved et VM i Oslo for nogle år siden...husker bare ikke navnet.

Hilsen Ole
Hilsen Ole

Bjørn Wirkola er vel fortsatt blant oss. ;) Husk at heltene må være døde.

Ikke bare er Bjørn Wirkola i levende live, men han er heller ikke fra Oslo, da man her skal finne en helt fra Oslo

Stemte også på Jokke

OK det var ikke sådan jeg opfattede det, men min stemme går så til Grete
Hilsen Ole

Nå kan du stemme på hvem du vil ha som Oslos halehelt hos DY. Grete Waitz ligger selvsagt godt an:

http://www.halehelter.no/

Eventuelt Bergen, Trondheim eller Stavanger.

Dagens stemme gikk til Jokke for min del. I morgen får man gi en til Tordenskiold.

Artig at man nå får ta del i nominasjon og valg, selv om det kun er for en begrenset periode.

Da har jeg stemt på jokke. Blir spennende å se om han vinner, og om Norwegian da setter han på halen. Ellers så synes jeg det er intresant at de som er nominert av komiteen blir så kraftig profilert. Det betyr vel at man egentlig ønsker seg en av disse.....

Ser at vi i Oslo er flinkere til å stemme på våre egne kandidater enn de DY selv har nominert. I Oslo leder Bolle foran Jokke, mens det er DY-kandidater som leder i de andre byene

Det er vel en del kampanjer i gang rundt om, tenker jeg. Fikk nettopp en oppfordring fra partiet jeg er medlem av på Facebook...

... når det gjelder Jokke så lurer jeg litt på om familien vil ha ham på en flyhale. Men det hadde jo vært moro.

Det er vel en del kampanjer i gang rundt om, tenker jeg. Fikk nettopp en oppfordring fra partiet jeg er medlem av på Facebook...

... når det gjelder Jokke så lurer jeg litt på om familien vil ha ham på en flyhale. Men det hadde jo vært moro.

Christopher Nielsen har sagt tydelig ifra på Facebook om dette:

Hei kjære Jokke-fans…

Ikke forstår jeg hvorfor det er så stas å gi Norwegian og han kjipe kapitalisten Kjos masse kred ved å utstyre jævla haleroret på et av de forurensende blikkboksene hans med Joachims likhet. Syns det er en forsimpling og utvanning av hans minne og hans verk, og siden vi sier konsekvent nei til alle forespørsler om reklame, hvorfor si ja til dette? Før eller siden, skulle dette faktisk bli aktuelt, så blir vi (Joachims nærmeste) spurt om hva vi syns om det, og da blir det et stort rungende nei fra vår side, så dere kan like gjerne avslutte denne kampanjen med en gang. Beklager å spolere festen, men slik står altså den saken…

Mvh,
Christopher Nielsen

Jeg tror ikke det er noe sjakktrekk med politikere på halen og innlegget til AirbusTrond bekrefter det.

Synes Arnie "Skiffle Joe" Norse passer bra til Norwegian. "Yeeha" og trampeklapp når de lander liksom.

For en i SVG tror jeg min stemme vil gå til Lende'n:lol:

Den gangen Lars H. Lende begynte å gjøre seg bemerket i 20-årene var
jeg selv skolegutt. Men jeg fikk etterhvert sympati for den originale
mannen, som jeg følte var besjelet av en god tankegang, et fint medmenneskelig
hjertelag og en brennende trang til å gjøre noe positivt for andre.

Da har jeg gitt min stemme. Som Kongsbergbeboer var valget enkelt. Det måtte bli Birger Ruud. Det står at personen skal være fra Oslo region. Er jo ikke lange biten fra Kongsberg til Oslo så vi satser på at Kongsberg hører til i den regionen. Hans prestasjoner i hoppbakken (og også alpinbakken) taler for seg. Han sterke posisjon vises også ved at han var den første idrettsutøver (og eneste utenom Grete Waitz) som er begravet på statens bekostning.

Back