![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra:
http://www.check-in.dk/newselement.c...rticleID=71481 Fra 1. juni næste år vil SAS’ nuværende 11 langdistancefly få selskab af et 12. fly, som SAS netop har besluttet at lease ind til sommertrafikprogrammet 2013. Flyet bliver et Airbus A340-300 fly magen til dem, som SAS i forvejen har syv af. De fire øvrige langdistancefly er Airbus A330-300. Beslutningen om at tage et ekstra fly ind i langdistanceflåden til sommerprogrammet, er en direkte konsekvens af de store problemer, som SAS oplevede i den forgangne sommer. En stribe af uheld betød, at selskabet var tvunget til at aflyse en lang række langdistanceflyvningerne i en periode fra slutningen af juni til slutningen af august. Lige netop i denne periode er især USA-flyene fyldt godt op på grund af sommerferietiden. Uregelmæssighederne berørte over 40 flyafgange og op imod 10.000 passagerer. Derfor valgte SAS også i flere tilfælde at hyre et ekstra fly ind. En Boeing 777-maskine tog således flere ture fra København til Washington og tilbage igen. Men det var en særdeles dyr løsning at hente et fly ind med meget kort varsel midt i højsæsonen. Fra: http://www.boarding.no/art.asp?id=52309 SAS får i første kvartal 2013 sitt 12. kangdistansefly. Selskapet har inngått avtale om å lease en Airbus A 340-300 for en periode på seks år. Flyet skal tidligere ha fløyet for Air Canada og Lan Chile (hvor SAS var inne på eiersiden for noen år tilbake). Den innleasede A 340-300 maskinen skal brukes på SAS eksisterende og annonserte langdistanseruter, melder check-in.dk. Det skal være snakk om et eldre fly (levert 1997), men med ny innredning. SAS vurderer å lease inn enda et fly av samme type. Last edited by branserud; 21-12-2012 at 05:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ah, nice interior. Dette blir bra, grattis SAS!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis en skal vente på pressemelding og bekreftelse i avisene før en kan poste en nyhet så faller vel litt av vitsen med Flyprat bort? Jeg stolte på kilden, og så må jo hver av dere selv bestemme om dere tror på det jeg skriver. Dokumentasjon kunne jeg ikke komme med i denne saken uansett om du etterlyste det i 1 eller 4 innlegg, og hvor jeg fikk info fra skrev jeg allerede i mitt første innlegg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Takk for at du gadd dele, Lamox
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig, det ser jo virkelig bra ut. Håper dette stemmer, topp at du deler Lamox!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis de beholder IFE-systemet til LAN, er det jo tusen ganger bedre enn SAS sitt eget. Såvidt jeg husker var det både spole- og pause-knapper som virket da jeg testet en av LAN sine 340'ere i høst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Oi, såpass ja, når jeg ser disse bildene får jeg plutselig lyst til å reise
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Dette er vel ikke noe som nødvendigvis er stort nok for ei pressemelding heller. Jeg setter imidlertid pris på at man soer litt om hvor man har informasjonen fra, slik du gjorde her. Da får hver enkelt vurdere om man stoler på det eller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hadde kanskje vært en ide å bytte ut flyene med a350/787 i nærmeste fremtid? Man sparer visst en del utgifter ifølge Norwegian
![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Greit nok at drivstoff-kostnaden går ned, men kapitalkostnaden går opp. 343 er en bra kortsiktig løsning for SAS, mens de legger en plan for flåten 2020+. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Planleggingen av innfasingen av denne maskinen er i full gang.
Det er dog ikke bestemt helt ennå hvilke ruter den skal fly. Det er enkelte utfordringer med den, blandt annet hvilemuligheter for kabincrew. Det er også som flere skriver her, dette er vel egentlig ikke den helt store nyheten. Sannsynligvis derfor SAS heller ikke har flagget dette så stort. SAS kunne klart flyprogrammet uten denne, men i lys av tidligere års sommere med litt snag etc så er dette helt klart den beste løsningen. Interiørmessig er det som vist på bildene, med 2 klasser. IFE`en er den som står i, altså en betydelig forbedring. Men uansett alltid morro med noe "nytt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Et evt fly nr 2 ligger nok litt lenger frem i tid, og SAS må nok bevise både at 4XLNG planen fungerer, og at den positive trafikkutviklingen på intercont fortsetter for at styret skal godkjenne dette. Men ting skjer jo av og til plutselig raskere enn en forventet, så you never know... Ang nye fly på longhaul så ble det på samme møte informert om at den prosessen fortsetter, og at planen fortsatt er å ha en innstilling klar for styrebehandling i løpet av vinter/vår 2013. Og som før er kandidatene A350 eller B787 (med 777 som tilbudt mellomløsning fra Boeing pga noe senere levering enn fra Airbus). Ingen av disse kan imidlertid leveres før 2019/2020, så leasing av ekstra kapasitet av flytype som allerede er i flåten er eneste alternativ frem til den tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
På den planen jeg så for flyene, JO.
Men det kan være noe er endret etter at jeg så den sist, og at du vet/har sett noe ikke jeg har. God jul forresten Last edited by SAS-Steward; 21-12-2012 at 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Også sommeren ville blitt mer utfordrende enn den vi hadde, da 6 SFO + 3-4 sene 901/902 betyr enda mer produksjon enn vi sist sommer slet med. God jul tilbake! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men jeg bare viser til mitt forrige svar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Burde være et tankekors for ledelsen at "kriseløsningen" har et produkt som et milevis bedre enn SAS'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL SAS A340-300 LN-RKP 9/7 | LN-MOW | Spotteralerts | 4 | 09-07-2016 13:58 |
KLM utvider flåten med 3 stk A330-300 og 5 stk. E190 | Stian | Flyforum | 23 | 19-04-2015 19:49 |
Hvor mye catering dill er det med på en 340? (fra: SAS utvider IC-flåten med en A340) | SAS-Steward | Småprat | 26 | 12-02-2013 15:08 |
4'de sesong med SAS A340 @ BGO | Tom McNikon | Bilder & foto | 15 | 10-07-2011 22:51 |
SAS med A340-600? | EB | Flyforum | 21 | 23-11-2004 04:09 |