Fly med Widerøe uten å betale en krone

Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Aiaiai, what's up? Jeg har egentlig "pause" fra facebook. Men nå ble jeg veldig nysjerrig.

Har ikke funnet ut av hva det er enda jeg... :( Sjekka både TRF-BGO/TRD/CPH å finner ikke noe spenende der i allefall.

Norwegian har innstilt morgenflyvningen BGO-TRF-TRD:(

Har ikke funnet ut av hva det er enda jeg... :( Sjekka både TRF-BGO/TRD/CPH å finner ikke noe spenende der i allefall.
Her har Widerøe et stunt som går på, rekker du ikke Norwegians avgang av en eller annen grund, flyr du gratis med Widerøe " helt genialt!!!
Se reklamefilmen på forsiden av sb.no

Passet jo bra for Norwegian-kundene som ikke fikk fly i dag da ...

"Nå kan du fly med Widerøe til og fra Torp uten å betale oss en krone!"
www.wideroe.no/torp

Fly med Widerøe uten å betale en krone

Widerøe har gir deg nå muligheten til å fly gratis med dem hvis du mister en Norwegian flight av ulike årsaker.

Les mer og se en morsom video: http://www.wideroe.no/torp

Kampanjedetaljer:

Tilbudet gjelder i perioden 5. mars tom 30. april 2012
Tilbudet gjelder strekning
Torp-Bergen
Torp-Trondheim
Bergen-Torp
Trondheim-Torp
Gjelder alle typer billetter på rutene over, for deg som har billett med Widerøe eller Norwegian.
Du kan benytte deg av tilbudet ved personlig henvendelse til Widerøes/SAS billettkontor på Torp, Flesland og Værnes. Det er ikke mulig å booke om via andre kanaler (f.eks. telefon eller online).
Ombooking gjelder på nærmeste flight / avgang samme dag på samme strekning så sant vi har et ledig sete, dvs. at du kun kan benytte deg av tilbudet samme dato og strekning som du allerede har billett for.

En veldig morsom kampanje av Widerøe. Ingen tvil om at de vil spille på DYs forsinkelser og kanselleringer på disse rutene. Tommelopp!

OBS! Er klar over at denne allerede er nevt i en tråd på flyforumet, men jeg mener denne fortjener en egent tråd.

Re: Fly med Widerøe uten å betale en krone

Morsomt og litt uvant markedsførings konsept

Passet jo bra for Norwegian-kundene som ikke fikk fly i dag da ...

"Nå kan du fly med Widerøe til og fra Torp uten å betale oss en krone!"
www.wideroe.no/torp

Ganske frekt! :-) Synd eg har flytta frå området rundt TRF. Vert spennane å sjå kva svaret frå DY blir.

Forresten, kom til å tenke på 1 ting:
Dersom man har en full flex billett med DY, velger Widerøe, så vil jo ikke billetten bli belastet kortet(siden dette gjøres ved ombordstigning på DY), betyr det da at man i utgangspunktet flyr gratis med WF i denne perioden?

Forresten, kom til å tenke på 1 ting:
Dersom man har en full flex billett med DY, velger Widerøe, så vil jo ikke billetten bli belastet kortet(siden dette gjøres ved ombordstigning på DY), betyr det da at man i utgangspunktet flyr gratis med WF i denne perioden?

Ja da flyr du gratis, hvis jeg har forstått det riktig.
Du får ikke garantert plass, men settes på standby.

Hmm dette inviterer jo til litt gambling - man kan kjøpe en billett med DY til 99 kr, bevisst komme til flyplassen for sent, og siden marsjere opp til WFs skranke og be om gratis transport (gitt at WF har plass). Spesielt attraktivt på BGO/TRD-TRF der DY flyr lovlig tidlig klokka 06.30...

Nå har ikke WF "over dobbelt så mange avganger" på TRF-TRD-TRF, så det er vel litt å smøre på..

Nå har ikke WF "over dobbelt så mange avganger" på TRF-TRD-TRF, så det er vel litt å smøre på..

Vel, om du sjekker Torp.no vil du se at DY har 2 avganger og ankomster, mens WF har 4... Og det er jo dobbelt så mye det..))

WF har 4 1-345--, som da altså ikke er over dobbelt så mange.
På en uke er det DY 12, WF 23 ;)

Synes DY synker veldig dypt i en artikkel i Tønsberg Blad. Først vet de ikke hva de skal svare på Widerøe sitt stunt og må ringe tilbake til journalisten senere, og da lirer de av seg (min utheving):

– Vi lurer litt på hvem som skal betale for disse såkalte gratisbillettene, skattebetalerne eller nordlendingene? Det koster å fly fra Torp til Bergen og Trondheim, sier Sandaker-Nielsen.

.....

– Vi registrerer at Widerøe tar konkurransen fra oss på alvor, og at de med SAS i ryggen prøver å skremme oss bort fra Torp, slik at de igjen kan gå tilbake til sine skyhøye monopolistpriser. Vi er opptatt av at det er konkurranse på Torp slik at passasjerene kan fly billig, sier Sandaker-Nielsen.

Hvem er det som sponser DY sine billetter til 99 kroner? Forsvaret som jo har kontrakt med DY? Samme prinsipp som å mene at skattebetalerne betaler for dette WF stuntet.

DY burde klart å ta dette med litt mer humor....desperate?

Back