LN-DYC først ut med internett

Re: LN-DYC først ut med internett

Tror det er DYG som er på de turene.

Det er hvertfall DYG som Rigmor og gjengen var ombord tidligere idag..

Egentlig også litt rart at DY har fått med seg Aasrud på dette, som vel ikke er annet enn et stort reklamestunt.

Det er vel kanskje ikke så rart, er jo hun som er "bredbåndsministeren" her i landet visstnok :)

Ser han IT og forretningsutvikling-direktøren i Norwegian sier at alle fly skal ha trådløst nett i løpet av 2012, da får de det travelt vil jeg tro...

Også her: http://www.tu.no/it/article277942.ece

Noen artige/interessante tekniske observasjoner:
Nettforbindelsen foregår via satellitt (se faktaboksen). På flytaket er antennen montert inne i en beskyttende kuppel, kalt en radome. Den har vært en utfordring i seg selv.
...
Flyet kommuniserer til bakken via den geostasjonære satellitten Eutelsat W3A.
...
Antennen kan rotere 360 grader og tilte 90 grader. Den posisjonerer seg ved bruk at flyets egne styresystemer slik at den alltid vet hvor den skal finne satellitten og gi mest mulig stabil forbindelse.
...
Alle passasjerene deler på en samlet kapasitet på 8 Mbit/s nedlasting og 256 Kbit/s opplasting.
Det er ikke all verden, selv om opplastingen planlegges økt til 512 Kbit/s.

Nån som vet vilka maskiner som står på tur att få Internet installerat?

DYA, DYC, DYD, DYG, har internett ombord. Tipper nestemann ut er et av DY individene.

Er vel bare DYC og DYG (sky) som har internett foreløpig. Men er nevnt
et sted her inne at DYA er neste ut.

Fløy LN-DYG ned til CPH på fredag med WiFi, genial måte å fordrive tiden på selv om flyturen er kort..

LN-DYF hjem igjen forøvrig og begge er nydelige fly, likte interiøret godt ^_^

Jeg konstaterer at Flightradar24.com følger opp ved å markere hvert enkelt fly som har fått internett ombord:

LN-DYAinternetOnboard.jpg

DYA har allerede fått installert internett om bord. Det samme med DYD

DYA ble observert idag ved OSL UTEN Sattelitt kuppelen på taket, så jeg antar da at den IKKE har fått montert internett ennå...

Da har jeg muligens tatt feil, men jeg mener den har fått installert wifi om bord. Da DYA var for ikke så lenge siden nede i BUD i ett par dager, men grunnen til det er jeg usikker på.

Var det ikke bare de 2 første som skulle bli modifisert i BUD da? Og resten her på Sola?

Jeg sitter i DYC nå:-). surfing i 37000 fot på vei til BOO.
(Jeg flyr passivt btw);)

Back