Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-02-2012, 12:30   #1
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Turkish til BKK i biz

Takket være dette utmerkede forum og i særdeleshet Reiseforum ble jeg oppmerksom på Turkish sine svært gode biz-priser til Bangkok. Tidligere hadde de vært nede på 10k, men denne gangen var de helt nede på 8k, noe som er mulig for en vanlig lønnsmottaker å kunne unne seg. Det er vel nærmest "vanlig eco-pris", ser man et år eller to tilbake. Var derfor ikke sen om å få ordnet meg fri og tenkte at BKK kan være et utmerket utgangspunkt for litt av hvert, selv om jeg ikke er noen stor tilhenger av Thailand som feriemål, med unntak av viktige saker som sol, varme, rimelig drikke og noe av verdens beste mat.

Avreise var onsdag 8. februar. Jeg startet med vanlig jobbedag, men tok etter hvert Flytoget ut mot OSL. Turkish-skranken var lengst borte, men det var ingen kø og jeg fikk raskt sjekket inn. Jeg hadde på forhånd sjekket mulighetene for valg av sete, og jeg fikk beskjed om at det kunne ordnes sju dager i forkant. Jeg sendte en mail seks dager før, men fikk ikke svar før dagen før avreise. 2C lot seg ordne OSL-IST, mens bare 1D var ledig IST-BKK, ble det påstått. Det siste et lite irritasjonsmoment før reisen startet...

Så bar det opp i loungen der jeg knapt hadde drukket et kvart glass hvitvin før Dagsrevyen kom på besøk. Jeg tenkte det var litt pussig, for det er jo ikke så sjelden at forummedlemmer frekventerer denne delen av flyplassen. Men så viste det seg altså at det var SAS-ansatte som skulle intervjues. Et lite oversiktsbilde fra Dagsrevyen kan imidlertid dokumentere at undertegnede satt på sin plass og leste sin avis.

Ble 1,5 glass hvitvin og litt vann før jeg gikk gjennom passkontrollen, der kontrollanten allerede så at jeg skulle til IST ved hjelp av boardingkortet som var 1/4 synlig i skjortelomma. På forhånd var det satt opp en A320 på denne avgangen. Men som så mange har sagt - Turkish bytter ofte - og denne gangen til en 737-800. Hadde håpt på to-setere der framme, men skjønner at de fleste 737 ikke har dette, men blokkert midtsete.

Boarding ørlite etter tid. Måtte konstatere at det var blokkerte midtseter og en gyselig turkis(h) farge på setene. Dog var det god plass, og jeg fant ingen spesiell grunn til surmuling der og da. Det var fem rader satt av til oss foran gardina og vi utgjorde til sammen fire personer. Behagelig!

Et glass champagne (Gosset) ble servert ganske kjapt - dvs man kunne også velge jus og vann. Men streng tatt... Alle valgte champagne. Sikkerhetsdemoen stod MAN U for. Greit nok, men ikke så morsomt som de selv tror. Dessuten kunne de spart seg for den irriterende "Turkish-tunen" som gikk gjennom hele demoen (annoying!). Etter hvert fikk vil tildelt våre menyer som bar bud om bra mat ! Det var meze-inspirerte forretter og valg mellom blant annet fisk og moussaka til hovedrett. Jeg skulle jo videre, så valgte meg her fisk som hovedrett.

Men først kom det godsaker i form av flere forretter og dessuten brød, salat etc. Til dette valgte jeg mer champagne. Dette ble dog noe forsinket, da flyvertinnen klarte å velte glassene over de to på første rad..... Fisken bestod av laks og den klassike "Sea Bass". Hovedretten var en liten nedtur i forhold til de fantastiske smakene i forrettene, men alt i alt et utmerket måltid - og mye mer enn forventet. Dessertkaken var også god.

Etter hvert ble det servering av kaffe og så ba man om en konjakk. Men kaffeen ble også noe forsinket, da flyverten klarte å søle kaffe på passasjeren på raden ved siden av. Noen hasselnøtter kom etter hvert fram og så bestilte jeg litt mer hvitt å drikke. Og jeg ble ikke sølt på i det hele tatt.

Det ble en behagelig tur med så få foran. Og det var ikke så veldig mange som kom fram for å gå på do eller på annen måte forstyrret en meget behagelig tur. Skulle jo selvsagt hatt et skikkelig sete, men det var god plass til knyttneven og det hele var utmerket. Underveis ble det vist en film, uvisst hvilken, for jeg bryr meg ikke om denslags.

Så var det å tilbringe noen timer i CIP Lounge før den store reisen videre. Det er vel den eneste Star-loungen på flyplassen, så vidt jeg vet. Så den er kjempestor, og således noe støyende og med en salig blanding av allslags folk. Jeg fikk lyst på et par kakestykker og kaffe - og da ble det et par kakestykker og kaffe ! - men trakk meg så tilbake til en slags "kinosal" med svært behagelige stoler der de viste noen konsertopptak med Ray Charles. Jeg tok med litt øl og varmt snacks. Tilbudet av mat og drikke var fenomenalt. Og så ble det tid til å skryte av hvor jeg satt på Facebook i mellomtiden også...

Litt sånn havltrøtt og halvpussa etter å ha vært tidlig oppe og drukket litt og spist en del, men ikke for mye, var det på tide å finne fram til gaten. Det var et stykke å gå, og ny sikkerhetskontroll. Jeg ble beordret til å ta av skoene, for øvrig.

Det var mye folk ved bussgaten. Men så slapp vi om bord i bussene etter hvert. Det var satt opp en A340-300 til denne avgangen, og jeg visste jo at disse hadde de "dårligste" biz-setene, av noenlunde samme type som SAS og LH har. Og vi parkerte ved siden av en sånn maskin, så da var det å ta til takke med det. Blant annet har deres 777 helt flate seter med mer moderne utseende. Men men, jeg hadde jo brukt opp flaksen min med den lave prisen!

Sete 1D er absolutt ikke det beste, kanskje snarere det dårligste om bord. Man sitter rett foran "baren" - en slags åpen galleyløssning, der flaskene settes opp - men det fungerer ikke som en bar for passasjerene - mer som en arbeidsplass. Synlig for alle. Det kan umulig være noen kjekk løsning for de som arbeider om bord heller. Dessuten har de to fremste radene i midten heller ikke egen "luftehylle" over seg (man kan altså ikke spurte seg full av friskluft i ansiktet, noe som var ønskelig der og da, for det var litt klamt om bord).

Biz ble nesten helt full, men jeg observerte at noen bekjentskaper ble plassert fra hverandre og etter litt omrokkeringer ble setet ved siden av meg ledig, hvilket gjorde det litt mer behagelig. Dette varte imildertid ikke lenge - for midt under måltidet mitt dukket det opp en passasjer fra det store intet (blindpassasjer?!) og ble tildelt plassen av flyverten. En eco-passasjer som fikk oppgradering av noen grunn, virket det som. Han la seg til å sove og sov hele veien.

Vi spoler litt tilbake igjen: Våte varme kluter og champagne ble del ut. Jeg satte meg til å observere det hele. Etter hvert dukket det opp en kokk, hvis første oppgave var å dele ut små plater med God-Godiva-sjokolade. Det virket betryggende at de hadde egen kokk om bord - maten hadde jeg hørt så mye bra om fra før.

Etter at vi behagelig hadde tatt av, ørlite etter tiden kom det en dame rundt og tok opp bestillinger - på drikker før maten - viste det seg å være. Litt mer champagne på meg. Dette ble delt ut på en tralle etter at alle hadde bestilt. Så det tok litt tid. Påfallende mange andre valgte whisky. Jeg trodde kanskje at vi skulle få menyene først... Men disse kom rett etter. Men duverden: Det var en svær sak, delt inn i tre - første halvside viste varme drikker, den hele midtsiden viste kveldens meny (og navnet mitt stod øverst på lista), og den siste halvsiden var frokostmenyen som vi skulle krysse av for. I tillegg kom en egen vinmeny!

Det er litt vanskelig å gjøre fullt ut rede for alle rettene. Det var meze-varianter med blant annet mye friske urter, det var dessuten mye abergine og lignende godsaker. Dette var for alle.

Så kom "hovedforretten" som var valg mellom to alternativer. Så var det klart for suppe, en "Weddings soup" - en litt merkelig hvit suppe med biter av lam. Deretter kom hovedretten, der jeg valte biff. Etter dette var det frukt og desserter fra tralle - i atskillige varianter, i tillegg til dette ost på fatet ! Etter denne trallen kom en ny tralle, denne gangen med kaffe, te, konjakk etc - dessuten flere småkaker!

Det hele smakte rett og slett utmerket. Biffen var mør og smakte skikkelig godt kjøtt. Det var bare å lene seg tilbake og nye biz-opplevelsen. Men det er en stor innvending i det hele: Vinmenyen ble delt ut og så ble det ikke spurt noe mer om vin! Da hovedforretten kom hadde jeg bare en slurk igjen av champagnen, og måtte mase meg til mer. Enda verre var det da biffen kom - jeg hadde ikke noe rødvin i glasset, og det var vanskelig å få tak i noen til å bestille. Man kunne huke tak i noen når de passerte, eller man kunne ringe...

Maten kom "bakfra", og ble delt ut til hver enkelt etter hvert - men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke ved utlevering av maten enkelt kunne spørre hva man ønsket å drikke til, eller at man organiserte dette i forkant?! Det virket som det var 4-5 personer som styrte det hele, men at flere av dem samtidig delvis jobbet bak gardinen. De framstod som svært maskinaktige og dessuten stresset, med hurtig gange fram og tilbake. Man hadde nærmest dårlig samvittighet for å be om noe.

Dessuten virket de svært lite bevisste på hvilken vin de serverte - etter bestilling gikk de fram i den synlige baren og lettet på flere flasker før de fant den rette. Kunne de ikke merke seg dette på forhånd og sette seg inn hva de skulle servere?! Faktisk ble jeg temmelig stresset og lettere irritert over dette - det hele var temmelig masete, lite hyggelig og lite personlig. Her er det rom for store forbedringer!!

Det slår meg at de har tatt litt vann over hodet med all denne maten - det hadde vært bedre med et litt nedjustert antall retter og at man heller fikk litt mer avslappet service. Det er i alle fall min konklusjon, inntil de klarer å få dette bedre og mer strømlinjeformet.

...fortsetter:
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 12:31   #2
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Turkish til BKK i biz

Etter hvert ble jeg trøtt og det var på tide å prøve setet. Var i utgangspunktet skeptisk til denne typen seter, og det var om lag som forventet: Greit, men ikke noe perfekt. Faktisk likte jeg meg best i "bakoverlent sittestilling". Det var problemet med underholdningssystemet under hele turen, og jeg observerte faktisk ingen se film. Jeg brydde meg ikke så mye, for jeg hadde med "Moby Dick".

Men noen timers søvn ble det jo, så helt ille var det ikke. To timer før ankomst BKK startet etter hvert utdelingen av den bestilte frokosten. Først det kalde, og så kom det varme som var bestilt og spesialtilpasset. Men igjen opplevde man noe av den samme forvirrede servicen, jeg måtte vente temmelig mange minutter på brødservering. Maten ble tildelt etter hvert som folk våknet. Men helt klart: Terningkast seks for frokosten!

Etter en rolig og fin tur var det etter hvert landings i BKK. Vi var vel ørlite forsinket, men jeg hadde god tid videre. Vi fikk ingen priortert ved innreise, slik jeg har sett andre har fått. Det var litt kjipt, for køen var uendelig lang og treg.

Oppsummert: En bra tur med Turkish. Maten står definitivt i høysetet - dette er en satsing fra deres side. Men for å være biz synes jeg det ble mye mas foran. Kokken fløy fram og tilbake (blant annet for henting av noe stativ-greier), og det var hyppig rask gange av kabinpersonellet forbi setet. At man må sitte så lenge å vente på å få vin til rettene er håpløst - og det virket ikke å være noen rutine på når passasjerene skulle bestille og å få servert dette. Men får Turkish dette på plass, roer seg litt ned - så kan de kanskje en gang i fremtiden klare å komme med spørsmålet om hvilken vin man vil ha, eller om man ønsker påfyll..... Og sågar kan de kanskje ofre et smil eller en humoristisk kommentar?

BURMA KOMMER I EGEN RAPPORT.

Last edited by AirbusTrond; 27-02-2012 at 15:40.
Old 27-02-2012, 13:38   #3
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Spennende! Ser frem til fortsettelsen, og ikke minst bildene!
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 15:21   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Dette er turkis(h):

østen 007 by DrSBUS, on Flickr
Old 27-02-2012, 15:24   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

østen 006 by DrSBUS, on Flickr

Menyen.

østen 008 by DrSBUS, on Flickr

Forretter og kake. Nydelig aubergine med løk på toppen!

østen 009 by DrSBUS, on
Flickr

Fisken - ikke all verden, nei...
Old 27-02-2012, 15:28   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Så var det videre til det store flyet. Min plass, rett ved "baren":

østen 019 by DrSBUS, on Flickr

Lite lesbar dessverre, men duverden. Her var det mye:

østen 021 by DrSBUS, on Flickr

Forretter. Til og med den vinbladsgreia smakte godt:

østen 023 by DrSBUS, on Flickr

Biffen, som fikk vente på rødvinen sin:

østen 024 by DrSBUS, on Flickr

Lite sunt her. Det var sikkert 20 slag kaker, frukter og oster å velge i. Sitronterten var nydelig, baklava likeså - men begynte å bli mett og trett:

østen 025 by DrSBUS, on Flickr
Old 27-02-2012, 15:40   #7
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Etter å ha besøkt Phuket, Yangon og Bangkok var det på tide å ta drosje ut til BKK og dra hjem til hverdagen. Var på plass på flyplassen knappe fire timer før avgang og det var allerede åpnet for innsjekk. Ingen kø å spore på det tidspunkt. Og i liket med på OSL holdt Turkish til lengst borte... Denne gangen ble det utdelt en lapp som gav "fast track", som lå rett ved. Så det gikk smertefritt å komme seg gjennom både sikkerhetskontroll og immigration. Utmerket!

Kjøpte meg en fin-fin lommebok for resten av småpengene. Så bar det opp i Thais lounge, der jeg inntok litt småvarmt - små canapeer, terter og litt kyllingryte. Dog ville jeg ikke mette meg før den forventede matfesten om bord. Et par G&T ble det også plass til. Perfekt mikset av meg selv!

Denne gangen hadde jeg et ørlite håp om å få noe annet enn A340 med det gamle interiør, men ved gate var det bare å konstatere at det var samme gamle traveren. Imidlertid hadde jeg denne gangen sete 3E, som er vesentlig bedre enn 1D. Også denne gangen var det forsyne meg helt fullt på biz.

Litt av den samme litt oppjagede og stressede stemningen blant kabinpersonalet slo meg med en gang. Det stod en ved inngangen og jeg hadde E, og trodde da jeg skulle gå "rundt", men hun bare sa jaja og virket for opptatt med noe annet. Denne gangen var det to kokker som vise seg der framme, og jammen virket det ikke som det var søl. Og skuffelsen var stor over at det ikke ble servert noe som helst champagne eller annet drikke før vi var i lufta ! Faktisk - det gikk to timer fra jeg kom om bord til jeg hadde noe glass i det hele tatt.

Faktisk var det da en før-middagen-drikk vi fikk først, og det tar tid når de først skal gå rundt å spørre hver enkelt, og så tar de faktisk og deler ut en og en drink. Det må da være mye enklere å greiere å gå rundt med en tralle 1-2 runder i stedet for å stresse på denne måten. Delvis samtidig begynte en av kokkene å gå rundt å ta opp bestillinger fra menyen. Dermed var det plutselig 3-4 personer som styrte på samtidig, og den andre kokken fløy fram og tilbake. I det hele tatt ble jeg ganske fort klar over at første gangs opplevelse av stress og oppjaget stemning kom til å sette en demper også på denne opplevelsen.

Loungen og min perfekte GT:

østen 086 by DrSBUS, on Flickr

Menyen er pmfattende. Fra venstre - varme drikker, i midten hovedrettene - til høyre frokostmenyen.(Jeg har huket av her, noe som ikke er nødvendig, men praktisk når kokken kommer å tar opp bestilling) I tillegg ble separat vinmeny delt ut:

østen 087 by DrSBUS, on Flickr

Last edited by AirbusTrond; 27-02-2012 at 19:21.
Old 27-02-2012, 19:39   #8
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Først kom så brettet med meze og "hovedforrett". Den observante leser vi se at jeg ombstemte meg mht forrett og gikk for reker:

østen 088 by DrSBUS, on Flickr

Og denne gangen var jeg påpasselig å ba om drikke i det retten ble levert. Jeg ba om en Chablis til rekene av samme dame som leverte maten. Men hun glemte det - og jeg fikk ikke noe å drikke.

Dermed måtte jeg vente til nestemann passerte - jeg ba om Chablis nok en gang, men det som skjedde var at jeg fikk et nytt glass Champagne! Og for første gang i livet ble jeg litt sur over å få Champagne!

Hovedretten tror jeg er en slags "signaturrett":

østen 090 by DrSBUS, on Flickr

Kjøttet var litt tørrere enn forventet, men smakte bra! Til dette ville jeg ha en Bordeaux (Medoc). Jeg ba uttrykkelig om dette før jeg fikk maten. Men dama som glemte Chablisen lette rundt overalt uten å finne flaska, så det ut som (jeg observerte jo dette i baren der framme) - og så fikk jeg et glass - ja, av alle ting: Portvin !!

Letter frustrert (og irritert over at jeg kanskje måtte spise kjøtt uten vin også denne gang....) huket jeg fatt i "Champagne"-mannen og jeg fortalte at jeg ba om Medoc men fikk portvin, som jeg kunne drikke senere. Han forsøkte da å finne Medocen, men lette også en del - fant den ikke. Disse to tilsammen brukte nærmer ti minutter på sin tid etter å lete etter en av fire rødviner på menyen. Hvordan er det mulig? Jeg ba om den tyrkiske og fikk den ganske kjapt - og rett før kjøttet kom.

Jeg ble dessverre for mett og klarte bare litt vannmelon og en nydelig sjokolade-banan-toffee-kake på slutten. Det var jo et par-tre oster, en rekke frukter (nydelig oppskjært) og flere kaker og desserter å velge i. Men det var nå svært mange som stod over - det så ut som de fleste bare tok litt frukt. Enda verrre var nydelige små konfektkaker som kom på tralla 10 minutter etterpå, som jeg bare måtte takke nei til. Tragisk!! Men en ørliten Hennessey VSOP ble det....

Ellers skal jeg ikke legge ut så mye. Det elektroniske funket på denne turen, men det var mye soving rundt om. Et medisinsk tilfelle skapte litt styr før maten, og det ble satt noe intravenøs væske på en person, men helsepersonellet (en eller flere leger om bord, tydeligvis) og kabinbesetningen lo en del under seansen, så så fryktelig alvorlig var det nok ikke.

Jeg hadde bestilt min frokost men sov hele veien fram og ble heldigvis ikke vekket. Selv om det nok hadde vært en utmerket frokost (trolig uten drikke..)

Vi kom en knapp halvtime for sent til IST, men det gjorde ikke all verden. Jeg inntok CIP Loungen der jeg først sov 1-2 timer i "kinosalen", deretter spiste en solid frokost - for tilbudet var stort, inkludert speilegg, omeletter, allverdens frukter og bakverk. Utmerket !

Oppsummert: Jeg var direkte skuffet over å oppleve den samme oppjagede stemningen som sist. Om mulig enda verre, ettersom de ikke klarte å få tid til Champagne før start en gang. Bare et par som ba om vann og annet før avgang fikk dette. I tillegg jagde kokkene forbi flere ganger, den ene så jeg bare dele ut disse små Godiva-sjokoladene før maten. Jeg var nesten inne på tanken at det ville vært bedre å sitte langt bak i flyet å ha f.eks. en trerdader for seg selv enn å sitte der i fullt lys med denne oppjagede stemningen...

... men, selvsagt: Til denne prisen klager jeg ikke i det hele tatt. Men for de som reiser ofte kan jeg tenkte meg at de heller ville hatt mindre styr, også med maten - og at de tonet litt ned alle valgmulighetene og forsøket på "personlig service" mht drinker før maten etc. Ellers så det ikke ut som om noen helt forstod rutinene for hvordan og når man skullle bestille fra vinmenyene.
Old 27-02-2012, 19:49   #9
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

0615 til 1115 gikk forbausende fort med litt søvn, solid frokost, litt juice og nett, samt litt kikking i butikker. Ruslet bort til gaten der nordmenn stod i kø 1 time og 20 minutter før avgang!! Det stod "BOARDING" allerede på det tidspunktet av en eller annen grunn.

Nuvel, sikkerhetskontrollen lå slik at den dekket to gater og når dette området bak ble fylt opp var det ikke stoler til alle. Nok en gang ble det 737-800 på meg, selv om selskapet nesten hele tiden anfører A320 som den gjeldene maskin.

Boarding var kaotisk, uten prioritering av verken statuskunder eller biz-reisende. Men jeg kom meg raskt om bord og fant 2C. Innredningen her var noe annerledes og bedre, men noe merkelige "delte seter" i midten. Et par kom etter meg og snakket om at en av dem skulle ha 2A, men valgte i stedet 3C i håp om at ingen andre kom. Det gjorde det jo - og vedkommende var ikke særlig villig til å bytte sitt sete 3C mot 2A. Jeg tilbudte meg imilertid å hoppe ut mot vinduet, slik at det ordet seg...

... helt på tampen ble også setene 1A og 1C fylt opp. Rett og slett ble hele rekka fylt opp foran gardina, men altså med ledig midtsete. Det virket fullt også bak i flyet - men så var jo det også slutten på vinterferien for mange.

Servicen var klart bedre enn på LH. Her var det Champagne, varme tørkler - og forsyne meg - for første gang på hele turen fikk jeg spørsmål om jeg ville ha et glass til !!

Deretter var det utdeling av menyer nok en gang. Mannen ved siden av meg reiste for et statlig selskap som normalt ikke tilbyr biz, men han hadde en spesiell forbindelse denne gangen som spanderte turen. Han ble litt sjokkert da han hørte at jeg hadde betalt 8.000til BKK, mens han selv hadde betalt 11.000 til IST med connection til en mindre by i Tyrkia.

Solid forrett nok en gang:

østen 092 by DrSBUS, on Flickr

Lammekotelettene var fantastisk gode og faktisk litt rosa i midten. Spinaten og grynene ble liggende igjen. Jeg gnagde beina:

østen 093 by DrSBUS, on Flickr
Old 27-02-2012, 19:52   #10
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Det var det. Det gikk litt fort her på slutten, men tenker at bildene er det viktigste sånn på tampen. Leserne kan fort bli litt "matleie" også...

Oppsummert: Som de fleste skjønner så ga Turkish et litt blandet inntrykk. Maten er helt topp og det er mye av den. Det er mulig at det er A340s innredning og organiseringen som gjør at det blir problematisk å levere en sømløs og fin service. Men jeg synes også personellet virket litt lite avslappet, personlig og profesjonell.

Uansett - en ny tur med samme selskap frister. Men da håper jeg virkelig på en av deres oppdaterte biz-klassekabiner, som kanskje gir et litt annet preg. Skjønt - det er vel lite trolig at de kommer med lignende tilbud så veldig mange ganger. Men å betale en lapp eller to ekstra for å sitte foran på en såpass lang tur synes jeg er på grensen til fornuftig pengebruk.. . Og så vil jeg nok en gang benytte anledningen til å takke Reiseforumets mange oppdaterte medlemmer for supre tips som gjorde at jeg fikk en opplevelse jeg ikke ville ha hatt uten!

Last edited by AirbusTrond; 27-02-2012 at 20:00.
Old 27-02-2012, 21:19   #11
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Så frem til en rapport fra Turkish Airlines i biz fra de som "hoppet på" dette fine tilbudet, og der kom den gitt....

Flott skrevet TR, og fine bilder som kom til etterhvert AirbusTrond...takk skal du ha

Noe blandet opplevelse skjønner jeg, mn syntes nå det så - og hørtes ganske bra ut totalt sett...

Hvor på Phuket hadde du tilhold om jeg kan spørre?

Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 21:24   #12
Sailor
Newcomer

Takk for flott Rapport!

Reiste samme rute noen uker før deg! Og samme pris!

Sitter igjen med det samme intrykket, Dei vil levere eit produkt som dei beste, allt er tilrettelagt, men personalet mangla den rette kompetanse/instilling. Mykje virr varr og springing i kabinen, feil vin vart servert fleire ganga. Det tok også over en time frå fuglen var i lufta før første drink var servert.

Opplevelsen i allt var god, når allt går på skinner så er Turkish blandt dei beste! Reiste med 777, flotte nye fly!

Takk igjen for en flott rapport og bilder!
Sailor is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 22:12   #13
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Flott rapport.
Virker som du var maks uheldig med crewet som ikke var 100% oppegående.
Må si det frister å hoppe på et slikt tilbud hvis det skulle komme igjen.
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 22:13   #14
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Takk for flott rapport! Med den cateringleverandøren Turkish har så må jo bare maten bli bra! Er dog ikke noe særlig å sitte i Business og oppleve så mye surr og rot. Som du skriver tar de seg åpenbart vann over hodet. Har selv liknende erfaring med Turkish, men det var i Economy.
Old 27-02-2012, 22:21   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Bra lesning og satser på en rapport fra Burma etterhvert

Synd at et produkt som i seg selv er bra blir såpass trekt ned av dårlig organisering ombord hos TK
Old 27-02-2012, 22:38   #16
barca
ScanFlyer Silver

Takk for en fin og spennende rapport.
barca is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 23:19   #17
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by HS-TLD View Post
Så frem til en rapport fra Turkish Airlines i biz fra de som "hoppet på" dette fine tilbudet, og der kom den gitt....

Flott skrevet TR, og fine bilder som kom til etterhvert AirbusTrond...takk skal du ha

Noe blandet opplevelse skjønner jeg, mn syntes nå det så - og hørtes ganske bra ut totalt sett...

Hvor på Phuket hadde du tilhold om jeg kan spørre?
Har vel vært noen før meg, men noen TripReport har de ikke giddet å skrive. Det var noe blandet - men jeg nok mer kritisk enn den jevne reisende, og ikke minst mer observant - ettersom jeg reiste alene og hadde mer tid tid å se hva som foregikk. Totalt sett var det bra - men som det skrives også av andre - det er noe som er feil når de flere ganger serverer feil vin, glemmer å servere vin etc. I tillegg kan nevnes at også var få fraser som "of course, Sir!" og lignende når man bestilte - de bare hentet den vinen de trodde de skulle skjenke...

Jeg bodde på Hotel Atlas i Patong - litt bakenfor det verste utelivet, men med bare 10 minutter å gå til stranden. En ganske trafikkert vei utenfor, men utmerket sted, drevet av en ung hyggelig svenske. Pleier alltid å velge billighotell de første dagene, også justere meg opp etter hvert som behovet for å utforske dempes og behovet for å slappe av øker.

http://www.atlashotelpatong.com/

God tur!!

Last edited by AirbusTrond; 27-02-2012 at 23:22.
Old 27-02-2012, 23:21   #18
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Takker for fin rapport, er absolutt åpen for en tur med Turkish om det blir noen gode tilbud igjen. Om du samler poeng i EB, hvor mange kunne du innkassere på denne rundturen?
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 07:23   #19
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Takk for fin rapport. Sk har en del å lære på maten, men du får iallfall drikken du skal ha. Synd TK ikke pleier å ha de beste Europasetene til Oslo, de er vel på noen 737-800 og noen A321.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2012, 08:10   #20
3tflyer
ScanFlyer Blue

Har nettopp kommet hjem fra tur i C med TK. OSL - IST- BKK - HO Chi Min t/r. Stor forskjell med 777 med skikkelige liggester og hjemturen med 340 med "sklibrett". Men OK tur bortsett fra en håpløs organisering av servering av mat og drikke. Særlig på hjemturen fra BKK - IST var det rot og svært treigt. Tok nesten 1 t. 45 min. fra vi forlot gate til det første galsset med drikke ble servert. maten er jo ypperlig når den først kommer, men da er det jo lang på natt! Men dersom TK kjører flere kampansjer med priser på 8 - 10 000 er jeg ikke i tvil, det blir ny tur!!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules